Benieuwd naar ervaringen ruggenprik

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loraintje, 16 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Haha weetje wat het is, als je hem nodig hebt dan ben je al lang blij als hij eenmaal zit. Daarna kun je hem gaan vervloeken ;) ervan uitgaande dat het gewoon naar behoren werkt. Er zijn ook genoeg mensen die het niks vinden voorstellen
     
  2. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik werd ingeleid. Had vooraf alleen lichte voorweeen. Meer niet. Tot ze mijn vliezen braken. Toen kwam er meteen een weeenstorm op zetten. Weeen langer dan een minuut met minder dan 30 seconden er tussen.
    Ik had zo veel pijn omdat mijn lichaam ook geen natuurlijke pijnstiller aan kon maken. Ik ging huilend naar de O.K.
    Dan niet je even stil blijven zitten voor die prik. Maar dat ging goed. Ze hielden me strak bast en drukten me naar beneden (daardoor voelde ik de weeen ook een heel stuk minder).
    Prik gezet en ik kwam lachend weer terug op de kamer.
    De weeen voelden nu als lichte harde buiken.
    Ik voelde de persweeen wel. Ze deden geen zeer. Totaal niet. Maar ik voelde dat mijn buik ineens ging duwen.

    Bij de volgende zwangerschap bestel ik alvast een ruggenprik van te voren. Haha
     
    Lamode en Loraintje vinden dit leuk.
  3. Loraintje

    Loraintje Actief lid

    23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Fijn te lezen dat jij het toch wel als prettig hebt ervaren!

    Ik probeer het eerst op eigen kracht, maar ik hou de ruggenprik optie open.. just in case haha
     
  4. Scorpio99

    Scorpio99 Actief lid

    11 jan 2013
    464
    18
    18
    Bij de eerste duurde het heel lang en waren de weeen erg pijnlijk dus koos ik voor een ruggeprik. De prik zelf is echt niet pijnlijker dan een wee, sterker nog ik voelde er niks van omdat de weeen al zo'n pijn deden o_O
    Daarna gewoon nog heerlijk kunnen slapen totdat het bijna tijd was om te persen. Helaas was het toen al wel uitgewerkt
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Loraintje vindt dit leuk.
  6. Olliebol

    Olliebol Actief lid

    23 jan 2014
    245
    91
    28
    Vrouw
    Ik ben ingeleid en ben na 8 uur weeën en ontsluiting die niet opschoot uiteindelijk ook gegaan voor een ruggenprik. Heeeerlijk vond ik het! Het zetten was zo gedaan en daarna was ik vrij snel pijnvrij. Ik kon echt weer even bijkomen. De ontsluiting schoot ineens ook op, alleen had ik - toen ik eindelijk mocht gaan persen - geen persweeën. Dus uiteindelijk op eigen kracht gedaan, en dat ging gelukkig best. En of dat aan de ruggenprik heeft gelegen, ik denk het niet.

    Maar al met al ben ik dus Team Ruggenprik :) En ik zou er bij de komende bevalling ook zo weer voor gaan als het weer zo pittig wordt.
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    2x bevallen en 2x met ruggeprik. Ik kan gewoon niet goed tegen de pijn. Prima gegaan. Wel koorts gekregen beide keren maar was verder niks.
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  8. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    Jouw neiging tot paniek aanvallen zou ik sowieso bespreken met je vk en ziekenhuis. Ook kun je zwangerschapscursussen volgen die je helpen met de juiste ademhaling.
    Ik heb zelf twee keer een ruggeprik gehad. Absoluut geen horrorverhalen hoor. Alleen bij m'n laatste bevalling werkte hij niet goed en omdat ik plotseling persdrang kreeg en VO had, moest ik verder zelf doen ;)
     
  9. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Heerlijk.
    Ik heb er alvast weer een besteld, en ik ben nog niet eens zwanger van nummer 2 :roflmao:
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  10. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    Overigens ben ik ook nog een keer zonder pijnstilling bevallen en dat ging ook prima. Ik denk dat je het gewoon moeilijk van tevoren kunt inschatten.
    Laat je goed informeren en bespreek vooral tot welk moment je de keuze nog hebt tijdens de bevalling, zodat je niet voor onverwachte verrassingen komt te staan ;)
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  11. manonniii

    manonniii Actief lid

    4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Hier bij de 3e poging pas raak geprikt en zat toen nog niet helemaal goed. 2 uur lang niets gevoeld en daarna deed ie niks meer. Ik zat toen op 4cm.
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  12. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.830
    2.101
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik wilde het eigenlijk zonder gaan doen, echter na 12-15u weeën en maar 1.5cm ontsluiting toch maar ruggenprik gevraagd. Wat was ik blij dat dat ding erin zat zeg!! Eindelijk even kunnen slapen en bijkomen, had rugweeen waarbij mn rug tussen de weeën ook niet ontspande. Vanaf de prik voelde ik niks meer :) Toen ik 10cm had werd ie uitgezet en had ik al snel persdrang. Wel met knip gekomen, maar dat kwam omdat hij scheef voor de uitgang lag. Ik heb geen complicaties gehad.

