benieuwd borstvoeding of flesvoeden

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Crazy angel, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ik geef

1. borstvoeding

2. flesvoeding

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Ik was heel erg nieuwsgierig over het aantal die hier borstvoeding geeft
    Ikzelf wel, zie mn banner :)

Vind het echt super,

(edit: klein foutje)

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Vol goede moed bij Fay begonnen maar na 2 dagen alweer gestopt, wij werden er gek van!

Bij Sam wel 5,5mnd gekolfd, live voeden nooit gelukt (vandaar ook het snelle stoppen bij Fay)

3. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Ik heb het 5 weken volgehouden en dat terwijl het na 2 weken al niet meer ging, ik had gewoon niet genoeg alles geprobeerd kolf huren aanleggen niets hielp, ik werd er gek van

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik geeft borstvoeding, en tot nu toe gaat alles supergoed! Ik heb genoeg melk, en ook nergens last van. Geen stuwing, geen kloven, helemaal niks! :)

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik geef de fles! Vind het erg jammer dat er zo veel ophef over de bv wordt gemaakt. Ik heb geprobeerd om bv te geven omdat je overal leest dat het zo geweldig goed is en het best wat er is. Nou bij mij lukte het niet! Ik gaf te weinig. Mijn dochter was in een paar dagen meer dan 10% van haar geboorte gewicht afgevallen. Dus moest wel gaan bijvoeden, met als eindresultaat dat ik niet helemaal op flesvoer zit.

Doordat er zo veel goede dingen over bv wordt geschreven ga je je als moeder waarvan de bv niet op gang komt behoorlijk klote voelen als het niet lukt! Ik vind dit erg jammer! Want flesvoeding is net zo goed. En het heeft als grote voordeel dat nu ook eens de vader zijn kind kan voeren en een intiemere band met zijn kindje kan krijgen.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even een toelichting ;).
    Ik heb gestemd voor borstvoeding. Maar ik heb de eerste 7 weken alleen borstvoeding gegeven. Toen soms extra gekolfd en gevoed met flesjes, en bijgevoed met kunstvoeding. Met ongeveer 5 maanden kregen ze weer volledige borstvoeding. Met ruim 7 maanden kregen ze volledig kunstvoeding. Vanaf 7.5-8 maanden krijgen ze eigenlijk het meeste kunstvoeding en 1 á 2 voedingen op een dag borstvoeding! En ik hoop toch weer van die kunstvoeding af te kunnen, vandaar dat ik dus voor borstvoeding gestemd heb!

7. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik geef flesvoeding al vanaf dag 1, gewoon omdat ik dat zo wilde

8. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik heb ongeveer 2 maanden bv gegeven .In het begin bijvoeding gegeven omdat mijn zoontje bijna meer dan 10% was afgevallen .
    Toen ook na elke voeding afgekolft om bv op gang te brengen .
    De bv ging goed maar mijn zoontje bleef om de 2 uur komen ook s`nachts .
    Ik heb toen beslist om fv te gaan geven .Hij slaapt nu langer door en heb meer rust .
    Dit ook gedaan omdat ik straks weer ga werken .
    Ik heb er lang over nagedacht omdat ik trots was dat de bv wel lukte bij mij .
    Nu krijgt hij in de ochtend nog bv ,ben het langzaam aan het afbouwen

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik m ocht geen BV geven vanwege medicijnen maar als ik alles om me heen lees ben ik heel blij ermee! gaf rust en regelmaat voor ons...

10. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik vond het af en toe een gedoe hoor .Dan kwam mijn zoontje soms om de 1,5 uur a 2 uur en dan zeggen ze leg maar aan .
    Ook dan had hij erg last van zijn darmen en dan is het drinken en trappelen en huilen .Dan wordt je er zelf ook nerveus van.

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier 3,5 maanden borstvoeding gegeven.
    Door vervelende omstandigheden ben ik eerder gestopt dan ik wilde.
    Bij een eventuele tweede ga ik voor minstens een half jaar borstvoeding.

Ik vind het heel natuurlijk om borstvoeding te geven, vandaar mijn keuze. Op flesvoeding deed mijn zoontje het ook prima, maar het zou nooit mijn 1e keuze zijn.

12. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    2 weken geprobeerd, maar omdat ze prematuur is lukte het gewoon niet. haar zuigreflexen waren niet goed genoeg ontwikkeld, en door alle stress (zat ook midden in een verhuizing, en woon 2 uur van het ziekenhuis vandaan) stopte mijn melk ook nog.
    gevolg: zij zuigt, ik had geen melk, ik had melk, ze zoog niet. kolven deed pijn, bleek ook nog infectie in tepels te hebben, een groot drama dus.
    toen kreeg ik te horen in het ziekenhuis: borstvoeding kan nog wel een maand duren voor ze naar huis mag, en als je vanaf dag 1 fles had gegeven was ze al thuis geweest.
    dus ja, dan is keus snel gemaakt..

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier precies zo, nog booit ergens last van gehad, en ik vind het nog steeds elke voeding geweldig. 3 1/2e maand al inmiddels.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik geef borstvoeding.
    Gaat heel goed en ik vind het heerlijk om te doen.

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dat klote gevoel geef je jezelf, daar kun je anderen de schuld niet van geven. Dat bv gepromoot wordt is toch logisch, het is de meest natuurlijke manier van voeden en is simpelweg niet 100% na te maken, waardoor het altijd beter blijft dan flesvoeding. Neemt niet weg dat flesvoeding een goede vervanger is, mocht je om 1 of andere reden geen bv willen of kùnnen geven. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet voor bv of voor fv, ik heb zelf bij de eerste 2 maand bv gegeven, bij de 2e haakte ik na 6 weken af. Maar dat je een rotgevoel krijgt bij het stoppen komt vanuit jezelf en heb je zelf in de hand....

16. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hier ook begonnen met bv wat niet wilde. Dochter raakte panisch bij in de buurt zijn van tiet. (vreemd genoeg was ze bij mijn man net een pitbull als ze toevallig in die buurt kwam :-s)

Heb weken gekolfd en na een tijdje had ik na 6 keer kolven toch wel 100 ml. En ja toen mijn dochter na zes weken op de poeiermelk overging en krampjes kreeg en veel huilde voelde ik me echt rot, terwijl ik er wel alles aan had gedaan om te laten lukken.

Kortom je hebt het niet altijd in de hand en als je kindje of je lijf niet wil wat jij wil kan je zeker wel een schuldgevoel hebben. Als ik mijn meissie zag huilen van de buikpijn dan voelde ik me zeker wel lullig. Daar ben je mama voor denk ik :D

En inderdaad dat gevoel geef je jezelf. Zie nu hoe blij ze is met ander voedsel dus vind het niet erg meer maar toch. Ben erg blij met die eerste zes weken zeg maar.

Op zich heeft me dit wel doen beseffen dat fv echt niet zo slecht is. Het kind groeit als een speer, nooit ziek, bijna altijd blij, lust alles...

Heb dus gestemd voor poeiermelk. (flesvoeding)

17. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht

me too

18. limidje

limidje Actief lid

11 mrt 2008
    114
    0
    0
    huisvrouw/postbode
    ijsselmuiden
    mijn zoontje heb ik 4 dagen geprobeerd maar het probleem was als hij tepel vacuum getrokken had en de melk stroomde dan was hij zo moe dat hij in slaap viel daarna heb ik geproberd aan te leegen en met gekolfde voeding bij te voeden, maar dat ging al beter maar werd moe van aan de tepel zuigen nu kolf ik al ze voedingen en dat gaat goed
    hij was ruim 10 procent afgevallen binnen 3dagen
    nu komt hij weer aan

19. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    mijn beebje was ook ruim 10 procent afgevallen...
    volgens mij heeft dat niets te maken met bv of fv?

20. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Ik ben ook vol goede moed begonnen aan BV. Mijn kleine kerel zoog alleen zo hard dat ik meteen al tot bloedens toe kloven had. Toen begonnen met een tepelhoedje, maar ook dat hielp niet voldoende. Omdat hij ook best wat huilde en we ons afvroegen of hij wel voldoende kreeg (achter wel zo) ben ik gaan kolven en het in een flesje gaan geven. Door allerlei omstandigheden is mijn BV ontzettend teruggelopen. Jammer dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat. Hij krijgt nou nog 2 v/d 5 voedingen BV en de andere 3 fles. Heb er steeds een flesvoeding bijgedaan en een BV af, zodat hij aan poedermelk kon wennen.
    Kolf nu nog maar 3 x per dag en hoop binnenkort er helemaal vanaf te zijn. Aan de ene kant heel erg jammer want had het graag 6 maanden of iig 3 maanden volledig gegeven, maar aan de andere kant... de hele tijd kolven kost keiveel tijd (dubbel werk) en slokt ook energie.

Deel Deze Pagina