Harde buiken gaan gepaard met ongesteldheidspijn - weeen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emmamick, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ben vanmiddag langs het ziekenhuis geweest omdat ik dacht dat ik vruchtwater verloor, wat na een testje niet zo bleek te zijn. Wel heb ik nu 2cm ontsluiting, terwijl ik gister nog potdicht zat.

Sinds ik terug ben van dit onderzoekje heb ik sinds een uurtje of 2 harde buiken die gepaard gaan met ongesteldheidspijn. Zeurderig gevoel in onderbuik en rug. Voor mijn gevoel komen ze enigzins regelmatig maar heb het eerlijk gezegd nog niet getimed. Kan het goed aan dus ik kijk het nog eventjes aan.

Maar zou dit misschien het begin zijn van de weeen? Of doen die harde buiken nu pijn omdat de verloskundige tegen de baarmoedermond heeft lopen drukken? Iemand die al eens is bevallen en dit verloop herkent?

2. kabouterkwebbel

26 dec 2009
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb al 2 weken ongesteldheidspijn en onregelmatige harde buiken. Vandaag op controle bleek ik 1 cm ontsluiting te hebben. Dit zegt nog niks over de bevalling zei de gyneacoloog.Ook bij mij zijn de harde buiken goed vol te houden, is gewoon voorwerk. Pas als ze om de 10 min. blijven komen en daarna sneller begint het echte werk.

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Het kan maar het hoeft niet ( ik weet het daar heb je niks aan). Probeer nog even lekker te ontspannen bijvoorbeeld in bad en kijk even wat er dan gebeurt of dat het doorzet of stopt. In ieder geval heel veel succes!!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee ik herken het eerder als voorweeen.

Mijn echt weeen kwamen meer als darmkrampen naar voren. Ik moest ook vaak naar de wc en zat ook lekker op de wc bij de eerste weeen.

De voorweeen die ik nu heb voelen inderdaad meer als ongesteldheidspijn.

Maar goed, dat is voor iedereen anders. Ik hoop voor je dat het doorzet.

5. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ze komen nu al 2 uur lang elke 8 minuten..kan dat ook met voorweeen?

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

ga anders even douchen kijk of ze afnemen of niet.
    als het afneemt zijn het waarschijnlijk voorweeen.
    je bent wel al op een leuk termijn en als getoucheerd bent kan dat best alles in werking hebben gezet.

7. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Mijn vriend is nu een taxi halen, de weeen worden steeds heftiger en heb net iets slijmerigs bruins verloren. Op naar het ziekenhuis dus :)

8. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Emmamick spannend.........ben benieuwd of we vandaag baby nieuws van je zullen krijgen..:D

9. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Spannenddddd!!

10. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Lig in het ziekenhuis en heb al sinds 4uur snachts flinke weeen, ontsluiting gaat niet snel. Nu 4cm. Komop kleintje!! Slijmprop ondertussen verloren maar nog geen vruchtwater.

11. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend!!!
    Veel succes, ik hoop dat het nu niet zo lang meer gaat duren.
    Liefs Gwen

12. Trees

Trees Niet meer actief

Veel succes!

13. Alita

Alita Niet meer actief

spannend meid!!!
    Zet m op!!

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

haha en gewoon tussen de weeen door even op zp tikken :D

veel succes met de aankomende bevalling!

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij mij was dat wel zo, het ging bij mij van heel frequente (maar niet heel regelmatige) harde buiken, naar harde buiken met ongesteldheidspijn, die werden regelmatiger, en toen kreeg ik de volle laag. De volle laag kreeg ik nog zo'n 18 uur en toen was Renske er ;)

Als je een echte wee krijgt, dan gaat de vergelijking met ongesteldheidspijn niet echt meer op. Je twijfelt dan ook niet meer.

Ben benieuwd! Sterkte/gelukwensen iig! :)

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    O ja, en ik geloofde zelf nog niet eens dat het ging beginnen terwijl twee ervaren ZP-ers hier me al toeriepen dat ik ging bevallen :D Mijn moeder wist het ook al (ik kon haar tijdens een 'harde buik' even niet meer te woord staan, maar lulde daarna rustig weer verder :D). Maar toen het om de 2 minuten kwam, had ik tussendoor alleen maar een adempauze en ging ik ECHT niet meer op ZP typen. Maar ja, ik had rugweeen en een vreselijke hel, er zijn er vast wel die tussendoor nog dingen kunnen doen ;)

17. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Spannend zeg!! ik hoop dat je je meisje snel in je armen hebt :D

18. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    s6 !! idd knap dat je tussendoor nog op zp kan tikken...
    maar wat afleiding zal niet verkeerd zijn ;)

Ik ben vandaag uitgeteld. En vanaf dat ik vanochtend ben opgestaan heb ik zeirende pijn in mijn rug en buik onderin.
    heb rustig gezeten maar kon vanmiddag niet heel lekker zitten. werd erna ook heel flauw en misselijk (dit zal mss ook van de hitte en honger zijn) toen ben ik maar even gaan slapen ... voelde me nl. echt niet mezelf. en nu heb ik de pijn nog wel maar het is wel te verdragen ... zijn dit voorweeen? of toch niet?

19. Alita

Alita Niet meer actief

@Suzy is er een ritme in dan?

20. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    het is meer constant eigenlijk dat ik het heb... het is wel af en toe weggeweest maar niet dat het ineens komt en maar een paar minuten en dan weer weg ofzo... en het is als ik lig of zit/hang ook gewoon te hebben hoor.

Deel Deze Pagina