Kinderopvang bij vakantie in Turkije?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door dani22, 27 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dani22

dani22 Actief lid

23 aug 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Onze baby is 8 maanden en we willen wel eens een weekje weg. Turkije ofzo. Stikt er van de resorts, waarvan sommige met 'babysitservice', maar dat wil ik niet: heb liever kinderopvang, waarbij er dus meerdere mensen oppassen ipv 1, net als hier bij de kdv. Weet iemand een plek waar ze dat hebben? Enige wat ik tegenkom overal is dingen voor kids vanaf 3 jaar. Ander land a la Griekenland ofzo mag ook. Gaat om april.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Waarom moet je kindje naar de babysit op vakantie?
    Kdv ga je bijna niet vinden hoor, je gaat toch met je kind op vakantie?
    en dat je het durft je kind bij volslagen vreemden laten die jou taal niet spreekt en voor een hongerloontje werkt. Mij niet gezien..

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Huh? Je wil je kind meenemen op vakantie om hem/haar daar dan op de kinderopvang achter te laten? :(
    Tegen betaling is alles mogelijk in Turkije, maar zou je dat echt willen?

Ik zou dan eerder overwegen om m'n kind, voor een weekje, bij een vertrouwd iemand in NL achter te laten. Oma of zo?

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Die snap ik ook niet goed. Als wij weg gaan met de kinderen gaan we met hen leuke dingen doen. Dat is het doel van uitjes of vakantie.
    Als je zelf op vakantie vrij wil,zou ik opa of oma meenemen ;)

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou dan ook eerder iemand van familie meenemen.
    Een oma of opa, een tante, desnoods vrienden, ... maar toch iemand die je kind kent.
    Maak er desnoods een "familiereis" van waarbij zowel oma als opa meegaan of als je broer of zus bijvoorbeeld ook kinderen heeft die allemaal meegaan.

Als ze 5 zijn kunnen ze in sommige hotels naar kinderclubs en dergelijke. Maar een baby van 8 maanden ... die zou ik ginder echt niet "uitbesteden".

Mijn tante gaat elk jaar mee op ski-reis met haar kinderen (en kleinkinderen) ... net om op de kleinkinderen te kunnen babysitten :).
    Haar dochters (en schoonzonen) gelukkig, want ze kunnen skiën. Tante ook gelukkig, want ze mag babsyitten op de jongste kleinkinderen.

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ja begrijp m ook niet.
    Dan boef je ook niet kind mee te nemen op vakantie.Zou t echt nooit bedenken, alleen al idee om bij compleet vreemde mn kind achter te laten.

7. dani22

dani22 Actief lid

23 aug 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zucht. Fijn dat iedereen zijn vooroordelen weer zo snel klaar heeft liggen en het nodig vindt om vooral geen antwoord op de vraag te geven maar er allerlei andere dingen bij te halen.

Wij bepalen graag zelf of we familie meenemen. Los daarvan: dat is in dit geval helemaal niet mogelijk. We moeten met z'n drietjes op vakantie. Daarbij vinden we het fijn als we af en toe een paar uur even samen weg kunnen. Maar ik wil geen oppas daarbij die ik niet ken, ik opteer dan liever voor een kinderopvangverblijf waarbij net als in Nederland het 4-eyes principe geldt: altijd toezicht van minimaal twee professionals. Opmerkingen die hier gemaakt worden als 'ik zou mijn kind nooit bij vreemden achterlaten' slaan dus echt helemaal nergens op: mijn hele punt is juist dat ik onze baby NIET bij 1 oppas in het buitenland wil achterlaten, maar dat ik JUIST zekerheid wil als we even wat zelf willen gaan doen door de baby bij professionals in een kinderopvang achter te laten. Precies ook wat praktisch iedereen hier ook gewoon doet. Elke week opnieuw.

