(Over)bezorgd?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ysabella, 10 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik merk dat ik een beetje onzeker ben, overdrijf ik? Is mijn voorgevoel goed of helemaal niet? Ben ik te overbezorgd? Help Haha.

Onze zoon is nu bijna 14 maanden en nog nooit ziek geweest, maar sinds vorige week zaterdag is hij ontzettend verkouden geworden en loopt de hele dag rond met een temperatuur van 38 graden. Wat ik niet niet echt hoog vind of zo hoor. Maar als hij hoest hoor je echt heel veel slijm zitten en hij is strond verkouden.
    Wij zijn het in ons gezin niet gewend om ziek te zijn ( laat ik het nou net van mijn zoon over genomen hebben. :roflmao:) Ik weet dus niet zo goed wat te doen, ga je met zo’n klein kind maandag toch maar eens naar de huisarts of moet ik nog een weekje afwachten? Ik geef hem 3x per dag tijm hoest siroop, baby neusspray en voor het slapen gaan een zetpil. Wat te doen of juist -nog- niet?

Misschien klink ik overbezorgd, maar ik wil gewoon doen wat het beste is voor hem en misschien hebben jullie tips? :oops:

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Twijfel niet aan jezelf en doe wat je voelt.

Kan geen kwaad om even naar zn longen te laten luisteren. Voort heeft hij wel een puffer nodig.

Het heerst btw wel althans hier zoon van 3 heeft bijna 3 weken elke nacht gespuugd en zo goed als alleen maar slijm. Twijfelde ook rond de kerst en ben toen toch nog naar de ha geweest maar longen klonken gelukkig goed.

Ysabella vindt dit leuk.
  3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou gewoon even naar de ha gaan. Even longetjes luisteren, das zo klaar en dan weet je hoe en wat.

Ysabella vindt dit leuk.
  4. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Volg je gevoel. Je overdrijft helemaal niet.

Ysabella vindt dit leuk.
  5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Fijn dat jullie zo snel reageren! Ik heb nog geen huisarts( echt net verhuist) maar dan bel ik morgen ochtend wel naar de praktijk waar we al contact mee hebben gehad. ( ivm met inschrijving.)

6. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik zou er niet mee naar de huisarts gaan. Een verkoudheid gaat vanzelf wel weer over. Mijn jongste neemt ook echt elk verkoudheidsvirus van het kdv mee naar huis en is na ruim 2 weken aan liters snot, vieze ogen en gerochel eindelijk een beetje ervan af.

Maar, als jij het fijner vindt om even langs te gaan dan denk ik niet dat een huisarts daar vanop zal kijken.

Ysabella vindt dit leuk.
  7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Nou we hebben straks een afspraak bij de HAP hij gilt het echt uit en hij is absoluut geen zeur. Huilt eigenlijk bijna nooit, het breekt echt mijn hart.

8. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ach toch, zielig :(. Goed dat je langs gaat.

Ysabella vindt dit leuk.
  9. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Ach sneu is dat he:(! Goed dat je langs gaat, sterkte.

Ysabella vindt dit leuk.
  10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik voelde mij wel een zeikerd, maar hij heeft een fixe oorontsteking en als het morgen niet verminderd is dan moet ik zaterdagochtend een antibiotica kuur halen. De beste man zei dat ze normaal na 3 dagen beginnen met antibiotica, maar hij geloofde geloof ik niet dat onze zoon er hoogstwaarschijnlijk al 6 dagen mee loopt. :|

Ffion vindt dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Wow, 14 maanden en nog nooit ziek? Wat zit er bij jullie in t water? Dochter is hier t eerste jaar vanaf 8 weken oud zowat chronisch verkouden geweest door de kdv. T ene was net over en de volgende kwam voorbij.

