Ik ben al vanaf begin zwangerschap erg benauwd, maar dat neemt nu behoorlijk toe. Dat hoort enerzijds bij zwanger zijn heb ik gelezen (vorige zwangerschap zelf totaal geen last van gehad), maar zijn er dames die tips hebben om het iets te verminderen? Moet soms echt happen naar lucht voor mijn gevoel en dat voelt niet fijn.
Herkenbaar! Heb er ook enorm last van gehad. Is nu wel minder, maar ben ook bijna 40 weken zwanger. Heb niet echt tips. Als ik er last van kreeg probeerde ik m’n lichaam lang te maken en goed in en uit te ademen. Of ik ging even naar buiten om daar aan frisse lucht te komen. Sterkte ermee!
Ik herken het. Bij beide ging het over toen ze lager gingen liggen.. Je kunt er weinig mee.. behalve hopen dat ze gauw wat zakt..
Helaas geen tips, bij mij is de benauwdheid zo erg geweest dat ik niet meer alleen over straat durfde. Dat happen naar lucht maakte mij heel angstig... Gelukkig is het nu beter. Op zij liggen maakt het inderdaad beter.
'Fijn' om te weten dat het erbij hoort, want man soms denk je echt 'kan dit normaal zijn'. Jammer dat er weinig aan te doen is, hopelijk daalt de baby snel.
Zit het vast aan de ademhaling? Bespreek het eens met je vk. Ook al is de kans klein, er kan ook sprake zijn van een longembolie.
Het hoort er inderdaad bij. Ikzelf ervaar het niet zoals de meesten denk ik omdat ik zelf al astma heb dus ik kijk nergens meer raar van op. Lang maken is een optie...dan maak je alles wat groter voor luchtopvang. En inderdaad het indalen gaat schelen.
Ja de benauwdheid zit inderdaad vast aan de ademhaling. Ik zal het ook zeker nog even bespreekbaar maken, want wat ik al zei soms is het gewoon echt geen doen zo benauwd. Ik ga er overigens wel gewoon vanuit dat het een kwaaltje is.
9 vd 10x is het ook een onschuldige kwaal, maar wel goed het bespreekbaar te maken. Heb je bijv ook pijnklachten tussen schouderbladen?
Meestal komt dit door de baarmoeder die tegen de longen drukt. Indalen wil wel helpen, al hielp dat bij mij niets. Had bij de oudste polyhydramnion en de benauwdheid zakte pas toen mijn vliezen waren gebroken. Heb het nu ook weer, benauwdheid dan. Wel zou ik het bespreekbaar maken, er kán natuurlijk ook iets anders aan de hand zijn. Vervelend is het wel, vind het ook zo’n naar gevoel als ik naar lucht sta te happen.
In principe niet, maar als het heel erg is is het daar erg gevoelig. Ik ga ook gewoon van een onschuldige klacht hoor, maar wel erggggg vervelend!
Het kan vd verdrukking zijn, maar hoge adem kan ook duiden op hyperventileren (kan door de versnelling van hart en bloed komen)...probeer eens ademhalingsoefeningen te doen