hoi hoi, sinds woensdag weten we dat ik zwanger ben. We hadden uiteraard al gefantaseerd over namen en hebben nu 3 namen, waarvan 2 jongensnamen uit de top 10. Zouden jullie hiervoor kiezen? 1 van de namen is Daan. Zelf kennen we geen Daan in onze omgeving, ik weet niet hoe dit bij jullie zit?
Erg moeilijk. Voor een meid vind ik Sophie heeeel mooi. Maar ja...ook zo'n populaire naam. Zijn er nog steeds niet overuit of we het doen of niet. Maar neigen toch meer naar niet. Lastig he!!
Zelf zou ik niet kiezen voor een populaire naam en eerst op zoek gaan naar wat anders. Maar als het echt 'de' naam voor jullie is gewoon lekker voor gaan hoor!
Hier heeft zoon ook een naam uit de top 10. Hadden de naam eerder dan dat we ontdekten dat hij zo hoog stond. Op het dagverblijf, met zes groepen, is hij de enigste met deze naam! Kennisen van ons hadden hetzelfde met hun naam, Sophie. Ook op ons dagverblijf geen één kindje met deze naam. Wel zitten er in één babygroep drie Charlotte's en toevallig ook nog een Lotte... Dus ook met een naam die niet hoog staat kun je het treffend dat je niet uniek bent in zijn of haar omgeving! Ik zou gewoon de naam nemen die bij jullie past!
Hier ook een top-10 naam. In de buurt en op het kdv geen enkel kindje met dezelfde naam. Een top 10 is landelijk gezien. In de regio kan het juist een minder populaire naam zijn. Als je het echt een mooie naam vindt, dan zou ik het gewoon doen.
Nee ik zou het niet doen. Dan is het misschien later in de klas ook altijd dat hij geroepen wordt met achternaam erbij.
Daan staat al zolang ik me kan heugen in de top 10.. en met goeie reden: het is gewoon een erg leuke naam! Doen als jullie je daar goed bij voelen!
Gewoon lekker doen wat bij jullie past. Wij hadden al heel duidleijk een naam in gedachte en deze bleek ook in zo'n top-10lijstje te staan. Maar daar hebben we ons verder niets van aangetrokken. Het moet toch bij jezelf passen? Ik vind een naam een gevoelskwestie, het voelt goed of niet. Succes en plezier met fantaseren over alle ander eleuke dingen!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Daan is een erg mooie naam!! Ik zou het ook gewoon lekker doen; het kan inderdaad per regio verschillen. En al zouden er wel nog meer Daan-en bijkomen; so what? Toch liever dat je kindje een naam heeft die je mooi vindt en dat er dan nog 2 van in de klas zitten, dan dat je hem een naam geeft die je veel minder mooi vindt?? Als er drie Daans in een klas zitten, is het toch niet opeens een minder mooie naam?? Ik had 3 Charlottes in de klas, maar vind het nog steeds een mooie naam!!!
Nog vergeten toe te voegen: je kunt hem altijd nog Daniël noemen en dan Daan als roepnaam, dan kan hij zichzelf later altijd nog Daniël laten noemen als het hem irriteert..
Ik vind de meeste namen in de top 10 echt verschrikkelijk, maar Daan is er toevallig eentje die ik WEL mooi vind. En dat is toch het belangrijkste.
ik zit daar niet zo mee. Mijn kindjes heten emma (nr 1 naam in europa en nederland in 2009) en sam (plaats 12 geloof ik). Als ik nu een dochter zou krijgen zou ik haar denk ik sophie noemen (nr 1 geloof ik). Persoonlijk ken ik helemaal geen andere emma, sam of sophie en kom het ook niet veel tegen. Dus ach... doe gewoon wat je leuk vindt!
Ik zou gaan voor een naam die ik mooi vind, wel of niet top10 maakt mij niet uit...zou het dus gewoon doen
Dit hadden wij ook bedacht voor onze zoon, maar Tygo heeft het gewonnen Ik vind Daan/Daniël ook erg mooi dus en zou het gewoon doen als dit jullie naam is!
Gewoon doen inderdaad! Daan is een leuke naam! Hier ook twee kindjes met een populaire naam, maar ik ken helemaal geen andere kindjes die zo heten.