De titel zegt het al. Moet ik mijn zoon in bed leggen als hij in slaap valt beneden of kan ik hem laten liggen. Vanmorgen viel hij in slaap in de maxi cosi en heb ik hem laten liggen, omdat hij vrij snel voeding kreeg. Vanmiddag heb ik hem wel naar bed gebracht, omdat hij begon te gapen in de box en indommelde, maar dan ligt hij toch ongeveer een uur te huilen vooral omdat hij zijn speen steeds kwijt is. Beneden slaapt hij ook zonder speen. Nu ligt hij weer in de box te slapen. Hij moet om 11 uur weer eten. Heb ook het gevoel dat hij geluid heel erg fijn vind om op te slapen. Boven is het te stil volgens mij. 's Nachts slaapt hij altijd in zijn eigen bedje.
Ik heb dit 4 maanden lang gedaan, en ik krijg mijn kleintje nu echt niet meer zomaar in zn eigen bed.. Daar gaan hele drama's aan vooraf Als ik dat eerder had geweten had ik 'm ook zeker eerder naar zn eigen bedje gebracht, dus ik zou dat nu zeker doen
Hier werkt het echt niet om Finn beneden te laten slapen! Dan ziet en hoort hij veel te veel! Wij doen hem dus naar zn bedje...dan slaapt hij tenminste... Maar ik denk dat als Danian gewoon goed slaapt in de box je hem daar wel zou kunnen laten liggen...
Ow wat Shadixxx zegt is eigenlijk wel logisch...nooit zo over nagedacht! Hij moet er idd wel aan wennen om zelf in zn eigen bedje in slaap te vallen... stom dat ik daar niet aan dacht joh...hahaha!
Niks mis mee toch? Kijk gewoon hoe de kleine het doet. HIer heeft de kleine in het begin ook veel beneden geslapen tot ik merkte dat ze steeds minder goed ging slapen. Toen naar bed gedaan en daar slaapt ze weer beter.
Ons zoontje slaapt ook gerust beneden hoor! Als hij op de bank in slaap valt dan laten we hem gewoon liggen. Als het nog een tijdje duurt voordat hij weer voeding krijgt blijft ie gewoon tot de volgende voeding liggen. Volgens mij vindt ons zoontje het boven ook minder leuk. Maar de ene keer heeft ie er helemaal geen problemen mee en de andere keer blijft ie jammeren. Het gaat wel steeds beter om hem boven te laten slapen. Wat wel helpt is een mobieltje met muziek of zo'n muziektelevisie. Dan slaapt die van ons heel snel.... Groetjes Rianne
Jitte slaapt overdag nog in de kinderwagen bak, 's avonds vanaf 19.00 in haar eigen bed. Gaat prima zo. Vooral met dit weer, lekker onder de boom buiten slapen... Van de week moest ik van alles doen qua huishoudelijk werk omdat we op vakantie gaan en toen heb ik haar 's middags boven gelegd en ze was zo vertrokken en heeft 3 uur aan een stuk geslapen. Er begint nu ook een beetje een ritme in te komen, dat scheelt ook. Nu weet ik gewoon van, dàn is ze moe en dan kan ik haar zo wegleggen...
Ik heb na een paar weken, toen de kleine 's nachts in zijn ledikantje ging, het wiegje beneden gezet. Daarvoor zat ik meestal boven, met hem in het wiegje. En na de wandeling lekker in de reiswieg. De box heb ik nooit gedaan. Daar was mijn zoontje ook te alert voor.
Wij hebben hem de eerste 6 weken beneden gehad overdag in de reiswieg en hij sliep ook gewoon door als er kraamvisite was. Vanaf een week of 6 langzaam aan ook overdag in zijn eigen bedje gelegd om te slapen. Nu hebben we daar ook zowel overdag als s nachts geen problemen mee!
