Benauwdheid komt steeds terug

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Littleindians, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littleindians

Littleindians Actief lid

27 feb 2016
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Littleindians, 15 nov 2016
    Laatst bewerkt: 15 nov 2016
    Hallo dames
    Ons zoontje van 22 maanden is regelmatig heel erg benauwd, zo ongeveer om de 3/4 weken is het raak en daarnaast bij elke kleine verkoudheid.
    Kort na de geboorte hoestte hij al steeds,echt als een zeehondje.
    Mensen die op kraamvisite waren konden niet geloven dat hij dat was die zo hard aan het hoesten was🙈
    Hij heeft toen van de dokter na 3 maanden (!!) een ab kuur gekregen en toen was het ook weg.
    Maar helaas kwam het na 4 weken weer terug maar toen is het ook begonnen met de benauwdheid.
    Ook vaak dat hij in de nacht een pseudokroep aanval kreeg. Soms had hij dat 4 nachten achter elkaar en daarna zakte het weer af.
    Opnieuw heeft hij toen weer een ab kuur gekregen en daarna weer toen het zich weer aandiende.

En nu.. raad je het al
    Het is er weer,een klein beetje verkouden en vanmiddag begon hij meteen te piepen tijdens het ademhalen.
    Ik stond vanavond op de overloop en hoorde door zijn deur heen hoe benauwd hij het heeft.
    Grote kans dat hij vannacht dus weer wakker word in paniek door een pseudokroep aanval.
    En dat is zo zielig om te zien.. ik kan hem dan ook heel slecht troosten. Hij is in paniek,boos en verdrietig op dat moment. Een paar weken terug stond hij huilend aan ons voeteneind omdat hij niet bij ons wilde liggen maar wilde staan omdat dat denk ik wat beter is met ademen op dat moment.
    Toen ik dat door had heb ik samen met hem zittend wat geslapen.

Het liefst zou ik hem nu uit zijn bed halen en bij me nemen maar als hij nu wakker word en merkt hoe benauwd hij is dan raakt hij in paniek dus ik kan hem beter laten liggen

Nu ga ik morgen de dokter bellen,en ben ik bang dat hij weer een ab kuur gaat geven..
    maar ik vraag me af of dit nou wel iets oplost en of er geen andere oorzaak is?
    Deze dokter weet ook dat hij vanaf het begin af aan al hoest en kwakkelt met zijn luchtwegen.

Herkent iemand dit verhaal? En wat zouden jullie morgen zeggen of willen dat er gedaan word?
    Ik vind het zo zielig voor hem en ik kan de klok er bijna op gelijk zetten wanneer het weer gaat gebeuren...

Overigens heeft hij in de 3/4 weken die er steeds tussen zit weinig last ervan het lijkt erop dat het bij elke griep/verkoudheid terug komt.
    Echt buikriep ofzo heeft hij nog nooit gehad alleen dit dus steeds...

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zou een verwijzing vragen naar de kinderarts. Goed naar de longen laten kijken. Klinkt namelijk eerder als astma ipv pseudo kroep.

En zorgen dat je altijd een puffen met Ventolin in huis hebt. Mijn dochter is ook vaak benauwd en die puf helpt al na 10 minuten dat ze weer lucht krijgt.

3. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat naar voor je zoontje! Zeker een verwijzing voor de kinderarts vragen en er eens goed naar laten kijken! Succes!

4. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik zou ook zeker een verwijzing vragen. Ik kreeg bij de oudste destijds zo'n puffertje voor als hij benauwd was. Misschien kan het nog verlichting geven om met hem te stomen, dus even in de badkamer zitten en de hete douche aandraaien.

5. Littleindians

Littleindians Actief lid

27 feb 2016
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft een AB kuur gekregen omdat de dokter hem hoorde 'zagen' met ademhalen

We zitten dan idd vaak snachts bij de douche te stomen vaak helpt dat wel weer even maar helaas is dat na een paar uur weer over

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik zou om een pufje vragen. dit zorgt ervoor dat het ademen makkelijker gaat en dan raakt hij iig minder gestrest.
    heel veel sterkte ermee.

7. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Wat herkenbaar allemaal. En wat erg dat er weer ab wordt gegeven. Daar schiet je niks mee op. Ab heeft alleen maar zin bij een ontsteking, verder niks. Het maakt nu meer kapot dat goed is.
    Ons zoontje heeft al sinds hij 6 maanden is een puf. Hij was altijd erg benauwd, zeker tijdens een verkoudheid.
    Elke zomer mochten we stoppen met de puf, maar dan kreeg hij meteen weer een pseude kroep aanval. Zo zielig.
    Nu puffen we tweemaal daags in de winter en 1 maal per dag in de zomer.
    De puf zorgt ervoor dat zijn longblaasje minder gevoelig worden.

Mijn huisarts zei dus dat het blaffende hoesten erg slecht is voor zijn longblaasjes. Elke keer gaan er dan kapot en daar zal hij op latere leeftijd last van hebben.

Laat je niet afschepen en zorg dat de longetjes van je zoontje beschermd worden.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wat vreemd dat je een kuurtje mee krijgt. Mijn jongste heeft een pufje gekregen vanmorgen voor zijn benauwdheid. 2x per dag en over twee weken terug voor controle .

Hij heeft wel een kuurtje, maar dat is voor zijn dubbele oorontsteking

9. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Inderdaad vragen om ventolin!

