Hoi allemaal, Op dit moment ben ik nog heel pril zwanger. Ik zit op 6w5d. Ik ben enorm moe. Nu weet ik dat dat vrij normaal is in het eerste trimester. Maar ook mijn conditie is enorm achteruit gegaan. Ik kan amper een trap oplopen. Nu ben ik absoluut niet heel fit van mezelf en ik heb zwaar overgewicht. Maar ik kon wel gewoon naar zolder rennen en de was ophangen en terug naar beneden. Nu moet ik eerst echt bijkomen van de trappen. En halverwege de was ophangen moet ik pauze nemen want mijn spieren doen dan zo een pijn. Zijn er mensen die dit herkennen? En wat ik me ook afvraag. Is het slim nu om dit toch uit te dagen? Of is het echt nu een kwestie van naar je lichaam luisteren. Als ik bv veel zwaar til of veel buk heb ik echt last van mijn heupen en rug. Ik voel me echt een kneusje zo... als dit nogmaar week 6 is...
Dit zijn juist de dingen die in het eerste trimester meestal het ergste zijn en zo tegen je bevalling aan. Zou me er niet te veel zorgen over maken en zoveel mogelijk rust pakken.
Dankjewel voor jullie reacties. Ik ben dinsdag toevallig naar het ziekenhuis geweest voor bloedonderzoek en nog wat onderzoeken. Ben benieuwd of er iets uit komt wat ijzer betreft. Ja ik heb niet zo veel andere keuze dan rustig aan doen vrees ik... maar hier had ik niet op gerekend zegmaar...
Mmm ok... misschien morgen toch eens kijken of ik iemand kan bellen om te overleggen. Want dit is echt heel vermoeiend. Ben benieuwd wat er bij jou uit komt.
Jouw lichaam is natuurlijk al vol op bezig met de zwangerschap ondanks het nog zo pril is. Denk dat het bij iedereen anders is, elk lichaam reageert anders. Maar idd ijzer na laten kijken of gewoon je verloskundige bellen alvast als je nog geen afspraak hebt. Ik zelf herken dat niet. Ik kon gewoon op normaal tempo niveau door blijven sporten tot de misselijkheid kwam. Meestal rond 10 wkn. Daarna is het over met de pret lichamelijk haha
Dit hoort er ook wel een beetje bij, al zal het voor iedereen weer anders zijn. Je lichaam is nu keihard aan het werk en dat merk je. Vervelend is het wel, hopelijk neemt het met een paar weken weer af. Niet te veel in 1x willen doen en werken met tussen pauzes
Hoort er wel bij ja. En ik zal je een geheimpje verklappen, in de laatste trimester is het weer net zo Pak de rust daar waar je lichaam het aangeeft. Dan houd je het uiteindelijk langer vol.
Ik ben een fanatieke sporter en nu heeeel pril zwanger, maar ik merk nu dat ik na een lichte fietstocht al zware benen heb... Sterker nog, ik heb zelfs spierpijn! Ik ga gewoon lekker door met bewegen want ik krijg er wel meer energie van.