benieuwd borstvoeding of flesvoeden

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Crazy angel, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ik geef

1. borstvoeding

2. flesvoeding

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Aangezien bv bij ons supergoed ging hebben we het zo lang mogelijk gedaan omdat het in ons geval veel gemakkelijker was dan fv. Ook vanwege de kwaliteit van bv was er voor ons dan ook geen reden om eerder over te gaan op fv. Mede ook vanwege de longproblemen van onze zoon was bv gewoon het beste voor hem.
    Helaas moesten we met 11 maanden stoppen vanwege mijn medicatie. Daar heb ik het heel erg moeilijk mee gehad en Mick ook. Nu nog zelfs...

2. vlademira

vlademira Niet meer actief

ik geef flesvoeding nooit anders gewild borstvoeding is niks voor mij zou het huis niet meer uitkomen en Quinten is al 66 cm en weegt 7030 gram

3. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Met volle overtuiging borstvoeding! Ik heb mijn dochter 14 maanden borstvoeding gegeven en ik ben van plan om dat nu weer te doen!

Waarom zou je het huis niet meer uitkomen met borstvoeding? Is toch juist super handig. je hoeft nooit iets mee te nemen en kan overal zo gaan zitten..ideaal

4. vlademira

vlademira Niet meer actief

ik zal het huis niet meer uit komen omdat ik nogal verlegen ben en nooit in het openbaar zou gaan voeden met fles wel

5. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik eerst ook niet, maar het wendt hoor
    en anders gewoon telkens voor dat de 3 uur om zijn, thuis komen

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Marijn heeft 10 maanden bv gehad en toen zelf besloten te stoppen. Nu krijgt hij gewone koemelk.

De bv verliep prima, geen kloven,ontstekingen of wat dan ook.

Marijn is ook niet afgevallen. Ja een dagje en daarna kwam hij alleen maar bij.

7. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Op de 1 of andere manier kan ik er niet aan wennen en vind ik het maar niks als ik moeders zie die in het openbaar de borst geven.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Helaas heb ik moeten overstappen op flesvoeding,madame vond de borst niet zo lekker :( ze pakte hem simpelweg gewoon niet heb de eerste week voordat ik haar de fles gaf haar elke keer geprobeerd aan te leggen maar het lukte niet toen ik helemaal gefrustreerd raakte hebben we ook besloten het niet meer te proberen. Me zoon heb ik bijna tot zijn 1e jaar borstvoeding gegeven.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Je ziet niet eens wat. Als ik een laag truitje aan zou trekken, zul je waarschijnlijk nog meer zien.

10. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Nou heb genoeg gezien op het werk. Maar iedereen moet het zelf weten he ;)

11. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik heb het nog nooit gezien, wel gedaan.. maar
    ik kan me er wel wat bij voorstellen, zou het ook wel apart vinden om te zien
    maar dat omdat je het juist nooit ziet

12. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ik ging ook altijd gewoon ergens zitten. Vooral toen het mooi weer was, was het super handig. Gewoon lekker op het terras. De meeste mensen hadden helemaal niet eens door dat ik de borst gaf....

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Er valt ook niet veel te zien toch? Ik had altijd een dekentje over delano heen het leek altijd net alsof hij bij me lag te slapen.
    Kijk als je je borst open en bloot legt lijkt het me logisch dat sommige mensen er moeite mee hebben.

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hier BV en ik geniet er nog steeds van.

15. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    mijn dochter (nu 4 jr) kreeg 1,5 jaar BV en mijn zoon (nu 1,5 jr) kreeg 1 jaar BV
    Handig makkelijk en ze deden het er goed op, zou nooit anders willen en hoop dat het bij de derde ook gaat lukken

Mijn kinderen zijn gelijk van BV overgegaan op koemelk, dus geen opvolg of peutermelk
    Ook gelijdelijk aan overgegaan op vaste voeding (zelf gekookt, geen potjes)
    eigenlijk aten ze voor de eerste verjaardag al volledig met de pot mee

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Mijn dochter, nu al weer bijna 6 weken, krijgt vanaf dag 3 volledig borstvoeding. Ik kan niet zeggen dat ik het een onverdeeld genoegen vind maar met alle allergieën in de familie is elk beetje weerstand daartegen mooi meegenomen.

17. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik geef nog steeds bv, ongeveer 6x per dag.

18. Female

Female Niet meer actief

Ik heb Kynan iets meer dan een jaar BV gegeven, en de volgende weer gewoon BV :D
    Heb er nu alweer zin in!

19. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik geef nu flesvoeding. Ik heb weken borstvoeding gegeven en ben na heel veel twijfelen over gestapt op de fles. Borstvoeding is vast het beste wat je je kindje kan geven alleen was het voor mij op dat moment niet het beste. En de beslissing om over te gaan op de fles was zeker niet makkelijk maar ik denk wel dat dat op dat moment voor ons allemaal het beste was want geen van drieën (ik, Inge en mijn man) trok het nog veel langer.
    Ik weet niet wat ik bij een eventuele volgende zou doen maar in elk geval niet meer zo lang aanrommelen (ook met lactatiedeskundige erbij)!

Dus voor nu supersterk op melkpoeier! :D

20. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik ook flesvoeding gestemd.
    Zowel mama als kind te ongeduldig voor borstvoeding en slechte start in ziekenhuis, vlakke tepels, blabla. Gewoon niet ideaal.

Nu met flesvoeding heb ik me in die hele 3 weken nog niet zo happy gevoeld als nu!

Bij een eventuele 2e zou ik wel weer overwegen om bv te geven. Maar dat zie ik dan wel weer.

Deel Deze Pagina