Benauwdheid en maagzuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zonnebloem25, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Ladies,

Ik ben weer eens lichtelijk in 'paniek'.
    Zit nu op 39 weken zwangerschap en een uur geleden schrok ik wakker met een enorme benauwdheid en een hele hoge hartslag. Ook veel maagzuur.
    Merkte ook dat ik flink bezweet was dus dacht; even uit bed, even naar het toilet en m'n ademhaling onder controle krijgen (ik lijd aan chronische hyperventilatie en ben erg bekend met àngststoornis).

De ene kant van mijn hersenen zegt: joh, je baby drukt op je longen, draai je lekker om en ga lekker slapen.
    Andere helft schreeuwt: bel de huisartsenpost, want dit is niet goed!

Gisteravond ben ik gaan slapen met maagpijn. Of in ieder geval krampen in m'n maag. Ben er nog een keer uitgeweest omdat k vreselijke diarree had (lekker onsmakelijk, sorry).

Nu lig k nog steeds wakker en voel overal pijn; in m'n borst, tussen m'n schouders en als ik er aan denk dan word k ook weer wat benauwd (misschien ook door de maagzuur?!).
    Kortom ik word knettergek van mezelf, want beeld ik me nou weer dingen in (hypochónder) of moet ik me echt zorgen gaan maken.

Van je afschrijven helpt natuurlijk altijd. Maar zouden jullie met deze klachten à la minute de hap bellen, het afwachten of morgen even contact opnemen met de vk?
    Ben tijdens de zwangerschap wel vaker benauwd geweest, vooral de laatste weken. Zou ook niet weten wat de vk er aan moet doen.
    Ik vermoed doorsturen naar de ha of bijv naar t zkh voor een Ctg Ofzo.

Ben nu een tikkeltje onzeker en hoop dat er mensen zijn die me een hart onder de riem kunnen steken. Of wellicht zijn er dames die zich herkennen in het druk maken enz.

Liefs

2. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om kwart over 4 kun je geen reacties meer verwachten maar hoop dat het beter met je gaat! Wat heb je uiteindelijk gedaan? Benauwdheid kan heel erg beangstigend zijn!

Veel sterkte met de laatste loodjes en ben erg benieuwd of je je al wat beter voelt. Was je alleen vanacht of heb je je partner of familie wakker kunnen maken? Alleen zijn is dan helemaal naar.

3. Immmie

Immmie Lid

15 dec 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals je al beschrijft lijkt het wel een beetje bij hyperventileren te horen.....anders bel je nu toch gewoon ff de vk? Die kan je vast geruststellen... Ik hen zelf een soort vsn wamte aanvallen bij harde buiken....dan moet ik ook heel erg op me ademhaling letten...kan me voorstellen dat je bv dan makkelijk kan gaan hyperventileren...succes ermee!

4. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik ben ook gauw in paniek / hyperventilatie. Een poos terug had ik ontzettende pijn achter mn borstbeen, dacht dat t mn hart was!! Wij naar de spoedpost van het ziekenhuis (was savonds laat) Blijkt dat mn slokdarm een "storing" had. Normaal moet je slokdarm eten of drinken naar je maag duwen door 1 punt aan te knijpen, en vervolgens een ander punt, maar als op 2 punten tegelijk in mn slokdarm geknepen wordt, onstaat er een stukje waar eten in blijft zitten. Een soort van kramp in je slokdarm, dit kan een paar uur duren. Sinds mij dit zo goed is uitgelegt raak ik niet meer in paniek van die pijn, al is het wel heel vervelend.

Heb nu ook iedere avond last van maagzuur en wordt daar ook benauwd van... brrr....

5. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Thnx voor de reacties.
    Ik heb niet meer gebeld, ga ik ook niet meer doen denk ik.
    Enige waar k vandaag nog last van heb is de pijn tussen de schouders, maar ik weet dat dit een typisch pijntje is van spierpijn door hyperventileren.

Ook voelde ik me na een rennie wat beter en heb vanochtend gelukkig nog wat kunnen slapen.
    Mijn partner was gelukkig thuis, heb hem laten slapen. Stond wel op het punt hem wakker te maken, maar wilde toch eerst even afwachten voordat ik hem ook paniekerig maak, alhoewel hij ook wel wat van mij is gewend.

Hoop dat dit een eenmalige actie was, want was best angstaanjagend.
    Denk ook wat onbewuste spanning voor de naderende bevalling overigens.

6. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het is afgezwakt! Heb je nog kunnen slapen erna of niet meer gelukt? Ja het is ook behoorlijk spannend allemaal ik vind het ook beat eng wat er staat te gebeuren. Ontspan je je wel genoeg? Door in bad te gaan, te lezen, zwemmen etc?

7. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    In mijn beleving ontspan ik genoeg.
    Merk alleen wel dat k de laatste dagen flink kribbig ben en best klaar ben met het zwanger zijn.
    Hopen dat k vanmiddag nog uurtje kan slapen en verder geen rare acties meer krijg 's nachts, want dat maakt je moe.

Deel Deze Pagina