    De 2e wil ik het weer zonder proberen gezien de mogelijke risico's, maar als ik het wel nodig heb vraag ik m gewoon weer ;)
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  13. Babbelboxje

    Babbelboxje Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Ik wilde een badbevalling in het ziekenhuis. Nadat mijn vliezen gebroken waren thuis bleek dat ik sowieso naar het ziekenhuis moest omdat zoonlief in het vruchtwater gepoept had. Mijn weeen waren op vrijdagmiddag om half 5 begonnen. Op zaterdag om 2 uur smiddags ging ik naar het ziekenhuis, tussendoor niet geslapen. Dus al moe. Kon de pijn ook niet goed handelen, (ademhaling wel onder controle) dus vroeg ik gelijk toen ik aankwam om een ruggenprik. Die kreeg ik en vanaf toen kon ik ineens weer grapjes maken en lachen! Wat was dat een verademing. Zag op een schermpje wanneer ik een wee had maar voelde er niks meer van. Het duurde wel vrij lang voordat de bevalling doorzette en dat kan wel van de prik komen. Uiteindelijk pas om 22.44 bevallen. Maar: volgende keer graag weer een ruggenprik!
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  14. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik heb bevalling zonder ruggenprik gedaan. Ik had wel in mijn bevallingsolan staan als het niet meer gaat dan ruggenprik, maar ergens diep van binnen wilde ik het zonder pijnstilling.
    Ik had vooraf echt de grootste horror senarios verzonnen en achteraf gezien is geen enkel scenario uitgekomen en zou ik het zo weer doen!

    Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en dit heeft mij qua ademhaling maar ook bevalhouding erg geholpen, ik zou dit ook echt aanraden. Zeker als je bekend bent paniekaanvallen zouden bepaalde adviezen die je hierin kriigt denk ik je tot rust kunnen brengen.
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  15. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    ik wou graag bij mijn dochtertje een ruggeprik. Maar dat was op dat moment te vroeg, wilde ze wat langer mee wachten. kon nog de hele nacht duren. Dus gaven ze me morfine om nog wat te kunnen slapen. maar door de morfine was mijn lichaam zo ontspannen dat ik in een weeenstorm terecht kwam.

    hoe dan ook ik ga bij deze bevalling toch weer voor de morfine, ruggeprik duurt best lang voor je lichaam weer van de verdoving ontdaan is.

    je moet gewoon doen wat goed voelt, en niet alles opzoeken( zoals mijn verloskundige altijd zegt);)
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  16. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Midden in de weeentornado (2min op 30sec af) door de weeopwekkers, toch om een ruggenprik gevraagd met mijn naaldenangst.

    Ik ben vóór de bevalling nog naar anesthesie geweest om te checken of het wel kon met mijn rug (versleten tussenwervels).

    Toen ze hem gingen zetten was het vooruitziht op geen pijn meer zo fijn... Ze duwde scheef op mijn ruggengraat en dat gaf ik ook aan. Werd niet naar geluisterd en de naald ging er in. 3 weeën heb ik kunnen lachen ipv uitschreeuwen vd pijn.... Daarna bleek hij scheef te zitten en deed hij het maar aan 1 kant van mijn lijf. Dat was nog erger dan zonder! Hij kon niet verzet worden dus ik moest het maar uitzoeken? Ik was helemaal opgezwollen van de 2(?) Liter vocht die ze mn aderen hadden ingepompt (nog weken last van gehad). Ondanks dat de ruggenprik weer was uitgezet en niet meer werkte mocht ik niet meer van mijn bed af, moest mijn bloeddrukband omblijven en zo'n stom knijpertje aan je vinger. Alles afgedaan en met ondersteuning van man ook op en naast bed gegaan, ik moest die weeën opvangen op de een of andere manier. maar ze waren niet blij (ik ook niet!). De catheters er in en er uit iedere keer, daar heb ik nog maanden last van gehad..

    Nadat mijn zoontje geboren was, 6u na de ruggenprik, werkte de verdoving opeens aan 1 kant en kon ik niet meer lopen dus.
    Weer die catheters. Plassen lukte nog niet dus dat ging even door. Tot de volgende ochtend.

    Als hij goed gezet wordt lijkt het me prima en heerlijk. Maar voor mij nooit meer. Graag remyfentanil en gas&air
     
  17. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Ik heb geen ervaring met een ruggenprik, maar ik moet ook zeggen dat ik hem geen seconde gemist heb.
    Had in 8 uur volledige ontsluiting, maar er zaten geen momenten tussen dat ik dacht dat ik het niet zou trekken.
    Het enige vervelende vond ik de overgang naar de persweeen, daarbij had ik m'n lichaam even niet onder controle.
     

Deel Deze Pagina