Sinds gister weet ik dat ik zwanger ben. Heel pril dus. Vanochtend clearblue getest, en geeft zwanger aan. Zo onwerkelijk! Maar wat nu? Wat zijn de eerste stappen die ik moet nemen?
Als eerste gefeliciteerd! Je hoeft geen afspraak te maken met de ha, maar je kan direct een afspraak maken met de verloskundige. Je krijgt dan eerst een intake gesprek en ze doet nog niks. Dan maakt ze weer een afspraak met je voor de eerste echo. Dit zal rond de 9 a 10 weken zijn.
Je kan het ook allebei doen zo ie zo de verloskundige maar ik ben ook langs de ha geweest, die vinden het ook leuk en die kan je eventueel wat ino geven.... Zo ie o anders even de ha bellen om door te geven dat je zwanger bent, dat willen ze wel graag weten moht je bv medicatie nodig hebben... Enne gefeliciteerd!!,
Gefeliciteerd! Je hoeft de ha niet te bellen. Wel als je een recept moet even erbij zeggen dat je inverwachting bent! (ohh wat klinkt dat heerlijk) Gewoon volgende week de vk bellen en zij vertelt je dan wel hoe en wat! En wat je helemaal niet moet vergeten is........Genieten!!
Oke.. Nou ik bel de huisarts wel. En dan hoor ik het wel. Het dringt nog steeds niet helemaal door eigenlijk. Zo onwerkelijk. Spannend hoor. Ik ga zeker genieten, maar eerst even een weekje wennen... Dan bel ik volgende week wel Bedankt voor de felicitaties. Klinkt inderdaad wel raar... In verwachting zijn.. Haha..
Klinkt stom, maar als je werkt en je je kind tijdens jouw werkdagen naar een kdv wil brengen, zou ik vast gaan kijken welke kdv er in jouw buurt zijn, en vanaf welke week in de zwangerschap je je kind mag aanmelden. En dan meteen in die eerste week dat je mag aanmelden ook aanmelden! Er is (in veel regio's) echt een wachtlijst, dus je kunt er maar beter zo vroeg mogenlijk bij zijn! (Serieus, hier zou ik bij wijze van spreken eerder mee aan de slag gaan dan met een vk zoeken.) Afspraak met ha? Waarom? Ik zou eerder een vk bellen. Niet zozeer omdat je nu al snel de eerste afspraak moet hebben, maar het is wel fijn als je de vk al geregeld hebt, mocht er iets gebeuren. Zo had ik met 5.3 een enorme bloeding, maar nog geen vk, dus ik wist niet waar ik terecht kon. Ik heb toen mijn ha gebeld, maar had achteraf liever al een vk gehad. Dan had ik wellicht eerder geweten dat het goed ging, want mijn ha sprak al over een mk. Gefeliciteerd trouwens!
Gewoon de vk bellen. Wist zelf ook niet wat ik moest doen toen ik wist dat ik zwanger was. ha gebeld en de assistente zei dat ik gewoon zelf een vk kon bellen waar ik naartoe wilde. ha was nu wel meteen op de hoogte, anders krijg je (bij ons tenminste) van de vk een brief voor de ha waarin staat dat je zwanger bent zodat hij daar eventueel rekening mee kan houden. Maar ga vooral lekker genieten van je zwangerschap. Mis af en toe die buik nog wel hoor!
ze hoeft haar kind nu nog niet aan te melden hoor.ik zou eerst maar eens de echo afwachten.en dan kan ze kijken wat ze wil,maar zolang zijn de wachtlijsten niet meer door alle veranderingen in de kinderopvang nemen die juist af.ik werk zelf in de kinderopvang en wij merken dit echt dus gewoon eerst de vk bellen en wachten op de eerste echo als alles goed is kun je dan je kindje aan melden.
Gefeliciteerd! bij onze vk-praktijk krijg je rond 9 weken intake en ook gelijk eerste echo... Dus zal overal verschillend zijn.. Ook kun je eerst de h.a bellen en die kunnen je dan namen geven van praktijken in de buurt en waar je dus uit kunt kiezen.onze h.a heeft ook foldertjes.. Succes!