Goedemiddag, Ik ben er net achter dat ik zwanger ben. Hartstikke leuk natuurlijk! Nu gaan we in februari op vakantie naar Argentinië. 3 weken lang genieten! Ik ben dan 6/7 weken zwanger. Alle inentingen heb ik nog. Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? Misschien medicijnen die ik preventief mee kan nemen?
Goedenavond, gefeliciteerd met de zwangerschap! In principe kan je gewoon op reis. Probeer wel tijdens de vlucht regelmatig wat te lopen, want lang stil zitten is niet goed. Daarnaast is het belangrijk goed op te letten wat je eet. Het liefst verse producten. Dus koop niet zomaar iets bij een eetkraampje op straat. Je weet nooit hoe lag het daar al ligt. Let er goed op dat je voldoende drinkt en drink water uit een flesje. Het is belangrijk dat je niet ineens hoog in de bergen, boven de 2000 m gaat verblijven (ik weet niet of jullie dat van plan zijn), want je lichaam is daar niet aan gewend. Er is daar minder zuurstof in de lucht, waardoor je benauwd kan raken. Je moet zowel jezelf als je kindje van zuurstof voorzien. Tenslotte is het belangrijk dat je checkt of jouw verzekering zorg in het buitenland dekt, want je weet nooit of je gebruik moet maken van de zorg. Zeker als je zwanger bent. Succes en een fijne vakantie toegewenst! Groetjes Monique
Dank je wel Monique!! Extra opletten en gewoon genieten dus Dat van het verblijven op hoogte moet ik even nakijken, maar dat valt geloof ik wel mee. Fijne dag!