Ja maar... ja maar.... het is zo leuk (lees: zinloos amusement)! Ik wil het niet missen als die Lianne een keer flink op haar bek gaat Maar jullie hebben eigenlijk ook wel gelijk
Gelukkig ben ik dus niet de enige die me groen en geel ergerde aan die je bent te dik opmerkingen. Bah! Lianne is het dunst van allemaal en ik kan het niet echt mooi vinden. Maar goed zo moet je er dus uitzien tegenwoordig.
Vorige week werd ook al tegen dat donkere meisje die de C&A reclame-opdracht had gewonnen gezegd dat ze af moest vallen. En nu deze week werd het weer gezegd....Ongelovelijk! Mensen noemen mij vaak al "hartstikke slank" en ik ben 1.70 m en weeg ca. 60 kilo (in niet-zwangere toestand, nu ben ik iets zwaarder ). Die modellen zijn dus echt graatmager. Dan zal ik voor hun wel formaatje zeekoe zijn....
Niet dat ik het met de jury eens ben hoor, maar in de modellenwereld moet je nu eenmaal maatje 0 hebben en dt is wat de jury zegt. Zeker in amerika waar er voor jou 1000 andere meiden zijn willen ze alleen meiden met bepaalde maten. Dit is al een hele lange tijd zo. Lijkt me ook een beetje raar dat als je als kandidaat in een show telkens wordt gezegd dat je goede maten hebt, en dan in de praktijk telkens te horen krijgt dat je te dik bent dat je dan ook even achter de oren gaat krabben van waarom hebben ze dit nooit gezegd?
Daar heb je gelijk in, maar op deze manier zal er nooit iets veranderen. Ik vind dat zo'n programma nu juist eens het goede voorbeeld zou mogen geven, in plaats van een (ongezond) schoonheidsideaal in stand te houden.
Modellen trainen zich suf na kritiek | nu.nl/achterklap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl . Presentatrice Daphne Deckers schrok van de kritiek die ze na de veelbesproken aflevering kreeg en is het er niet mee eens. "Als je niet meedoet aan Benelux' Next Top Model hoef je absoluut niet aan de maten te voldoen. Dat begrijpen tieners echt wel." en dat is het probleem van dit soort programma's volgens mij... dat begrijpen ze niet! ik moet bekennen dat ik het nu niet volg, maar wel altijd Amerika's N.T.M. volgde... maar nu ik bovenstaande las en ook hier de stukjes... kom ik ook even posten
Inderdaad. Dat begrijpen jonge meiden niet. Hoe zouden ze het ook moeten begrijpen. Ik ben een volwassen vrouw en ik weet dat een size zero niet realistisch en haalbaar is. En ook niet nodig. Maar jonge meiden zijn toch erg beïnvloedbaar door van alles en iedereen en zien alléén maar van die gratenpakhuizen in de bladen staan. Geen wonder dat je dan als onzekere puber gaat denken dat dÔt de norm is...
Wat mij ook een beetje voor het hoofd stoot is dat ook al weet je dat jij niet zo hoeft ze zijn, dat er dan toch de implicatie ligt van als je niet mager bent dat je dan niet mooi bent. Ik zeg expres niet slank want dat is volgens mij niet meer van toepassing op het gewenste figuur van de modellen. Oh en nog zoiets hoeveel mensen hebben daadwerkelijk het figuur van een model? En dan zie je zo'n modeshow en dan denk ik van ja dat model staat het wel maar hoe zou het iemand met heupen passen, of met een boezem.
Die kleren die ze showen zijn toch zowat onverkoopbaar inderdaad. Wie past daar nou in? Dat vraag ik me dus ook altijd af. En inderdaad, slank is niet meer de juiste term. Ik ben ook slank en heb maat 36, maar voor een model zou ik nog veels te dik zijn.
De modewereld word geregeerd door een stelletje ouwe zakken,wat dames en een stel homo's. Triest dat dat zogenaamd het ideaalbeeld van een vrouw moet voorstellen.
Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik ben het er ook absoluut niet mee eens. Ik vind het ook niet eens mooi als een vrouw heel mager is. Er mag best wat vlees aan zitten (ik ben zelf ook nogal 'vol'). Maar die meisjes wisten van tevoren volgens mij aan welke maten-eisen een internationaal topmodel moet voldoen. Tja, en zo heeft ieder beroep, want dat is het per slot van rekening, z'n eigen functie-eisen.
