Hallo Allemaal, Ik hoop dat iemand mijn vraagje kan beantwoorden. Ik heb deze week een zwangerschapstest gedaan, deze was positief, JIPPIE! Nu zijn we erg nieuwschierig wanneer dit is gebeurd. Aangezien mn cyclus alles behalve regelmatig is ben ik een beetje het spoor bijster. Wellicht dat een van jullie mij/ons kan helpen. 15 augustus was de eerste dag van mn laatste menstruatie. cyclus is ongeveerd 32-35 dagen. Ik heb op 22 september een test gedaan. Die was negatief. op 3 oktober weer een test gedaan en die was positief. Volgens mij is het dus ergens in de week van 10-16 september gebeurd. Klopt dit? of zit ik er helemaal naast? Ik hoop op jullie reactie. Groeten, Babs
Hmm... moeilijk te zeggen: het hangt ook van de lengte van je luteale fase af (dagen tussen eisprong en daarop volgende NOD). Meestal wordt er vanuit gegaan dat deze bij elke vrouw 14 dagen is, maar bij mij bleek hij bijv. maar 10 dagen te zijn en dat houdt dus in dat ik een paar dagen korter zwanger ben dan je in eerste instantie zou denken. Ik kwam hier overigens achter door ovutesten. Had je zelf nog een idee wanneer je eisprong is geweest? (ik merkte dat altijd aan mijn cervixslijm en de laatste keer had ik zelfs een behoorlijk pijnlijke eisprong). Toch denk ik als ik even snel reken dat je behoorlijk goed zit als je tussen 10 en 16 september aanhoudt. Trouwens, heeeeel hartelijk gefeliciteerd! Marla