heeft iemand een tip of tips? Ik word er mega chagrijnig en beroerd van. Sinds een week of 5 ben ik zo benauwd en t lijkt alleen maar erger te worden. Door de benauwdheid gaat inslapen heel lastig maar ook overdag snak ik de hele dag naar adem. En voelt het alsof er een olifant bovenop me zit. Alsof ik echt mega huge ben en dat valt allemaal wel mee. Begon op 53kg en er zit nu 15kg bij woops.. zou het daarom komen? Kan ik me haast niet voorstellen want ik zit juist nu op prima gewicht voor mijn lengte. De beeb ligt goed maar is nog niet ingedaald.. baarmoeder zit net boven mijn navel en de kleine is klein van stuk volgens de groei echos maar t voelt alsof hij echt mega is Het enige wat tot nu toe werkt is; bezig blijven. Ik blijf maar stofzuigen, dweilen poetsen en boenen.. stukken wandelen en nog meer opruimen. Dan lijkt t even weg te zijn, maar t gevolg daarvan is weer dat ik de hele avond zit met harde buiken... Ik weet dat die geen kwaad kunnen maar toch ze zijn wel irritant. Mijn vk zei dat het ook kan komen door een erg tekort aan ijzer wat ik heb en miss dat de baby op bepaalde plekken drukt. Begon rond 11 weken zw met een ijzerwaarde van 6 toen wel meteen aan de tabletten maar met 27w was ik ineens gezakt naar 4.6 dus kreeg ik toen direct andere tabletten.. volgende week weer bloedprikken om te kijken of het stijgt. Hoop op een andere goede tip!
Had het ook rond die termijn. Heel vervelend. Wat mij in ieder geval hielp is geen bh's meer aan. Is even wennen, maar zo'n druk net onder borsten daar werd ik alleen maar extra benauwd van (terwijl ik al van die stretch bh topjes droeg, dat vond ik nog te strak). Deed het maar met hemden die nog wat ondersteuning gaven. Ook zoveel mogelijk op zij liggen en zeker niet op rug. En zoveel mogelijk even liggen als het kan en niet zitten. Denk dat de gouden tip niet bestaat, behalve paar weken volhouden Verder wel goed om andere symptomen in de gaten te houden. Kans is klein, maar benauwdheid kan ook op andere dingen wijzen. Dus oa bloeddruk goed in de gaten houden.
Thanks! Haha ja bh-loos ben ik idd thuis de hele dag alleen als we weggaan niet. Dat zitten is idd irritant, en liggen op mijn rug ook. Ik probeer zo nu en dan met mijn zoontje een slaapje mee te doen nu mijn man vakantie heeft en gek genoeg lig ik dan veel fijner en zijn we zo vertrokken haha Komt misschien ook omdat het raam dan lekker open is. Maar in de nacht word t soms wel een uur of 3/4 voordat ik echt in slaap val
Oh, zo vervelend! Benauwdheid is bij mij rond week 36/37 langzaam weer over gegaan. Inslapen gaat hier redelijk, wordt alleen zo vaak wakker (toilet) en kan dan daarna niet meer slapen. Maar heb sinds gisteren het gevoel dat het niet al te lang meer kan duren nu, dus hopen dat, dat gevoel klopt . Dat is uiteindelijk de enige echte oplossing voor al onze klachten, Haha