Was het niet een tijd geleden zo dat ze in europa er iets aan wilde doen tegen die magere modellen? Omdat er zoveel tieners waren die aan anorexia leidde etc en daarom meer maatje 36 modellen wilde. Is die gedachte van de baan ofzo :s
Wat mij opviel trouwens is dat er de vorige afleveringen helemaal niet zo over het gewicht werd gezeurd terwijl de modellen uit die afleveringen hetzelfde gewicht en/of dezelfde bouw hadden. Ook werden de modellen niet zo afgezeken als dat nu gebeurt. Komt dit dan puur uit die homp vlees van een Bastiaan, die het blijkbaar fijn vindt om andere mensen kritiek te geven of hebben de makers van het programma bedacht dat dit misschien goed voor de kijkcijfers is? Ik snap dat modellen mager moeten zijn (wat ik ontzettend lelijk vind) en ik denk ook dat de meisjes in het programma donders goed wisten waar ze aan begonnen. Zij weten heus dat de modellenwereld hard is en dat ze een goed figuur moeten hebben. Ik vind alleen dat het programma echt de verkeerde meisjes treft met hun uitspraken, dit treft namelijk de pubermeisjes die naar deze programma's kijken.
Ik kijk nooit naar de Nederlandse versie. Vind het echt een vreselijk afzeik programma. Vind ANTM echt zo veel leuker! Veel positiever allemaal. Ik heb dit een paar keer geprobeerd te kijken, maar vind het zo vreselijk irritant geblaat van een stel lelijke mormels van een jury (sorry, pms!) pff... dat lucht op. Vinden jullie dat niet dan?
ze willen de modellen gewoon aan het sporten zetten of zorgen dat ze gezonder leven. als je model wilt worden moet je rekening houden met deze harde wereld. geen drank, feest en ongezonde snacks maar water en crackers en sporten natuurlijk. veel meiden zijn graadmager maar hebben kwa heupen maat 40. dit omdat ze dus ongezond leven en ja vrouwen hebben vaak de pech dat het vet op de heupen komt te zitten. ik vond de meeste meiden gewoon walgelijk dus. de gemiddelde maat is 42 in nederland. dat ze hier maar is leuke en passende moddellen voor zoeken. ik bedoel een graadmager meisje is niet mooi om te zien maar vind het zielig en vooral creapy. ik zie liever een mooi "slank"model en versta hieronder maat 36/38. dit vind ik mooi en slank genoeg en meer passend voor de doelgroep. ben benieuwt hoeveel meisjes zich door dit programma aangesproken voelen. jongeren helpen aan een eetstoornis is denk de bedoeling van dit programma. de rede dat ze zo mager moeten zijn is dat de geen die de mode/kleding maakt dit doet met max cm. geloof dat de max 91cm is om de heupen. de gemiddelde nederlander heeft z'n taile . zit je hier boven dan moet de kleding worden aangepast en dat is onnodig als ze gewoon een passend model zoeken.
't Kan aan mij liggen hoor, maar ik vind het weinig shockerend allemaal.Dit is toch niks nieuws?? Moet er dan maar huichelachtig over gedaan worden voor de kijkers? Dit is de realiteit.Klaar! Kan er lang of kort over gezeurd worden, het IS nu eenmaal zo.
Het gaat erom dat het zo cru wordt gezegd in een programma waar honderden potentiƫle anorexiapatientjes naar kijken En dat die vadsige Bastiaan of zo dat moet zeggen! Bah!
Ja inderdaad. Die meiden zijn echt prachtig slank ( eentje zelf te dun vind ik geen idee hoe ze heet. Ze had gewonnen en mocht shoppen). Ik ben eens op een pro anna site geweest en het idee over de ideale maten wordt echt versterkt door zo'n programma. Die meisjes krijgen zo helemaal het idee dat je alleen maar telt als je belachelijk dun bent. ( als je van jezelf dun of erg slank bent is dat een ander verhaal)
Ik vind het toch vrij schockerend dat meiden met een gewicht dat al op het randje zit wordt aangeraden om vooral nog even wat meer af te vallen.. Daar mag wat mij betreft wel even over "gezeurd" worden. Omdat iets nou eenmaal zo is, betekent toch niet dat het dus ook maar zo moet blijven.