En misschien iets dat weerstandverhogend werkt? Eachinaforce? Probiotica? Ben zelf enorme fan van probiotica, ze zitten nu allebei ook weer aan een 'probiotocakuurtje' zodra ze verkouden zijn of griep hebben geef ik een maand lang om de dag een zakje probiotica door de vla of yoghurt en ik merk dat het echt helpt. Afgelopen winter voor het eerst mee begonnen (november 2015, januari 2016 en april 2016 een kuurtje gedaan) en op 2x een verkoudheid na zijn ze allebei 11 maanden koorts- en griepvrij geweest!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dit dus.

Mijn neefje van nu 6 jaar had exact hetzelfde. En bleek inderdaad astma te hebben.

Doorverwijzing naar de kinderarts vragen/eisen dus.

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik mis idd het puffertje in dit verhaal?

Mijn zoon heeft geen astma, maar is wel 'gevoelig' op zijn longen. Lees: bij iedere luchtweginfectie/verkoudheid ging hij piepen en werd hij kortademig. Ik herkende de hoest op een gegeven moment, al voor hij met piepen begon en dan gingen we weer puffen. Dat hielp en na 2 dagen konden we dan weer stoppen. Tussendoor geen last, tot het volgende virus weer voorbij kwam...

Hij lijkt er inmiddels een beetje overheen gegroeid te zijn, de puffer laatste jaar niet meer nodig gehad. Nu heeft hij hooikoorts ;)...

Onze zoon heeft overigens nooit antibiotica gehad voor zijn luchtwegen, omdat met het puffen de infectie sneller onder controle was.

Ik zou idd ook gaan denken aan kinderarts.

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Precies dat heeft mijn dochter dus ook. Iedere virusje slaat op haar longen en gaat ze van piepen (stridor). Een hele basic luchtwegverwijderaar zoals Ventolin helpt dan al na 10 min. Ik vind dat benauwd zijn zo vervelend om te zien bij kindjes. Dus snap niet dat een huisarts dan maar weer antibiotica geeft en geen goeie puf.

TS, ik zou me er niet mee laten wegsturen! Je huisarts klinkt als eentje van de oude stempel. Al die antibiotica is helemaal niet goed. Vraag in elk geval om een inhalatiemedicijn als je niet naar de kinderarts wil.

13. Diana88

Diana88 Lid

17 sep 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was 6 week te vroeg geboren en had dit ook.... hoesten tot bijna stikken aan toe.. bah bah bah wat was dat eng.. en iedere 3 a 4 week kwam dit terug...... heel erg benauwd en heel hard hoesten, precies wat jij ook zegt. Ik ben verschillende keren bij de huisarts geweest die zeiden dat hij maar een pufje moest nemen wanneer het weer 'raak' was, want dit hoesten was meestal maar 1 a 2 dagen. Wij zijn totaal niet van de AB en pufjes( hielpen ook niks )
    en zijn toen naar de homeopaat geweest. Die vroeg zich af of hij nog melk kreeg ( ja ) en we moesten er maar eens opletten of dit toevallig elke keer rond volle maan gebeurde, nou klinkt heel bizar! maar dit was wel zo het geval. Hij is nu 4 jaar! en hij heeft nergens meer last van... hij is wel gevoelig voor pseudokroep, maar is niks ernstigs. Het ging over toen hij ongeveer 2 was. Toen we stopten met melk geven ging het ook een stuk beter.... Veel succes! ( ik heb niks aan de dokters gehad in ieder geval ;) )

14. Diana88

Diana88 Lid

17 sep 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ik zie dat jij je bericht op 15 november had geplaatst... 14 november was het volle maan ( zie mijn vorige bericht )

15. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn zoon had exact hetzelfde. Bij iedere verkoudheid werd hij zo benauwd als maar kan. Hij staat inmiddels ook onder controle van de kinderarts. Hij krijgt 's ochtends en 's avonds 1 puf (flixotide - onderhoudskuur) en indien nodig heb ik nog een andere puffer (salbutamol). Ik heb trouwens zelf om een verwijzing gevraagd nadat mijn huisarts hem voor de derde keer in zijn jonge leventje prednison wilde geven..........). De kinderarts noemt het peuterastma:
    https://www.longfonds.nl/sites/default/files/peuterastma.pdf
    Ik zou zeker een doorverwijzing vragen, zo niet eisen!

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Zo noemde mijn huisarts het inderdaad ook.
    Ik merk wel verschil sinds vandaag sinds hij de puffer krijgt. Hij is met ademen wat minder benauwd.

17. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Heel herkenbaar.... wij zijn doorgestuurd naar de kinderarts omdat de huisarts aan kinderastma dacht.
    Maar niks van dit.... ze is geopereerd aan haar amandelen en die benauwdheid was weg.
    Ze blijft zeer regelmatig verkouden maar niet meer benauwd. Haar amandelen waren ook echt vergroot.

Dus door laten sturen naar de kinderarts om breder te laten kijken.
    Veel sterkte en succes!!!

18. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Mee eens wat iedereen typt maar een aanvulling;

Bij pseudokroep werkt ventolin niet!!!!
    Zei mijn arts en ik heb 2 kids met pseudokroep en tijdens aanvallen klopt dat.

Werkt die puffer tijdens aanval wel? Dan denk ik aan astma idd!

Mocht het pseudokroep zijn; verandering van lucht helpt.kan zijn douchen maar even naar buiten (goed ingepakt) kan ook helpen.

Deel Deze Pagina