hoi meiden. ik heb hier al eerder wat geplaatst over het kloven. het kolven lukt dus echt niet ook met de symtocinon niet.ik krijg geen fatsoenlijke tsr ja een hele korten maar daar heb ik niets aan. ik mag echt blij zijn met 40 cc uit 2 borsten maar meestal is het nog minder.ik baal hier zo van volgende week ga ik een dag kuren en ik heb gewoon niet genoeg melk! hebben jullie nog tips foto's etc heb ik ook al geprobeerd maar het wil niet.
heb je een handkolf? Mischien eens een elektrische proberen? Denk je mischien te veel na als je kolft, of kijk eens naar een foto van je kleintje....
ik heb en een electische en een handkolf met alle2 lukt het niet. naar een foto kijke heb ik ook al geprobeerd een dat wil niet mischien denk ik ook wel te veel na. hoe kolven jullie? (gelijk maar eens vragen)
ja ik deed het altijd met een handkolf.... heb trouwens ook al eens onder de douche gekolfd omdat het dus ook niet ging... En als je kindje bij je is?
Wat mij soms helpt is om naar een filmpje te kijken die ik met mijn mobiel heb gemaakt, waarop je kindje flink aan het huilen is. (zielig eigenlijk he? maar ja, helpt wel...)
Wat kl*te joh! Je bent er nu misschien wel zo erg mee bezig (logisch!) dat je daardoor erg gespannen bent. Ik werk 2 dagen per week en kolf op die dagen 2x. Ben dus een redelijk ervaren kolver inmiddels Ik heb de Medela Swing, die is enkelzijdig en dus heb ik mijn andere hand vrij om lekker een tijdschriftje te lezen, ik maak er echt ff een momentje van, haha Probeer niet te gefocust te zijn op de melk, ga ook niet kijken hoe de melk druppelt. Misschien een lekker dvdtje aan, koppie thee erbij en proberen met je hoofd niet bij het kolven te zijn? Succes!
Welke kolf heb je precies ? Ik neem aan dat je de algeme trucjes alwel kent en geprobeerd hebt ? Warmte voor het voeden op de borst, kopje thee/koffie of iets anders warms erbij. Borsten masseren voor het voeden. Naar foto van je kindje kijken, naar geluidjes van je kindje luisteren. Kindje aan de ene borst en andere borst kolven. Ontspannen/ontspanningsoefeningen. Borstcompressie tijdens het kolven. Afleiding (boekje lezen of tv kijken) Dubbelzijdig kolven zodat je de tsr optimaal benut. Heb je ook al eens geprobeerd om met de hand te kolven ? Dus zonder kolf ? Deze link legt borstmassage uit en kolven met de hand Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Afkolven van moedermelk Hoe ik kolf ? Wisselend. Ene keer dubbelzijdig (PISA heeft ook 2 fasensysteem) andere keer enkelzijdig met de PISA, dan weer met handkolf Harmony, en soms als ik geen zin heb om een kolf schoon te maken kolf ik met de hand.
ik kolf ook weleens nog na nadat ik beide borsten tsr hebt gehad.. dan wissel ik even tussen de 2 borsten nog voor 10 minuten.. ik verplaats ook de schelp, knijp in mijn borsten ..als straaltje weer verminderd, ga ik weer naar ander borst en pas hetzelfde toe, en zo door .. welke schelpen gebruik je? welk electrische kolf heb je?