erg dikke voeten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jalea, 2 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn voeten zijn erg dik van het vocht vasthouden en voelen heel erg gespannen aan, bij het lopen is het net of m'n huid er te strak omheen zit.
    ik besef me dat het warm weer is nu enzo, en dat als je op t eind loopt je extra vocht vast gaat houten. maar waar ligt de grens, wat is normaal?

2. VlinderZ

VlinderZ Lid

16 jan 2008
    7
    0
    0
    Hoi Jalea,

mijn ervaring is dat het lang aan kan, zolang je je verder goed voelt. Tijdens mijn eerste zwangerschap kon ik vanaf een week of 32 geen schoenen meer aan alleen slippers en mijn ringen moest ik nog eerder af doen. Had ook geen gevoel meer in mijn vingers...De verloskundige raadde mij toen aan uit te kijken met zout en veel vochtafdrijvend spul tot mij te nemen. Heeft niet geholpen, maar omdat ik verder geen hoge bloeddruk had of andere nare dingen is er verder niet naar gekeken en ik had echt klompvoetjes.... Het enige wat ik kan zeggen is dus sterkte en koop lekker zittende en lopende slippers.

Groetjes VlinderZ

3. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Probeer er wat aan te doen. Voeten wat hoger in bed (bijv. kussen onder je matras). Rondjes draaien met je voeten, zodat het vocht er als het ware uitgepompt wordt. Of ga even langs je huisarts voor steunkousen (heel charmant en erg fijn met dit weer, not!). Je kan spataderen overhouden als je langer veel vocht vasthoudt.

En let op je vingers! Doe je ring(en) op tijd af, want er moeten, zeker met dit weer, heel wat ringen doorgeknipt worden bij zwangeren.

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    thnx voor de tips!

5. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Hihi, ja, leuk dat advies van me. Ik had mijn trouwring al een weekje aan een kettinkje om mijn nek, maar gister dacht ik: "ach, het valt wel mee." En toen heb ik hem dus weer gewoon omgedaan. Vanochtend heb ik drie kwartier met mijn hand in ijskoud water gezeten, want mijn vingers waren helemaal opgezwollen. :( Maar gelukkig heb ik hem weer afgekregen. Nu wacht ik lekker tot na de bevalling voor ik hem weer omdoe. Ik zou het echt jammer vinden als hij doorgeknipt moest worden.
    (dat ijskoude water was voor eventjes trouwens wel lekker met dit weer, dat dan weer wel. ;) )

6. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Laat wel regelmatig jouw bloeddruk meten ivm zwangerschapsvergiftiging!

Ik had ook heel erg last van vocht en ben in totaal 27 kg :confused: aangekomen tijdens mijn zwangerschap! Na de bevalling was ik in één week 17 kg lichter dus kan je nagaan hoeveel vocht ik vasthield!

Om zeker te weten dat het 'gewoon' vocht is moet je wel jouw bloeddruk in de gaten houden, als die nml niet in orde is dan kan het zijn dat je zwangerschapsvergiftiging hebt. Ik zou het even met jouw verloskundige overleggen!

Succes! :)

7. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik hou ook vocht vast .Eigenlijk overal in mijn lichaam .Ik ben ook ,voor mijn gevoel ,veel aangekomen .A.s woensdag moet ik extra komen voor mijn bloeddruk te meten .
    Ik ben wel blij te lezen dat het gewicht er ook zo weer af zou kunnen gaan .
    :)

8. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    ik had ook 2 weken last van opgezwolle voeten, dat is erg vervelend en gelukkig alleen mijn voeten :( Ik kreeg mijn laarzen amper aan. Maar nu heb ik er gelukkig geen last mee van en zijn ze dus weer 'normaal'. Ik heb niets bijzonders gedaan, alleen veel gedronken maar dat doe ik altijd al en af en toe als ik ging slapen, me voeten op een kussen laten liggen.

9. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier ook helemaal opgeblazen. Wat soms nog weleens wilt helpen zijn wisselbaden voor je voeten en handen hiermee verbeter je je bloed doorstroming en heb je kans dat er net wat meer vocht wordt afgedreven. En steunkousen ja eventueel gewoon alleen als je thuis bent. Geen super gezicht maar helpt ook wel wat.

Ook ik heb geen te hoge bloeddruk, maar moet zeggen dat ik het vocht echt zat begin te raken. Doordat mijn handen en voeten gespannen zijn is een hoop erg pijnlijk.

10. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    :D lastig he, ik kan zelfs mijn slippers nauwelijks aan en dat terwijl mijn voeten niet extreem dik lijken. Wel vervelend hoor, vooral in de nacht en in de morgen. Met opstaan doet het ook best zeer in mijn voetzolen. Ook de gewrichten in mijn vingers, polsen en mijn kniegewricht zijn pijnlijk. Leuk met naar het toilet gaan, ik kan niet zo goed meer op mijn knietjes steunen dus plof mezelf echt neer op de pot! :)

Rust, benen omhoog en geen knellende kleding dragen helpt het beste, denk ik. Ik vind mijn voeten in een teiltje lauwkoud water ook steeds een verademing.

11. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik heb ook last van mijn bekken met staan en liezen .Vooral als ik opsta vanuit bed .Ik lijk dan wel een oude oma pffff .Je hoort dan van alles kraken .

12. Bella7

Bella7 Lid

30 apr 2008
    14
    0
    0
    provincie Groningen
    Hier nog iemand met heel dikke enkels en voeten. Ik heb net als April ook veel last van de gewrichten in mijn handen en dat is erg lastig. Kan ze amper dichtknijpen m.n als ik wakker wordt en als ik langer mijn handen niet gebruikt heb.
    Ik moet woensdag weer naar de verloskundige, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel bang ben om hiernaast ook nog een hogere bloeddruk te krijgen, maar tot dusverre is hij gewoon goed.

Zwemmen vind ik wel erg fijn, dan merk ik het allemaal wat minder.

13. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier nog iemand met olifantenpootjes. Vooral op dagen dat ik veel "moet", huishouden werk etc, is het nu heel erg. Wat bij mij helpt zijn voeten echt omhoog leggen voor een tijdje. Dus niet alleen een kussentje, maar een hele stapel. NOg beter werkt het als ik mijn voeten over de leuning van de bank heen leg, nog hoger. Bij de joga kreeg ik de tip om op mijn rug op de vloer te liggen en dan de benen recht omhoog tegen de muur aan. Maar het blijft terug komen...

14. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    hier nog een met dikke voeten en handen. Auwauw. Ik krijg geen melkpak meer open zoveel pijn in de handen. en dan die zwaartekracht, daar wordt je ook gek van, omdat ik nu alles uit mn handen laat vallen. Als het niet al te belangrijk is laat ik het liggen en dan raapt mn mannetje het sávonds op, want bukken gaat ook niet echt lekker meer. Gelukkig heb ik van die heerlijke teva slippers, die ik aan alle kanten kan verstellen. De ene dag en de andere dag kan erg verschillen, dus ik kan ze elke dag aanpassen naar de stand van mn voeten. Ze zijn niet goedkoop, maar ze lopen heerlijk. Ze zijn te koop bij de betere sportzaken. Misschien heeft iemand wat aan deze tip.

15. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    ook ik heb er last van. terwijl mijn voeten niet extreem dik lijken. Wel vervelend hoor, vooral in de nacht en in de morgen. Met opstaan doet het ook best zeer in mijn voetzolen. Ook de gewrichten in mijn vingers, polsen en mijn kniegewricht zijn pijnlijk.

Deel Deze Pagina