5 weken zwanger en verlies heel licht bloedverlies... Omg

Discussion in 'Zwangerschap' started by DCT, Aug 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DCT

DCT Lid

Oct 30, 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dikke stresss!!! Wat nu?? Heb ik een miskraam? Innestellingbloeding??

2. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Heb hiermee geen ervaring, maar misschien best even je huisarts bellen als je je zorgen maakt. Veel goede moed!!

3. cybell

cybell Niet meer actief

De keer dat ik een vroege miskraam kreeg had ik ook licht bloedverlies, de MA had ik geen bloedverlies... maar goed dat was ook een missed abortion en daar hoort geen bloedverlies bij.

Maar goed... hoeft hoeft niets te zijn!!
    Als je je zorgen maakt, neem even contact op met de huisarts :)

Ik duim voor je dat het goed gaat!

4. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Bij 5 weken ook een lichte bloeding gehad(enkele vegen en hield niet aan) was geen innesteling want die hb ik ervoor al gehad. Gebeurt wel vaker zeiden ze mij ,kon van tillen zijn op het werk.
    Bij spoed een echo gedaan,mooie dooierzak maar geen hartje omdat et te vroeg was,maar zoals je ziet alles oke :)

5. Lysette1988

Apr 8, 2013
    38
    0
    0
    Hey dames,

Ik heb het ook, ook al was het maar 1x, gehad. Zolang het niet met extreme kramp en met onwijs veel bloed verlies is, kan het geen kwaad. Hoor van al mijn vriendinnen die al kids hebben dat het heeeel normaal is in het begin van je zwangerschap. Alles word door de hormonen beter doorbloed, dus soms knapt er wel eens een adertje of zoiets

Liefs Lysette

PS: als het je gerust stelt, je kunt altijd de vk bellen!!

6. DCT

DCT Lid

Oct 30, 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Nee ik heb geen kramp of iets alleen een soort spierpijn onder mijn navel vlakbij mijn blaas. Het bloedverlies lijkt op einde menstruatie.
    Ik maak me zorgen. De vk zegt afwachten. Het is mijn eerste kindje, ik heb dus weinig ervaring hiermee..

7. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Zit inderdaad niet veel meer op dan afwachten helaas. Maar hou goed in de gaten of je kramp / pijn krijgt.
    Voor nu gaan we gewoon van het beste uit meid, meer meiden hebben bloedverlies gehad en daar ging het ook goed.
    Mijn duimen draaien!!

8. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,424
    3
    38
    Hier ook bloedverlies gehad in meerdere weken. Niet een beetje, maar ook veel en zie mijn banner.

Het is heel eng en frustrerend, maar zeker in het begin kan je alleen afwachten...

9. DCT

DCT Lid

Oct 30, 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh... ben zo bang ons kindje kwijt te raken. Afwachten is frustrerend. ....

10. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

Nov 2, 2011
    1,055
    0
    0
    Alles is nu veel beter doorbloed er kan makkelijk een vaatje knappen doordat je misschien lastige toiletgang had of door gemeenschap met je partner...? Innesteling lijkt me niet...er zijn veel vrouwen die nog in meerdere of mindere mate bloed verliezen tijdens de zwangerschap...zelf had ik het bij mijn oudste rond negen weken..ik schrok ervan maar gelukkig was het allemaal niets...

Strekte en probeer niet te veel te stressen!

11. mariska14

mariska14 Actief lid

Jun 5, 2008
    165
    0
    0
    Hey,

Hier ook bloedverlies, ben nu ongeveer 6 weken zwanger. Het komt en het gaat. Zolang het niet constant bloedverlies is, hoeft er niks mis te zijn. Kan alleen afwachten, maar dat is heel frustrerend. Heb tussendoor nog wel getest en was nog steeds positief. Dat is het enige wat je zou kunnen doen. Ik heb pas volgende week mijn echo, maar denk dat ik nog een testje ga doen. Ik word soms gek van de onzekerheid, maar een positieve test zegt toch wel iets. Veel sterkte met het wachten.

12. NYmama80

NYmama80 Actief lid

Apr 16, 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey DCT,
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik in week 8 ook bloedverlies gehad, 1 avond, zelfs helderrood en met pijn. Uiteindelijk was er niets aan de hand. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger, bijna 5 weken, en vorige week (rond de tijd dat ik ongesteld moest worden) ook een beetje bruin en lichtrose bloedverlies. Hoeft dus echt niets te betekenen! Heb het ook al van een paar vriendinnen gehoord. Hoe is het nu?

13. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Hier ook met zo'n 5 weken zwangerschap twee avonden licht (bruinig) bloedverlies. Volgens mijn vk toen oud bloed. Het hoeft niets te betekenen.

14. DCT

DCT Lid

Oct 30, 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag 5 1/2 zwanger, Ik zat vandaag rustig op de bank. Krijg ik op eens hevige krampen in mijn onderbuik. Wat betekend dit? Miskraam? Ben zo bang!

15. NYmama80

NYmama80 Actief lid

Apr 16, 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend hè die onzekerheid!? Kunnen ook gewoon je darmen zijn.... Sterkte! Hopelijk is er niets aan de hand en heb je binnenkort een goede echo.

16. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Jeetje wat spannend en eng voor je!
    Net als bij de anderen, heb ik het ook gehad. Zelfs 2x helder rood bloedverlies. Ik had ook veel onderbuik krampen maar dat konden ook mijn darmen zijn

Ik heb na de tweede bloeding bij 6 weken en 4 dagen een vroege echo gehad, gelukkig was dit goed!
    En ik ben nog steeds zwanger nu 11wkn.

Sterkte en ik hoop dat het bij een eenmalige bloeding blijft!
    Ze kunnen pas een kloppend hartje zien bij 6 weken en 3 dgn of zo. Dus nu heeft een echo weinig zin wat betreft geruststelling.

Ik viel hard van mijn roze wolk dus ik snap goed je zenuwen!
    Rustig aan en zorg voor wat afleiding :)!

17. nev

nev Actief lid

Apr 5, 2013
    295
    2
    18
    Ik heb het ook gehad. Dacht eigenlijk dat ik ongesteld was, maar vond t raar dat het zo licht bleef (was dus wel met 3,5/4 wkn ) Bleek dus zwanger. Daarna ook nog regelmatig bloedverlies (kleine beetjes rood en bruin) gedurende meerdere weken (echt van week 5/6 ofzo tot week 12). Bij mij is het goed gegaan. Bleek dik slijmvlies te hebben (gevoelig) wat ver doorliep. Hoop dat bij jou ook alles goed is. Verloskundige kan nu helaas nog niet echt iets voor je betekenen, ik kon met 7 wkn een echo krijgen. Ze zei daarvoor 50/50 kans dat het goed is, zolang het bloedverlies niet veel wordt en geen zware buikpijn.

Het blijft lastig en ik heb er veel stress van gehad. Duim voor je!

18. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

Mar 25, 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Het kan opzich van alles zijn. Ik heb bij 5 weken hele heftige steken gehad in mijn buik en kort daarna kreeg ik helderrood bloedverlies dit heeft 2 weken aangehouden. Daarna kreeg ik een echo en zag het er goed uit. Ik ben nu bijna 11 weken zwanger en heb eigenlijk de meeste weken bloedverlies gehad. Ze zeggen wel eens dat het gewoon bij je hoort. Het enige wat je nu kunt doen is gewoon afwachten hoe moeilijk dat ook is (ik weet er alles van;)) Maar vooral niet meteen gaan stressen want dat is helemaal niet goed voor je kleintje. Ik hoop voor je dat het gauw weer stopt:)

19. bloem29

bloem29 Actief lid

May 19, 2012
    138
    0
    0
    Hey

Dat is echt schrikken he! Ik heb het ook gehad ook meerdere keren.
    Het was ook helder rood soms alleen bij afvegen soms liep het er zo uit.
    Ook een keer na een nacht dat er grote stolsels bij zaten dus dacht toen echt dat het goed fout zat. Maar dat heeft dan te maken dat je hele nacht ligt en het gaat stollen. Ik heb er geen buikkrampen bij gehad.
    Ben nu morgen 37 weken dus bij mij ook alles goed gegaan ondanks bloedverlies.
    Ik las dat iemand hier schreef om nog een keer testen maar dat heeft geen zin. Hcg is niet meteen uit je lichaam dus test altijd positief wanneer je nu test.
    Ik heb wel met 6 weken een echo gehad en daar was hartje op te zien.

Heel veel sterkte en hopelijk kun je wat ontspannen.

20. NYmama80

NYmama80 Actief lid

Apr 16, 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch bijzonder dat het zo vaak voorkomt, onschuldig bloedverlies tijdens zwangerschap. Ik heb het idee dat dit niet echt duidelijk gecommuniceerd wordt door de verloskundigen. Zou veel onnodige stressmomenten schelen.mMijn verloskundige zei dat het in principe niet bij een zwangerschap hoort..... Is er eigenlijk ooit wel 's onderzoek naar gedaan?

Share This Page