benieuwd borstvoeding of flesvoeden

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Crazy angel, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ik geef

1. borstvoeding

2. flesvoeding

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    flesvoeding

2. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik geef borstvoeding uit een flesje.
    in het ziekenhuis hadden ze me niet goed begeleid met aanleggen met als gevolg flinke tepelkloven aan beide borsten, zo erg dat er velletjes aanhingen!
    ik ben toen op eigen verzoek en met begonnen met kolven, en het bevalt me tot nu toe goed.
    ik ben al wel bezig met afbouwen, want ik wil dat mijn dochtertje volledig op flesvoeding zit als ik weer ga werken en mijn vriezer word nu al te klein!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik ben na 4 weken overgestapt naar de fles. Beste beslissing ever. Werd echt depressief van de borstvoeding en mijn kind des te meer. Sinds de fles zijn zowel mama als zoon supergelukkig.

4. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Ik geef borstvoeding en dat bevalt me nog steeds erg goed. Na 6 maanden alleen maar borstvoeding te hebben gegeven krijgt hij nu elke avond een fles kunstvoeding met rijstebloem.

Groetjes Maartje

5. chocoladeijsjes

17 okt 2007
    13
    0
    0
    Onze smurf smult alweer bijna 8 maanden van mijn melk. Denk niet dat ze ooit flesvoeding zal krijgen.

6. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik geef borstvoeding. Het verbaasde mij hoe gemakkelijk het ging. We lagen namelijk in het ziekenhuis voor mijn meisje. Ze had wat opstart problemen (ze hield na 3 uur op met ademen na de bevalling). Inmiddels heet ze 'dikkie'. Ze was bijna 1400 gram aangekomen in 4 weken tijd. Dit gaf me wel weer een boost. Borstvoeding geven vind ik niet zaligmakend, het is best pittig ook al gaat het bij mij zo gemakkelijk, maar kost veel energie. Ik heb dan ook veel respect voor jullie moeder die volhouden ondanks dat het moeilijk gaat. Petje af!

Gr Pip

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier borstvoeding, negen maanden al weer.

Vanaf zo´n zeven maanden ´s avonds laat een flesje kunstvoeding, omdat ik hoopte dat ze erop door zou slapen. Nu na twee maanden geloof ik het niet meer :rolleyes: . Zojuist een nieuwe kolf gekocht, de PISA, omdat ik mijn productie weer wil opkrikken, zo kan ik dat flesje kunstvoeding er ook uit gooien.

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb bij mn meiden de borst gegeven, helaas bij Denyce maar 2 weken en bij Jadey 3 maand volledig en toen noodgedwongen moeten stoppen ivm ziekenhuisopname en zware medicijnen.
    Nu ga ik weer voor de borst, maar mocht t niet lukken met 2 oudere rond rennende meiden dan ga ik op de fles.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    en dan krijg je als FV mama op je kop als je kind meer dan 600 gram is aangekomen :rolleyes: want dat zou door teveel flesvoeding komen (raar CB bureau) als je BV geeft mag je gewoon 24-7 je kind aan je borst hebben maar oei geef 10 cc FV teveel en je hebt de CB politie aan je deur :)

Ik ben zelf echt een FV mama, ik houd van een schema en zie dat mijn kind daar ook veel meer rust uit haalt als op verzoek, ik wil het misschien nog weleens proberen voor het "gevoel" maar dan zou ik liever (zoals mijn vriendin deed) het op schema doen (dat pas je uiteindelijk wel iets aan net als bij flesvoeding op het kindje zelf) ik vind dat "geleur" echt doodvermoeiend eruit zien bij BV mama's....

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Borstvoeding kun ook op schema geven hoor, mezelf als voorbeeld nemend..Net wat je zelf het prettigst vind..

En dat je bv onbeperkt mag geven en fv niet, dat ligt aan de samenstelling van de voeding. Geeft ook aan dat bv gewoon bèter is voor je kind, omdat het dus beter opgenomen wordt en verder geen vervelende stoffen bevat die schadelijk kunnen zijn voor je kindje wanneer je er "teveel" van geeft, dit in tegenstelling tot fv waarvan het overschrijden van een liter gewoon te belastend is voor de nieren en dus schadelijk voor je kind..

Wil hier nog even DUIDELIJK bij vermelden dat ik niet pro fv of pro bv ben, heb het allebei gegeven, maar besef me wel terdege dat bv gewoon de beste voeding is voor je kind. Het is voor hem/haar gemaakt en bevat alles wat je kindje nodig heeft. Wil/kan/lukt het geven van bv je niet, dan is fv toch een prima alternatief, maar heb je wel een maximum qua hoeveelheid ivm de gezondheid van je kindje. Allebei de keuzes heeft gewoon zijn voor-en nadelen...

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik gaf onze zoon netjes wat ze aangaven en toch werd ie te dik (hij heeft NOG NOOIT) zijn ribben niet goed zichtbaar gehad en is helemaal nooit dik geweest) maar een FV kind is automatisch dik en zou teveel krijgen en een BV kindje is gewoon "lekker rond" DAAR irriteerde ik me dus echt wel aan de eerste paar maanden, zit ik met een dun kind wat gewoon te snel groeit (trouwens nu gewoon gestabiliseerd) en krijg je te horen dat je teveel geeft ze wilde hem zelfs met 9 maanden al aan MAX een half liter per dag hebben! (was foutje bedankt zeiden ze achteraf, goed dat ik niet had geluisterd want dat is gewoon slecht! ik heb trouwens ook een klacht ingediend)

Maar goed ik ga nu tever off topic het is alleen jammer dat je als BV mama niets verkeerd kan doen volgens het CB en als je FV geeft is je kindje steeds te dik en /of geef je teveel... pfff vond ik heel vermoeiend en kostte me maanden om tegen te weren (omdat je niet beter weet)

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    5 weken met heel veel pijn kloven bloed, hulp van lactatiekundige en borstontsteking BV gegeven en toen lekker over op de fles....wat een verademing bij de evt volgende ga ik weer voor BV maar heb wel besloten veel eerder te stoppen als het niet gaat, geen frustraties en verklote kraamweken meer!

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Borstvoeding en als het niet lukt, dan ga ik zonder enige wroeging over op flesvoeding.

14. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Heel erg verstandig! Ben ook te lang fanatiek doorgegaan (ook kloven en bloeden etc etc) en overheerst dan idd je hele kraamperiode. Eeuwig zonde! :( :(

Kolf nu nog steeds (kleine man is alweer bijna 15 weken) maar doe er wel 2 dagen over om 1 voeding bij elkaar te krijgen. :( Hij krijgt nu nog om de dag een volledige BV, omdat ik toch denk dat het nog goed voor hem is.

Deel Deze Pagina