Beneden moeten bevallen...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kangerootje, 22 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.077
    113
    Dat kan per regio verschillen, maar hier is het protocol: BMI hoger dan 35 (geteld dus vóór dat je zwanger werd) bevallen met plaatsindicatie (dus met je eigen vk in het ziekenhuis), BMI hoger dan 40 onder leiding van de gynaecoloog. Dit is omdat je bij ernstig overgewicht meer kans hebt op bepaalde complicaties, waaronder veel bloedverlies.

    De regel boven de 100kg beneden bevallen staat hier los van, dat heeft puur te maken met het naar beneden tillen door hulpverleners.
     
    Zonnestralen en Oilell vinden dit leuk.
  2. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    :eek: Wat n vriendelijke en productieve manier van doen, ahum.

    Dames,
    was dit topic helemaal vergeten door complicaties tijdens mijn zwangerschap!
    Erg bedankt voor alle reacties.
    Mijn 1e voorkeur is poliklinisch bevallen in het ziekenhuis, maar vanwege het feit dat ik een volledig verstreken baarmoederhals heb sinds 27-28 weken, is de kans groot dat de bevalling te snel zal gaan...
    Als naar het ziekenhuis gaan niet meer lukt, ga ik proberen of we tijd hebben een bed beneden te zetten. Inderdaad hier ook een bed met 4 zijden die je zo aan elkaar kunt klikken, dus man zal dat dan tzt doen.:thumup:
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  3. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Bedoel het vriendelijk hoor, zonder ahum.
     
  4. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Inderdaad, ik vroeg me af waarom men per se in bed wil bevallen. Ik ben zelf 2 keer op bed bevallen (de 1e keer op een half bed in een operatiekamer, de 2e keer thuis), maar er zijn massa's vrouwen die niet eens in bed bevallen. Iets zachts voor de knieën is overigens eventueel wel lekker.
    Hier in Canada is geen regel dat je met 100+ kilo niet boven mag bevallen (al zijn thuisbevallingen hier überhaupt zeldzamer), maar ik zie het punt wel, met die nauwe, steile, soms bochtige trappen. Ik zou gewoon een matras op de grond gooien en de eetkamertafel aan de kant schuiven Want op de eettafel bevallen lijkt me nou weer niet handig. Alhoewel ieder zijn meug natuurlijk! Maar ik zou niet weten hoe ik erop moest komen en ook bang zijn dat ik eraf zou vallen tijdens het persen geloof ik...
     
    Kaaat vindt dit leuk.
  5. Kristel30

    Kristel30 Actief lid

    7 jan 2014
    270
    2
    18
    Vrouw
    Kraamverzorgende en coach
    Landgraaf
    Ik beval gewoon beneden in bad! Heb een speciaal bevalbad en een heel plan, de vorige keer ging dit perfect. Heerlijk beneden in de woonkamer in het warme water. Pijnstillend en ontspannend!
     
    Fleur84 en Louise11110 vinden dit leuk.
  6. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Overigens ben ik het er wel mee eens dat bewoordingen als "moeten" en "mogen" problematisch zijn en de autonomie van de zwangere ondermijnen. Je bent geen klein kind! Men kan aanbevelen of afraden en op basis daarvan neem jij goed geïnformeerd zelf de beslissing. Je bent zwanger en draagt een klein mensje bij je, maar dat betekent nog niet dat men zomaar met je mag doen zonder jouw toestemming!
     

Deel Deze Pagina