benieuwd naar ervaring met weeën van anderen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Guinevere, 31 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selaam

ik had buikweeen en die vind ik best wel pijnlijk. de persweeen deden niet pijn maar ik voelde ze wel. na 3 persweeen werd tamer geboren.

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik lag met persweeen in de ambulance en ik mocht niet meepersen en dat was echt verschrikkelijk, het is z'on oerdrang die je bijna niet tegen kunt houden........
    De ontsluitingsweeen heb ik in een roes ervaren, was helemaal in mezelf gekeerd. Heb continu op mijn knieen gelegen en de dag erna zag dat mijn hele knieeen kapot waren door het afzetten tijdens een wee....was dus echt helemaal van de wereld.....

Een bevalling valt niet mee, maar achteraf kun je je al bijna niet meer voorstellen hoeveel pijn je hebt gehad, de scherpe kantjes gaan er wel snel vanaf, tenminste dat vind ik...

Succes :)

3. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik vond de persweeën een echte verlossing, en schijnt dat ik niet de enige ben.
    Gisteren eerste ervaring gehad met beenweeën, een echte afrader :(
    Rugweeën heb ik nooit gehad, dus kan er niet over meepraten...
    De weeën die ik heb gehad tijdens m'n 2 bevallingen waren gewoon ongie-krampjes, dus denk niet dat ik de persoon ben om over een pijnlijke bevalling te praten :p

4. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    ik ging van 5 naar 10 cm in 3 kwartier dat was behoorlijk heftig en pijnlijk en ik heb ook alles bij elkaar geschreeuwd maar als je me nu vraagt hoe dat nou voelde, geen idee.

De persweeen daar integen waren echt een verademing, geen centje pijn gehad en Danique lag met een kwartiertje persen op mijn buik.

5. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Ik had alleen maar rugweeen...dus maar allemaal kussens in mn rug geduwd om wat steun te hebben en mn man met zn handen er op laten duwen...was pijnlijk maar wel te doen hoor goed gelet op mn pufjes ...persweeen heb ik niet gehad want het is uiteindelijk een keizersnede geworden.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    De weken van al de ... voorweeen waren vesrchikkelijk. ze waren zo heftig dat het op gewone weeen leken.
    Maar toen het hele spectakel echt begon wist ik gelijk dat het weeen waren. Het ging allemaal zo snel dat ik geen tijd heb gehad om pijn te hebben had alleen maar tijd om te puffen en over te geven haha. voordat ik weeen afnemers kreeg heb ik een paar per weeen gehad die ik niet mocht beantwoorden nou dat was echt waar een hel en ik was zo blij dat die rommel goed hielp dat ze snel weg waren omdat ik een keizersnede moest.
    Als daan niet zijn navelstreng zovaak om zijn nekje had had hij er eerder geweest met een gewone bevalling en aangezien me vliezen en ook gelijk de weeen om 2245 begon en daan er om 2.40 was kun je na gaan hoe snel het ging had ik binnen mum van tijd al volledige ontsluiting.

Deel Deze Pagina