Dus aub: doe even niet meteen zo in de hoogste boom klimmen met commentaar hoe belachelijk het is dat we op onze vakantie ook even een paar uur voor onszelf willen hebben.

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nou ik vind dat wel belachelijk margoed..

ik geloof nooit dat er in het buitenland plekken zijn waar er netzo'n goede opvang is als in nederland..

Je MOET niet op vakantie je KAN en WIL op vakantie..

maar goed ik hoop dat je een fijne vakantie krijgt en dat je je kleinte lekker bij je houd,
    Ga je op vakantie is voor die kleine al spannend word kindje ook nog bij vreemden achtergelaten.. vid ik eigenlijk wel sneu. Maar ieder zijn eigen keus

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hoi TS

Ik ben het nog niet tegengekomen eerlijk gezegd alleen babysitservice inderdaad! Maar misschien dat je eens kunt binnen lopen bij een reisbureau? Scheelt niet heel veel in kosten en je kunt dan al je wensen benoemen en zij kunnen dan voor je zoeken :)!

Fijne vakantie!

10. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Sorry maar je spreekt jezelf wel tegen

Je wilt geen oppas die je niet kent
    Maar kdv wil je dan wel, die mensen ken je ook niet toch?

Is er niemand die je mee kunt nemen die zich dan bekommert om je kindje

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ja sorry ik vind dat wel belachelijk...vakantie is toch voor iedereen. Leuk dat je daar ook weer bij een oppas gedropt wordt?

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik zal niet gauw iets ergens van vinden maar dat je hier uberhaupt over nadenkt... vreemd land, vreemde mensen...

wil verder nog iets zeggen maar dat slik ik maar gauw in.

fijne vakantie

13. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik ken zulke kdv service niet in Spanje/Turkije etc. (Wellicht met een reden????)

Waar ze dit wel veelvuldig aanbieden, en waar ook veelvuldig gebruikt wordt gemaakt van de babyopvang service is Oostenrijk. Maar daar heb je weinig aan in april (tenzij je wil skiën).

Ik zou er persoonlijk ook niet voor kiezen om een baby bij een kdv achter te laten in een mediterraan land. Als je dan leuke dingen wil doen met z'n 2, is het dan geen optie om de kleine thuis te laten bij opa/oma?????
    Zou ik zelf ook niet doen, maar wel eerder voor kiezen dan m'n kind in het buitenland bij vreemden achter te laten.

14. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    geen oppas die je niet kent maar wel bij vreemden in een ander land achterlaten
    ik vind het echt belachelijk en zielig voor het kind maar ja als papa en mama zich maar vermaken he

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#15 Be Happy, 28 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2015
    Snap het ook niet helemaal. Vakantie is bij ons een familiegebeuren.
    Wil je er graag even met zijn tweetjes tussenuit, boek dan apart een lang weekend of midweek of zoiets voor jullie alleen. Wellicht dat de baby dan bij bekenden in Nederland kan blijven.

Want je valt ons wel aan met dat wij vooroordelen hebben, maar WIJ bekijken het vanuit het oogpunt van je 8 maanden oude baby. Want denk je dat die zich prettig zal voelen in een wildvreemd land bij wildvreemden die hoogstwaarschijnlijk ook nog een vreemde taal tegen je kind spreken waar het niks van begrijpt? :( Ookal is het maar voor een paar uur? Wildvreemden die het ritme en gedrag van je kind niet kennen!
    Grote kans dat je kind vervolgens compleet van slag is. Ook leuk voor jullie, toch?
    En wat als er in die paar uur iets gebeurd met jullie of een van jullie waardoor het uitloopt bijvoorbeeld?
    Erg leuke vakantie zal jullie baby hebben in dat wildvreemde land bij wildvreemden.
    Jullie baby zit nu ook nog eens op de leeftijd dat het steeds vaker verlatingsangst zal krijgen.

