Benauwd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daan0201, 8 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoi

Kent iemand dit; ik heb vaak last van een soort 'benauwdheid'. Niet dat ik bijna stik ofzo, maar net alsof je niet genoeg lucht krijgt, heel akelig gevoel...

Oja, en mijn buik jeukt ook zo, iemand daar tips voor??
    Alvast bedankt! :D

Groetjes,
    Daan

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ja ik ben ook heel snel buiten adem, maar volgens mij komt dit doordat je longen gewoon een beetje worden weggedrukt door je kind. Het schijnt minder te worden als je kind daalt, bij mij is hij al een klein stukkie ingedaald, maar nog steeds ook veel luchttekort :(

3. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Maar het is niet echt buiten adem, want ik heb het ook als ik in bed lig of gewoon rustig op de bank zit.
    Dan komt het ineens met vlagen zeg maar.
    Kindje is al ingedaald dus dan zou het minder moeten zijn, maar niet echt volgens mij ;)

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Heb ik ook af en toe last van gehad tijdens de zwangerschap, wat je ertegen kan doen weet ik niet.

En tegen de jeuk, mss eens een koud washandje proberen, dat helpt soms wel.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    benauwdheid heb ik ook wel eens
    dan ligt de baby niet goed, op je linkerzij gaan liggen
    of lekker buiten in de frisse lucht.
    jeuk ad buik? goed smeren!!!!

6. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoi Daan,

Mijn kindje is ingedaald, maar ik ben ook nog steeds benauwd. Ook (vooral) als ik lig of op de bank hang. De boel komt steeds meer in de verdrukking, he? ;) Dus maar weer eens draaien op die zij en dan weer op die........

Succes nog even!

XXX

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo Daan,

De benauwdheid is zeker herkenbaar, als ik ga slapen dan krijg ik het heel erg benauwd. Overdag heb ik daar niet zoveel last van.

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja ik heb het ook die benauwdheid.. is best lastig.. Net als jij heb ik het ook als ik me gewoon rustig hou... mijn vk zegt ook dat dat door je kindje komt, die tegen je longen duwt.

Echt jeuk aan mijn buik heb ik niet, maar ik smeer hem ook lekker in met een buiklotion (niet tegen de striemen , want daar werkt toch niets tegen , maar gewoon om het lekker soepel te houden!)

9. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    mijn schoonzusje had precies het zelfde.. die was rond het einde van haar zwangerschap ook korademig en benauwd... dat komt idd door het kindje.. je hebt ook het een en ander mee te dragen. wat je er tegen kunt doen is proberen met je buik te ademen... (vaak moeilijk met een dikke toeter)en door je neus in en door je mond uit... en gewoon rustig doen.. probeer te ontspannen... vooral als het warmer wordt kan je er meer last van hebben... mijn zus had het ook bij alle 3 haar zwangerschappen en die had ook nog eens astma die heeft ademhalingsoefeningen gedaan en dat heeft haar goed geholpen.. succes.. hoop dat je wat aan de tips hebt.

10. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ben ook erg snel benauwd...loop dus veel te zuchten, althans zo lijkt het voor anderen... het is gewoon even extra lucht in ademen...

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb ook last van benauwdheid, weet ook niet wat ik eraan moet doen. heel vervelend.
    Tegen de jeuk heb ik zalf gekregen, zelf gemaakte van de apotheek. er staat op:
    lidocaine 1%
    levomenthol 1% gel FNA
    Deze verkoelt door de menthol en er zit iets in dat je huid een beetje verdoofd waardoor je de jeuk niet meer voelt. Helpt goed!

Deel Deze Pagina