Benieuwd naar jullie mening, meisjesnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Babytjuh1, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou uitspreken Maa-lin en vind het zelf niet mooi maar we hebben gewoon een andere smaak. Gelukkig zijn mensen niet allemaal hetzelfde!

2. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Vind het niet zo...net of er een letter mist ofzo.

3. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    Ik zou het uitspreken als Malin, maar schrijven op deze manier ben ik ook niet zo voor, is een frans woord...

Wat vind je van Marilyn? of Marilynn?

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou het uitspreken als Malín. Ik vind het geen leuke naam en de spelling veel te onduidelijk.

5. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Zo vind ik hem ook het mooist. Ma vind ik niet mooi klinken, Mee wel.

6. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo

Ik zou het uitspreken als Maaa-Lin. Ik vind het wel een leuke naam! Niet zo veel voorkomend dat vind ik al een plus :). Ik vind een alternatief met een EE klank zoals bijvoorbeeld Maylinn wel mooier klinken. :)

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou het uitspreken als Ma-Lin. En bij de naam ook denken aan een geadopteerd Chinees meisje. Dat is mijn associatie bij de naam.

Maar ik vind het niet zo mooi eerlijk gezegd, net alsof er nog iets mist. En de spelling is onnodig moeilijk, een naam moeten spellen is niet altijd erg maar als de spelling onlogisch is dan wordt het echt altijd fout geschreven en dat lijkt me wel irritant.

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik vind may-lin en dan uitspraak als meelin mooier

9. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    precies wat ik meteen dacht..

10. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    De Chinees bij mij om de hoek heet Mee-lin, dus Maylinn o.i.d. spelling heeft bij mij dus de associatie van afhaalchinees XP Malin blijf ik gewoon leuk vinden, ik ken de naam uit de boeken van Stieg Larsson! (Malin Eriksson)

11. Babytjuh1

Babytjuh1 Actief lid

20 jan 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    #31 Babytjuh1, 26 jan 2012
    Laatst bewerkt: 26 jan 2012
    Wij vinden Malin ook leuk, maar dan in de uitspraak met klemtoon op lin, en omdat ik in de spelling Malin zelf de klemtoon op Ma leg, dachten wij aan lynn. Voor ons gevoel spreek je het dan makkelijker uit als Malynn.

Maelinn of Maylinn uitspraak als Meelin vinden wel helemaal niks, vind de schrijfwijze wel mooi, maar de Mee klank verschrikkelijk.

Heb dezelfde vraag ook op een andere site gezet, een daar is iedereen positief. En hier iedereen negetief, dus het blijft moeilijk.

Ben blij met alle reacties, dus als je nog niet gereageerd hebt en er wel een mening over hebt, dan horen wij die graag. Dus gewoon lekker blijven reageren.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dit is ook mijn mening.
    Vind het geen lelijke naam maar er mist wat zeg maar. Kan het niet precies uitleggen

Deel Deze Pagina