In september hebben wij in Duitsland een tuinhuisje gekocht. Wij hebben met het (redelijk grote) bedrijf afgesproken dat hij wordt geinpregneerd en dat zij hem voor ons in elkaar zetten. Dit omdat wij hier zelf geen tijd voor hebben. Uiteraard betalen wij hiervoor, en niet zo'n beetje ook, maar goed het scheelt ons een boel werk en tijd. Drie weken geleden is het huisje in elkaar gezet. Er was een ruitje van de deur stuk, daarvoor zouden ze nog weer komen. Vlak voordat de medewerker die het huisje in elkaar had gezet weg ging...zag ik dat er erg veel stickers op het huisje zaten. Ik pulkte er een paar vanaf en ik zag dat daaronder het hout niet was geinpregneerd. De volgende dag heb ik meteen naar het bedrijf gebeld. Er werd gevraagt een mail te sturen met foto's dus zo gezegt zo gedaan. Ik heb de stickers geteld...en het zijn er minstens 116 stuks!! Vandaag kwam de medewerker om het ruitje te vervangen, en hij zou alle stickers eraf halen en dit apart met een kwast inpregeneren. Maar toen kwam hij erachter dat dit niet werkte omdat door de sticker het inpregneerspul niet meer goed pakte op het hout. Hij zei dat hij dit ging melden aan het bedrijf en dat zij dan eventueel maar alle plekken moesten schuren en dan inpregneren. Morgen wil ik naar het bedrijf bellen. Als ik eerlijk ben vind ik schuren en dan inpregneren geen goede oplossing. Het is een nieuw tuinhuisje...dan wil ik toch niet dat hij geschuurd gaat worden. Sowieso...het zijn minstens 116 stickers dat wordt toch nooit mooi als al die plekken geschuurd en opnieuw geinpregneerd gaan worden. Ik denk dat al die 116 stukken dan verschillen van kleur met de rest van het hout. Als ik eerlijk ben....dan wil ik gewoon een nieuw huisje! Korting ofzo heb ik niks aan...aangezien we er dan nog werk van hebben om alles zelf opnieuw te inpregneren. En ik laat het juist doen omdat we er geen tijd voor hebben. Is het redelijk om een nieuw huisje te vragen? Of zijn er nog andere oplossingen? Ik heb nog niks betaald, ik heb gezegt dat ik pas betaal als alles is opgelost.
ik vind een nieuw huisje wel redelijk, je vraagt toch niet om een huisje met stickers, dat hadden ze zelf ook wel kunnen bedenken. Ik vind dat je groot gelijk hebt.
Ik geef je groot gelijk als je een nieuw tuinhuisje wil... Je betaald er een hoop geld voor en je wist vast niet vooraf dat er zoveel stickers op zouden zitten.
ik zou idd ook een nieuw huisje vragen. Misschien kan je in de voorwaarden van je contract er iets over vinden?
De vraag is dat als er een nieuw tuinhuis komt of er dan geen stickers op zitten... Ik zou eisen dat ze het hele tuinhuis schuren en opnieuw inpregneren.
Stomme vraag, gewoon nieuwsgierigheid hoor.....maar wat voor stickers zijn dat dan? Dat ze 116 stickers geplakt hebben??? Ik vind niet meer dan eerlijk als je een nieuw tuinhuisje krijgt hoor!
Ik ben denk ik de enige die het overdreven vind ik zou het hele huisje laten schuren en verven volgend jaar is het huisje ook al deels verweerd en dan?
Nee, dat is niet zo. Met inpregneren hoef je er echt (jarenlang) niks meer aan te doen. Daarom hebben we daarvoor gekozen, omdat we geen tijd hebben om elke 2 jaar het huisje te verven.
Ik denk dat je bij schuren een verkeerd beeld hebt, waarschijnlijk wordt er bedoeld de lijmresten verwijderen. Door de lijm kan de impregneer niet hechten met het hout. Ik ben ook wel erg benieuwd wat voor verhaal er op al die stickers staat, vind het eerlijk gezegd wel heel erg veel. Ben ik trouwens ook gewend dat er info geniet wordt aan het hout en niet gelijmd. Ik denk dat ik wel weet welk bedrijf het nu om gaat, grote jongen en hebben een erg slecht jaar gehad, dus hoop dat de service is blijven bestaan.... ik zou het schuren een kans geven op een paar plekjes en begint het tuinhuisje op een dalmatier te lijken dan zou ik het gegrond vinden om een nieuw huisje te krijgen. Heb je toch het verkeerde bedrijf gekozen voor je tuinhuisje
Ik zou ook een nieuwe willen. Straks hebben ze geschuurd en geverfd, ziet het er nog steeds niet uit en dan trekken ze hun handen ervan af. Nee hoor, ik zou NU een nieuwe willen.
Idd een nieuwe je hebt toch geen tuinhuisje met stickers besteld? Envoor hun is het extra werk wat ze gaan doen en als je daarna weer komt met ik wil een nieuwe tuinhuisje dan denken zij ook ja daag Je hebt ze al de kans gegeven om het te fixen en dat was niet gelukt
Tuurlijk niet, je betaald toch nog niets. Volgens mij heb ik dat ook niet gezegd. Eerst het probleem oplossen voor je betaald. Het oplossen heeft meerdere mogelijkheden dan alleen afbreken en een nieuwe eisen.
Om het een en ander te verduidelijken voeg ik een paar foto's toe. Ik ben bang dat schuren en opnieuw inpregneren niet veel zin zal hebben. Het tuinhuisje is heel dichtbij de schutting gezet zodat we het meeste ruimte overhouden in de tuin. Er past tussen de schutting en tuinhuisje b.v. geen trap en op je hurken zitten lukt ook niet, je kunt er krap aan net tussendoor lopen. Doe hoe willen ze hem dan gaan inpregneren? Oh ja...ze hebben er nu veel stickers afgehaald....die plekken zijn nog niet behandeld....dus daar komt nu ook al allemaal vocht op @Pcootje, hahaha ik had gekeken bij de links die je me ooit hebt gestuurd. Maar daar zat dit huisje niet tussen. We hebben het bij een zaak vandaan met een Q, ik denk dat jij dezelfde bedoelt Ze willen inderdaad de lijmresten verwijderen. Maar dat moeten ze dus minstens 116x doen....ik ben gewoon bang dat dit absoluut niet mooi gaat worden. Ik bestel een huisje, laat hem in elkaar zetten en inpregeneren. Ik betaal hier veel geld voor als het klaar is. Dan mag ik toch verwachten dat ik een huisje krijg die gewoon goed is...en waar niet al vanalles aan gesleuteld moet worden om hem goed te krijgen? Bij de eerste foto's links van het raampje zie je dat er kleur verschil is, hier zaten eerst stickers.
Dit is de onderkant van de luifel...hoe willen ze dit netjes gaan schuren? De stickers lopen gewoon onder de balk door.