Denk dus niet alleen aan julliezelf, maar bekijk het ook eens vanuit het oogpunt van jullie kind. Als het wat ouder is, kan het zich wel even vermaken met een animatieteam, maar daar is jullie kindje nu nog echt te klein voor.

En ik hoop maar dat je je zo aangevallen voelt en in de verdediging schiet doordat je zelf waarschijnlijk ook wel doorhebt dat dit voor je kindje niet echt leuk zal zijn.......

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Ik zou een comfortabele kinderwagen meenemen, een kindje van 8 maand slaapt nog best veel, en de kleine dan gewoon in de wagen laten slapen en dan kun je prima dingendoen.

Kinderopvang ken ik niet op die manier het enige dat ik ken is kinderclub of kinderanimatie maar dat is altijd voor wat oudere kinderen en nooit voor de hele kleintjes, dus over een paar jaar kan je kind meerdere uren per dag weg naar de animatie ;).

17. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ooo ik zie nu dat het dezelfde TS is die ging skieen en toen ook al voor 3 dagen oppas aan het zoeken was ;)

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dat je hier nog overna denkt:(
    no way dat ik mn kind bij wildvreemden achterlaat. of het nu 1 oppas is of 10 van een officieel dagverblijf met 40 diploma's. echt, no way.
    sorry, maar met een beetje gezond verstand doe je dit gewoon niet. je gaat toch geen klein kindje bij wildvreemden dumpen? die de taal niet kennen, je kindje niet kennen enz? echt supersneu.
    en om even een paar uur voor jezelf te hebben? je brengt je kindje hiervoor bij een dagverblijf/oppasservice?:$

als ik jouw was zou ik je kindje gewoon lekker thuis laten. lekker bij familie laten logeren waar het bekend is. dan hebben jullie er geen last van en kunnen jullie lekker "genieten" van elkaar. zover je dat tenminste kan doen dan. IK zou me iig doodschuldig voelen naar mn kindje als ik hem daar wegstop en ik zou echt niet kunnen genieten terwijl mn kindje ergens anders is.
    je gaat op vakantie dus dan geniet je van elkaar. en daar hoort je kindje ook bij.

19. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik zou zeggen laat je kindje thuis en ga samen op vakantie. Ik vind het erg vreemd maar dat mag dan niet gezegd worden Waarom vraag je dan zoiets dan kun je dit verwachten

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    wij hebben drie kinderen,

toen wij vorig jaar op vakantie gingen naar turkije waren ze 5 bijna 4 en 7 maanden oud,

de oudste twee vermaakten zich prima in het zwembad, glijbaantjes etc, badje kwam niet verder dan de enkels waar de glijbaantjes in zaten en daar naast was de kinderclub waar ze binnen spelletjes konden doen en laten schminken etc etc, dus met hun weinig te doen gehad, wij konden lekker op ons stoeltje zitten af en toe drinken halen en vanuit dat punt de kinderen enorm goed in de gaten houden,

maar dan zit je nog met een baby van 8 maanden .... ze hadden daar van die grote matrassen, 3 persoons breed ! man aan de ene kant, ik aan de andere kant, dochter lief er tussen, met een speelboog over zich heen, af en toe eten af en toe drinken, natuurlijk een beetje aandacht geven hier en daar, een soepstengel in haar hand en ze was al een uur druk, ze sliep nog veel, zeker met dat warme weer was ze snel moe. het was zo heerlijk, totaal niet wat we verwacht hadden als eerst keer met een baby, dat de oudste twee zich goed zouden vermaken wisten we wel, maar een baby van 7 maanden, we hadden gewoon echt rust !

mijn punt... ook met een baby van 8 maanden kun je een heerlijke rustige relax van hebben als je zelf maar een beetje go with the flow bent,

als jullie besluiten toch op vakantie te gaan en je kindje ergens achter te laten is dat jullie keus natuurlijk, maar het is niet vreemd dat men daar over kan struikelen

Deel Deze Pagina