Hier ging en gaat hij ALTIJD naar zijn bed. Hoe dan ook. De box vind ik geen slaapplek. De kinderwagen vind ik gevoelsmatig dan nog wel oke, maar dan nog vind ik dat hij lekker in een rustige omgeving op zijn kamertje hoort. Maar goed, als jij dit prettig vindt, moet je dat gewoon doen toch Ik moet ook wel zeggen dat we in een appartement wonen en de weg naar zijn slaapkamer niet zo lang is
Niek slaapt altijd in zijn eigen bed. hij kan in de box niet in slaap komen er is veel te veel te zien. Je moet doen waar jij en Danian zich goed bij voelen, als hij goed kan slapen in de box dan zou ik dat gewoon doen. Moet wel zeggen als ik met Niek ben weggeweest en hij slaapt als we thuis komen en het is kort voor zijn voeding dan laat ik hem altijd in de maxicosi zitten. Als ik hem er dan uit haal wordt hij toch altijd wakker en dan is het huilen geblazen. Misschien is het wat om de speen aan een speendoekje te doen kan hij hem niet zo snel kwijt raken en hij kan evt. op het doekje sabbelen.
Ten eerste vind ik dat jij moet doen waar je je goed bij voelt maar zoals in een eerdere reactie al aangegeven werd moet je je wel realiseren dat je het risico loopt dat je je kleintje straks niet in zijn eigen bed krijgt. Hier is dus ook het motto slapen in het eigen bed en ze wordt ook wakker in haar bed gelegd om te leren daar in slaap te vallen. Dat ze in de box slaapt is meer een uitzondering. Nu is die van ons ook een kindje wat veel beter slaapt in haar eigen bed omdat ze daar haar rust vind. Ze ziet en hoort er niet zoveel.
mijn zoontje ziet overdag bijna zijn eigen bed niet, hij slaapt overal, in de buggy,op de bank, in de box, op het speelkleed op de grond... als ik hem ga verplaatsen word hij wakker,en dan is hij ook klaarwakker, ik laat hem dan lekker liggen, slaap vind ik erg belangrijk, dan is hij beter te pas,en zit hij lekkerder in zijn vel, ik vind het niet erg dat hij niet in zijn eigen bed slaapt, hij doet het snachts wel en dat vind ik belangrijker,
Nadat ik het bericht geplaatst had werd Danian wakker. Ik heb toen nog ff op schoot genomen en met hem gespeeld. Toen ik zag dat hij weer slaperig werd heb ik hem toch in bedje gelegd. Heb hem even laten huilen, want dan wordt hij moe en naar een paar minuten ben ik naar boven gegaan om zijn speen in zijn mond te doen en toen is hij ook in slaap gevallen. Hij slaapt nu nog vanaf 9 uur dus. Moet hem zo wakker maken voor zijn laatste voeding voor de nacht. Het is wel zo dat hij dan niet uren achter elkaar slaapt dat doet hij alleen in zijn bedje.
emma slaapt ook gewoon overal. Als ik haar ga optillen word ze wakker. Ik vind het wel fijn dat ze overal kan slapen. S nachts gaat ze wel gewoon in haar eigen bedje en volgens mij heeft ze dat wel door. Want als ik haar daar wakker inleg slaapt ze binnen no time.
Hier idem dito, Ik heb zelfs de eerste maand snachts in de woonkamer gelegen, en mijn zoontje in de wagenbak (moest vanwege de temperatuur van mijn zoontje), dat kon niet in de slaapkamer, anders werd mijn vriend de hele tijd wakker. Nu gaat hij zonder problemen naar bed.
Ik denk toch dat het wel zinvol is om op te letten wanneer hij slaperig wordt en dan naar bed te brengen; voordeel is dat hij dan het gereed maken voor bed automatisch associeert met gaan slapen. Als hij al in slaap is gevallen ben je eigenlijk al te laat; ik zou hem zelf dan ook niet meer verplaatsen naar bed. Volgende keer beter dan.