Verstopte neusjes en oortjes hebben vaak wel een wisselwerking op die ukkies. Zolang je die buis van eustachias vrij kan houden heb je nog kans om bij een op oren gevoelig kindje de ellende besparen maar tis soms vechten tegen de bierkaai. Wij gebruiken fysologisch zoutoplossingen en doen neusspoelingen, neussprays werken hier beduidend minder effectief. Omdat t bij ons schering en inslag hebben wij gewoon een grote flacon bij de apotheek gehaald, als t bij jullie zo sporadisch is kan je ook de kant en klaar versie halen. Mocht je liever neusspray gebruiken, wel van t neusschotje af richten. Tis niet goed voor t neusschotje namelijk. Zal niet accuut stuk gaan maar kleine moeite om ff er vanaf te mikken (terwijl je met een rodeo bezig bent is t wel lastiger dat snap ik).

En met een oorontsteking heeft die arme kleine natuurlijk wel terecht even wat te klagen, tis echt een nare pijn, gossie toch.

Denk er om: geen enkele arts zal je gek aankijken als je langs komt. Ouders weten echt als geen ander wat normaal en wat afwijkend is. Zeker als je zo weinig aan de bel trekt zal je dat echt niet voor niks doen. En ookal trek je 100x aan de bel dan kijken ze nog naar die kleine.

Dus volg je gevoel. Vertrouw je t niet gewoon bellen, voel je je niet gehoord of serieus genomen (zal zelden zijn maar je hebt horken) dan schop je gewoon een paar deuren verder en hou je je poot stijf.

Ysabella vindt dit leuk.
  12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Haha ik weet het niet, zijn weerstand is denk ik gewoon heel hoog. Ik moet wel zeggen dat mijn man en ik ook nooit ziek zijn. Ja ik nu door onze zoon maar de laatste keer was voor mij toch echt 10 jaar geleden.

Vreselijk zeg dat jullie kindje zo’n last van ooronstekingen heeft, Bah. Het lijkt mij ook vermoeid voor jullie, telkens wakker slechte nachtrust(?)
    Je tip heb ik vanochtend gelijk toegepast om de neusspray niet tegen het neusschotje aan te laten komen. En ik zal vandaag eens bij de apotheek naar neusspoelingen kijken. Geen idee hoe ik dat bij hem moet doen. ( het is namelijk echt een rodeo Haha)

Bedankt voor je berichtje en je tips!

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    @Ysabella oorontstekingen zijn we vooralsnog van gevrijwaard maar ze is zeker t eerste jaar op die kdv continue snotverkouden geweest. Tot snotogen aan toe (had er nog nooit van gehoord totdat zij t ineens had).

Mijn man had nagenoeg chonische oor ontstekingen tot hij 10 jaar was. Vernauwde buis van eustachias zorgde daar voor de ellende. Zijn broers ook. Waar wij rotnachten hadden met verstopte neusjes, dichtgeplakte oogjes en wakker hoesten had mn schoonmoeder 3 jongens met oorontstekingen aan de lopende band.

Neusspoelingen is echt een hindernisbaan. Als t goed los komt met neusspray kan je daar nog even bij blijven. Bij ons haalde die gewoon echt weinig uit op een gegeven moment. Wij leerde het op de spoedeisende destijds omdat ze ook benauwdheidssignalen gaf en ze flink beroerd was. Huisartsenpost vertrouwde t niet, toen doorgezet naar de spoed.

Zoals wij ze leerden: Je moet een pipetje met een beetje zoutwater vullen (echt niet meer dan 1ml) en in een neusgat spuiten. Kindje omhoog helpen tot zit. Flink uit laten prutten want t loopt accuut leeg. Weer neerleggen en dan t andere neusgat en dan gelijk weer overeind en uit laten snotteren.

Krijg je handigheid (en vooral snelheid) dan kan je heel snel twee neusgaten doen en overeind helpen. Maar met de gemiddelde rodeo die wij er mee hebben blijven wij t ook 1 voor 1 doen. Tis echt niet leuk, ze gaan helemaal over de rooie maar tis dat t goed helpt.

Deel Deze Pagina