Problemen met huilbaby's in paar weken opgelost Uitgegeven: 15 januari 2007 07:29 AMSTERDAM - Het probleem met zogenoemde huilbaby's die veel huilen kan in een paar weken worden opgelost. Dat blijkt uit een proef in het afgelopen jaar met een speciale huilpoli in het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem. Een kinderarts, en indien nodig een fysiotherapeut en een maatschappelijk werker, adviseren ouders om voor minder drukte en voor meer regelmaat voor de baby's te zorgen. Dat meldt Trouw maandag. Meestal huilen de huilbaby's niet omdat ze medisch iets mankeren, schrijft de krant, maar ligt de oorzaak in een vicieuze cirkel. Ouders weten niet hoe ze moeten reageren op een kind dat veel huilt en zowel de baby als de ouders raken daardoor uitgeput, waardoor het kind nog meer gaat huilen. Huilpoli De huilpoli geeft volgens Trouw voornamelijk adviezen. Soms wordt inbakeren, het inwikkelen van een baby zodat die zich niet meer kan bewegen, of babymassage geadviseerd. Meestal zijn dergelijke maatregelen niet nodig om het huilen van een baby te stoppen. De huilpoli in het ziekenhuis bestaat nu een jaar op proef, maar wordt naar verwachting voortgezet, meldt de krant.
Ze kunnen mij niks meer wijs maken. Na 2 en half jaar heb ik de 1ste nacht pas door kunnen slapen. Heb alle adviezen opgevolgt niks hielp. En nu nog wordt ze 4 keer in de week snachts wakker. je eigen gevoel volgen is volgens mij het beste advies wat ze kunnen geven
Uit behandelingen van Osteopaten blijkt juist dat de oorzaak over het algemeen wel lichamelijk is. Ik zou er dan ook voor kiezen met een huilbaby naar een Osteopaat te gaan en niet naar een ziekenhuis.
Goed, dat je ergens heen kunt als je het echt niet meer weet. Van het constante huilen kun je echt wanhopig worden.
Heel wanhopig ja weet ik helaas uit praktijk... Hier deed inbakeren en de osteopaat toch echt wonderen...
Goed dat er een plek is waarnaar je nu naartoe kan. Want alhoewel ik me helemaal kan indenken dat het veel met actie reactie te maken heeft, kan ik me nog me nog meer indenken dat je op een gegeven moment gewoon niet meer weet wat je moet doen. En dan heb je aan een CB ook niet zoveel! Verder kan ik er helemaal niet over meepraten, want Astrid huilde amper 3 uur op een dag. Ik weet al niet wat ik moet doen als ze wel eens 20 minuten achter elkaar zou huilen!
Ik heb een huilbaby... Eerste 4 mnd 16u / dag... Daarna 8u/dag tot ze zeven maanden was. Toen werd het ff minder... Toen weer 8u/dag. Nu dankzij gigantische prikkelreductie (zelfs het aantal mins. wat ze vrij mag kruipen/lopen in huis is vastgelegd) zitten er nu rustige dagen tussen, maar als de dag weer anders loopt, haalt ze weer makkelijk de 8u/dag. Dan klampt ze zich ook helemaal aan me vast (papa mag dan niet in de buurt komen) en je voelt gewoon de spanning in haar lijfje Even voor de duidelijkheid: een osteopaat is geen wonderdokter. Heeft bij ons dus geen r*k uitgehaald. Het is een fabeltje dat de osteopaten alle huilbaby's kunnen helpen en zelfs "de meeste"... Alleen de verhalen van mensen die na een jaar nog met een huilbaby zitten hoor je niet zo vaak, ik heb uit ervaring gemerkt dat mensen je verhaal na een paar mnd wel zat zijn We zijn er ondertussen achter dat het huilen van Kaylee wel voorkomt uit extreme prikkelgevoeligheid. Zo'n kamer had het bij haar waarschijnlijk beter gemaakt, maar niet "over". Wij hebben het zelf compleet prikkelarm gemaakt hier, het werd wel beter, maar ging niet over. Volgende week krijgt ze de eerste behandeling van de ergotherapeut om beter met prikkels om te leren gaan. Ik vind het super dat het er is, mijn tante werkt in het zkh in Knokke, daar hebben ze hetzelfde, een zgn. "sluimerruimte" voor huilbaby's. Schijnt ook erg goed te werken.