Pffff, vandaag een hele slechte dag denk ik. Voel me zó beroerd! Gisteravond had ik het al de hele avond benauwd. Dat gevoel had ik ook toen het nog niet was in gaan dalen, aangezien het vaak tegen mijn ribben en maag aantrapte. Sinds 3 weken is de baby stapsgewijs aan het zakken in ieder geval. Vannacht (of beter gezegd, vroeg in de ochtend, rond een uur of half 5) werd ik wakker van de bewegingen van de baby (gebeurt wel vaker). Alleen ineens een paar ferme steken rechts in mijn zij, ter hoogte van mijn ribbenkast. Ik kon ook niet diep inademen, hoe dieper ik inademde, hoe pijnlijker het was (net of er naalden in je zij werd gestoken). Mijn man werd ook wakker en uiteindelijk lukte het me om overeind te gaan zitten. Ik had het ook weer zo vreselijk benauwd, maar ja, diep ademhalen (om lucht te happen) lukte niet, vanwege die steken. Het leek ook of mijn buik echt op klappen stond, mijn hele buikwand deed zeer (ik had geen harde buik op dat moment), echt of ik elk moment kon ploffen. Op de plek waar het zo aan het steken was, voelde ik iets hards zitten (ik vermoed een voetje). Die probeerde ik langzaam weg te duwen en op den duur lukte dat. De stekende pijn was toen wel weg, een hele opluchting, kon ik eindelijk naar adem happen. Heb sindsdien niet meer echt geslapen, ik blijf het benauwd houden. De enige houding waarin ik me enigszins beter voel (nog niet je-van-het, maar in ieder geval beter) is liggend. Af en toe ben ik toch wat heen en weer aan 't lopen en aan het zitten, maar het gaat niet denderend. Mijn hele buikwand doet nog steeds pijn (ook als ik zachtjes over mijn buik wrijf), ik heb het constant benauwd. Verder doen mijn bovenbenen zeer en m'n schouders ook en ik voel me doodmoe. Vanochtend aan 't ontbijt kreeg ik ook wat duizelingen. Misschien ist wel een griepje dat op komst is. Baby beweegt verder prima. Weet niet zo goed wat ik moet doen eigenlijk. Eergisteren was m'n bloeddruk in ieder geval prima (100/60). Met name dat benauwde gevoel, in combinatie met een pijnlijke buikwand .. daar word ik zo naar van ... Is dit herkenbaar?
ik weet het niet wat het kan zijn, ik ben ook nog niet zo ver, maar het klinkt niet echt prettig in elk geval. Ik zou even bellen naar de verloskundige, al is het maar om je gerust te stellen dat met je kindje alles goed
Of het hetzelfde is weet ik niet, maar t lijkt er wel op. Als onze puk hoog ligt heb ik dan heb ik last van mijn ribben, haal ik wat moeilijker adem (echt heel benauwd ben ik niet), krijg ik maagzuur en zoals laats een gespannen buik (idd alsof de buik zelf op knappen staat). Ik voel me dan net als jij behoorlijk beroerd en kan mijn draai niet vinden. Wat mij helpt is dat mijn ventje mijn buik heel zachtjes masseerd (aaien is een beter woord) met olie. We hebben massage olie die een heel klein beetje warm wordt, daar ontspant mijn buik van. Door de aanraking van mijn ventje verplaatst de kleine zich, dat scheelt in druk op de ribben. Als ik dan helemaal ontspannen ben ga ik in de relaxstoel liggen of naar bed. Dan gaat het vaak wel weer.
Inmiddels is bij mij de griep toegeslagen, in combinatie met wat last van mijn maag en darmen (geirriteerde maag en wat diarree gehad), en alles in m'n lijf doet zeer (ook van 't hoesten). De baby beweegt prima en inmiddels is m'n benauwdheid wel weg, heb weer het idee dat het weer teruggezakt is (ik voel ook af en toe weer indalingsweeen). Hoop dat 't snel over is, want ziek zijn tijdens de laatste loodjes is absoluut geen pretje...