Super onrustig tijdens fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 20 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mijn dochter van nu dik.5 weken krijgt momenteel 4 flesjes kv (geitenmelk) en daarnaast bv. Ik ben bezig met afbouwen van de bv.
    De fles geven is een enorm gevecht. Ze huilt en rekt en strekt, maait met armen en noem maar op. Ondertussen - als ze dan drinkt - is ze en ook en gulzig.
    Wat is dit toch? Ik heb al de kalma speen geprobeerd (weigert ze), de avent, dr brown en avent natural...
    Ik dik de voeding een beetje in met nutriton.
    Ik ben bang dat als ze teveel nutriton in de fles krijgt, ze daar weer krampjes van.krijgt en.ze lijkt zowat de hele dag wel last van.krampjes te hebben (scheetjes/persen/rekken en strekken)
    Ik weet niet meer wat ik moet doen.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #2 Zoe123, 20 nov 2016
    Laatst bewerkt: 20 nov 2016
    Hoe drinkt ze aan de borst?

Je eerdere berichten gaan eigenlijk vooral over onrust,reflux,twijfels..
    Wat is de stand van zaken nu?
    Je bent aan het overstappen naar kunstvoeding, wat is de reden?
    En heb je nog medicatie gekregen?

Vervelend dat jullie zo worstelen!

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Waarom geitenmelk?

4. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Mijn zoontje had dat tijdens het drinken ook, die had last van reflux. Mn dochtertje is onrustig tijdens de fles als ze moe is, als t net teveel voeding maar ze nog wel zuigbehoefte heeft of als er een boertje dwars zit...

Ik zou iig eerst kijken of het niet aan de voeding ligt. Straks heeft ze een allergie oid. Misschien doet ze het op hypoallergene voeding wel beter?

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Aan de borst drinkt ze normaal. Ze drinkt redelijk rustig en haar lichaam is ontspannen. Ik heb alleen het gevoel dat ze niet geneog binnen krijgt want ze komt daarna alweer snel om nieuwe voeding.
    Ik ben overgegaan op flesvoeding omdat ik over een paar weken weer moet werken en ik zo langzaam mogelijk wil overgaan van bv naar kv (ivm krampjes enz.). We gebruiken voeding op basis van geiten melk op advies van de lactatiekundige (zou qua consistentie het best op bv lijken en is lichter verteerbaar).
    Mijn oudste heeft altijd veel krampen gehad (huilbaby) en deed het ook beter op koemelk vrije voeding (uiteindelijk nutramigen) maar had achteraf gezien geen kma (wat wel vermoed werd). Dus vandaar...
    Ik wil proberen om ochtend en avond bv te blijven geven. Geen idee of dat gaat lukken maar ik wil het iig proberen.

Voor reflux krijgt ze medicijnen (nexium) op proef (1 week) om te kijken of dit verschil maakt.

Vandaag heeft ze na de voeding van 10u eigenlijk niet geslapen (afgezien van 10 minuutjes op de arm ) tot aan 21u vanavond. Nu ligt ze nog te slapen maar zal waarschijnlijk elk moment wakker gaan worden.

Ik weet gewoon niet meer wat ik nog moet of kan doen. Mijn zoon krijgt nauwelijks aandacht, overdag ben ik alleen met baby bezig. Hem aankleden voor psz gaat altijd onder luid geschreeuw van baby, hij wordt smorgens wakker van geschreeuw, boterham smeren tijdens geschreeuw...

Moet ik de voeding toch nog dikker maken? Zodat ze rustiger moet drinken?
    Moet ik toch helemaal stoppen met bv omdat dit uit verwarrend voor haar is? Geen idee

6. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Pfff moeilijk zeg en wat ongelooflijk rot!!

Hoe lang ben je al bezig met de nexium? Bij mjn zoontje werkte dit snel en goed, hopelijk bij jullie ook zodat je iig de pijn van de reflux kan wegstrepen.

Wij hebben op een gegeven moment echt alle hulpmiddelen weggedaan. Niets meer verdikken en geen andere rotzooi. Alleen reguliere voedingen en de nexium. Vooral omdat zoonlief verstopt raakte door het jpm en daardoor juist weer meer ging huilen. stapje voor stapje, eerst kijken of je over een paar dagen verschil ziet!

Het kunnen ook gewoon krampjes zijn omdat ze moet wennen aan de nieuwe voeding. In ieder geval heel heel veel sterkte de komende tijd. Je doett harstikke goed!

7. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Ik heb nooit bv gegeven, dus het is misschien sowieso anders, maar mijn dochtertje kreeg krampjes omdat wij hier vrij hard water hebben. Toen we over gingen op het mineraalwater ging dat echt stukken beter. Misschien het proberen waard?

Deel Deze Pagina