Geen bandenpijn en ook geen blaasontsteking, wat dan wel?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kiki26, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki26

Kiki26 Lid

26 feb 2007
    65
    0
    0
    Ik ben nu 20 weken zwanger en onderin in het midden dus niet aan de zijkanten heb ik een zeurderige buikpijn.

Een maand geleden heb ik een blaasontsteking gehad en daar lijkt het op maar dan wat milder.

Gister naar de verloskundige geweest voor controle, het is geen bandenpijn, de plek die ik aanwijs is duidelijk mijn blaas. Dus ik langs de huisarts urine gebracht, geen blaasontsteking, volgens de assistente een nasleep van de blaasontsteking terwijl ik na mijn blaasontsteking deze klachten niet had.

Verloskundige gebeld, tja die weet het ook niet, in de gaten houden als ik wee-achtige pijnen heb. Het kan ook groeipijn zijn, maar dat herken ik wel vanuit mijn eerste zwangersschap, of het kan zijn dat de baby continu op mijn blaas drukt en dat ik daarom pijn heb.

Herkend iemand deze klachten? Het is niet dat ik erg ongerust ben maar ben de pijn een beetje beu.

2. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

jep heel herkenbaar! ik had vorige week een blaasonsteking.
    Ook harde buiken erbij. nog steeds. Jij ook?

Ik ga ook van groeipijn uit. vind het heel lastig. Ook omdat dit eerste is.

3. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik herken de pijn maar bij mij is het kindje wat ligt te drukken. Ik voel het het vooral met lopen.

4. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Ja met lopen ja! En dan gevoel dat ik heel erg moet plassen..

5. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Hoi,
    ik ben 21 weken zwanger en heb geen pijn, maar wel de laatste week vaak een druk op mijn blaas, een vervelend gevoel. Moet ook vaak plassen. Ben ook deze week nog gecontroleerd op blaasontsteking, dat was t niet.
    Ik merk dat als ik op mijn rug lig het erger wordt (moet vnl bedrust houden door ander probleem met zwangerschap)
    Ik denk/hoop dat het of de baby is die op de blaas drukt/schopt of dat ik te vaak plas, en daardoor niet krachtig genoeg waardoor hij niet helemaal leeg wordt en ik aandrang blijf voelen. Maar weet niet zeker of dat ook is wat jij hebt.
    Ik heb ook na mijn eerste zwangerschap lang blaasklachten gehad en heb het idee dat dat nu misschien weer opspeelt, dat de boel wat verzakt is.

Heb je ook aandrang om te plassen of is het echt alleen pijn?

6. Namaste1981

28 mei 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het gevoel... ik heb nog niet op blaasontsteking laten testen maar heb wel het gevoel alsof het met de blaas te maken heeft, ook veel de aandrang tot plassen en als ik dan ga plassen lijkt het alsof de druk op die plek ook wat toeneemt (als je zo druk zet om te gaan plassen zeg maar, dat is dezelfde plek). Ik vind het niet zo verontrustend eigenlijk.

7. Kiki26

Kiki26 Lid

26 feb 2007
    65
    0
    0
    Toen ik blaasontsteking had had ik ook heel veel harde buiken die ook echt pijnlijk waren. Gelukkig geen harde buiken nu maar wel die constante zeurderige pijn plus continu aandrang om te plassen, dat gaat niet weg. En als ik dan ga dan hoef ik niet te plassen.

Als ik plas neemt de druk niet toe.

En de blaasontsteking die ik paar weken geleden had was echt een stuk pijnlijker, kon er ook niet van slapen en heb toen 3 dagen met pijn gelopen.

Deze verschijnselen lijken erop maar dan in milde vorm. Misschien dat door de ontsteking de blaas gevoelig is en dat de baby er continu tegen aan ligt, voel de baby ook constant bewegen onderin mijn buik.

En omdat het een 2e zwangerschap is zei de verloskundige dat alles eerder verzakt en de spieren minder stevig zijn.

8. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    hier ook die pijn in het midden heb ook blaasontsteking gehad en de dokter zei dat het drom wat gevoeliger kan blijven ook omdat me vierde kindje is is alles wat verzakt kan er ook mee te maken hebben pffff kreeg wel als advies mee als de kleine geboren is om tegen de kraamhulp te zeggen dak blaasontsteking heb gehad die bacterie blijven toch soort van hangen ofzo geen idee wat ze ermee bedoelen hopen dat die pijn snel wegzakt bij ons allemaal ;)

9. Kiki26

Kiki26 Lid

26 feb 2007
    65
    0
    0
    Ja dolfina, ik denk dat het dat is. Heb het nu ruim een week en het wordt ook niet erger maar het neemt ook niet af.

Blijft vervelend hè.

10. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    ja blijft zeker vervelend maar ja zolang het geen kwaad kan voor de kleine dan nemen we het maar op de kop toe toch ;)

11. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    ook ik heb hier last van, kan nergens heen als ik een auto rit van 5 min heb gemaakt en ik sta op moet ik plassen ook in de nacht elk uur naar de wc en niet een klein beetje moet elk uur een grote plas.

ben er wel voor naar de dokter geweest want niet slapen , elk uur plassen en 4 dagen werken en rug pijn. breekt me een beetje op.

omdat ik ook last heb van verstoppingen gaan we dat nu eerst aanpakken en hij hoopt dat me blaas dan ook minder word. het kan zijn dat harde ontlasting drukt op de blaas of dat er te weinig ruimte is.

ook blijkt mijn rug hypermobiel te zijn en dus speling te hebben en daardoor ook speling in de bekken wat ook een oorzaak kan zijn dus ga nu eerdaags naar mensendieck

Deel Deze Pagina