Hoi! Ruim een jaar geleden is ons zoontje Abel geboren. Over die naam heb ik nog lang getwijfeld (papa was er sneller over uit, gelukkig!), er was geen enkele jongensnaam die ons een wow-gevoel gaf. Nu ben ik weer zwanger en we hebben sterk het gevoel dat het weer een jongetje is (nub leek daar ook op te wijzen ). Nog 3 weken en dan hebben we een geslachtsbepaling, maarrr ik kan alleen maar aan jongensnamen denken! En die 3 weken lijken nog een eeuwigheid! Ik heb volgens mij alle lijstjes al wel gehad, maar de namen zijn het telkens net niet, of in de omgeving al vergeven.. Willen jullie eens meedenken voor een leuke jongensnaam bij Abel? Liefst geen A, H of M als beginletter. We houden van een korte, vlotte naam. Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Abel, zo'n leuke naam!! Hieronder wat ideetjes. Cas, Casper Emiel Ewoud Felix Floris, Florian Jarne Jasper, Jesper Jelle Jelmer, Jelmar, Jelger Jelt, Jelte Jens Jesse Jibbe Jip Joep Jonas ! Jonathan Jorben Joris Jorre Jorrit Josse Jurre Kai / Kaj Leander Lev Lode Loek Lukas / Lucas Marlijn, Marijn Mees, Moos Merijn, Merlijn Michiel, Machiel Nanne Niek Niels Nilo Noah, Noam Noud Ocke / Okke Olaf Olivier Onno, Onne Oscar / Oskar Otto, Ot Robbe Sam, Sem Seb, Sebbe Sieb, Siebe Siem Silvijn Stan, Sten Stian Sven Teije Teun Thom Tibbe Ties Tijmen Tobe Tobias Torben Victor / Viktor Warre Wouter
Jee wat leuk al zo snel al reacties!!! Sill --> te apart voor man Jort --> mm nee Luc --> leuk, geen wow-gevoel, maar deze onthoud ik Jesse --> fantastisch, maar komt voor in nabije omgeving Jidde --> niet onze smaak Ravi --> heel erg leuk, maar vindt man helaas niks vond ik zo leuk bij Abel Roa --> denk te apart voor man, maar ga ik voorleggen Cas, Casper --> dichtbij vergeven Emiel --> twijfel, wel erg leuk bij Abel, denk ik over na Ewoud --> kennis heet zo, ook niet onze smaak Felix --> zo heet de vogel van oma Floris, Florian --> hmmm... vind ik wel leuk, maar via via heet iemand zo haha, misschien is dat een stomme reden om een naam af te wijzen Jarne --> niet onze smaak Jasper, Jesper --> ook niet Jelle --> kennis heet zo Jelmer, Jelmar, Jelger --> Jelmer komt op de twijfellijst Jelt, Jelte --> is het niet helemaal.. Jelte wel leuk, maar dan denk ik eigenlijk meer aan een meisje Jens --> klinkt als net niet Jesse --> super, maar gaat 'em niet worden, omdat ie voorkomt in nabije omgeving Jibbe --> denk het niet Jip --> nee Joep --> mm, leuk kort en vrolijk, maar meer een kleine kindjes naam voor mijn gevoel Jonas ! --> wordt het dan niet wat te bijbels? wij zijn niet gelovig Jonathan --> wat te lang, Jona vind ik dan wel okee Jorben --> niet onze smaak Joris --> dichtbij vergeven Jorre --> denk het niet Jorrit --> vriend van man heet zo Josse --> niet onze smaak Jurre --> dichtbij vergeven Kai / Kaj --> niet onze smaak Leander --> denk niet dat het bij ons past, zal het eens voorleggen aan man Lev --> niet onze smaak Lode --> denk niet onze smaak Loek --> nooit gehoord, tot kort geleden in omgeving, gaat 'em daarom ook niet worden Lukas / Lucas --> wel leuk Marlijn, Marijn --> nee Mees, Moos --> Mees wel leuk, maar erg populair en we hebben liever geen M als beginletter Merijn, Merlijn --> wel leuk Michiel, Machiel --> nee Nanne --> klinkt niet echt als een jongensnaam? Niek --> vind ik leuk, man niet echt Niels --> komt voor in nabije omgeving Nilo --> klinkt wel leuk, denk iets te apart voor man Noah, Noam --> dichtbij vergeven Noud --> vind ik heel leuk! man iets minder, maar nog geen nee gehoord Ocke / Okke --> niet onze smaak Olaf --> vind ik heel leuk, man helaas niet Olivier --> leuk, bij deze niet storend dat ie wat langer is dan we eigenlijk willen Onno, Onne --> niet onze smaak Oscar / Oskar --> ook niet Otto, Ot --> ook niet Robbe --> dichtbij vergeven Sam, Sem --> vindt man niet leuk Seb, Sebbe --> komt voor in nabije omgeving Sieb, Siebe --> denk niet onze smaak Siem --> vind ik wel leuk, maar zie ik ook meer bij kleine kindjes, ga ik wel onthouden Silvijn --> heb ik vaker voorbij zien komen, geen lelijke naam, maar weet niet of die bij ons past Stan, Sten --> gaat wel Stian --> denk te apart voor man Sven --> vindt man geweldig, ik vind hem ook wel leuk, maar een beetje te populair (is geen doorslaggevend argument) en geen wow-gevoel Teije --> weet ik ik zo gauw niet, wat ik hiervan vind.. denk niet dat man het leuk vindt Teun --> nee Thom --> komt voor in nabije omgeving Tibbe --> denk het niet, maar ga hem voorleggen Ties --> vind ik eigenlijk wel heel leuk, ook bij Abel..! Tijmen --> dichtbij vergeven Tobe --> misschien... Tobias --> ook misschien... Torben --> nee Victor / Viktor --> nee Warre --> nee Wouter --> nee Geweldig zoveel keuze! Er zitten zeker namen tussen die me wel aanspreken, maar niet 1 waarbij ik meteen denk: te gek! En daar ben ik stiekem wel naar op zoek.. Ik ga de leukste namen verzamelen en eens met man bespreken. Mochten jullie nog suggesties hebben, die zijn zeeeeer welkom
Mats --> pas vergeven in omgeving Yip/Jip --> niet onze smaak Jonne --> zo heet een vriendin Mik --> In een iets andere spelling vergeven in omgeving Abel en Stijn --> sja toch wel heel leuk.. maar die viel de vorige keer af omdat ie iets weg heeft van de naam van mijn man Abel en Tijs --> heel leuk, maar zo heet de neef van mijn man Abel en Thijn --> leuk, maar niet helemaal Abel en Jens --> net niet.. Abel en Jur --> lijkt teveel op Jurre en is dichtbij al vergeven Abel en Melle --> wel okee, maar niet top.. en liever niet met M Abel en Sten --> ook niet helemaal enthousiast.. Jullie zitten helemaal in mijn straatje, maar ik laat aan elke naam wel iets mankeren DE naam wil gewoon niet komen ofzo.. Het is het allemaal net niet.. Of ik vind de naam wel leuk, maar zie ons niet als mama van een kindje met die naam. Ook zo maf. Pff wel heel erg bedankt voor het meedenken, we brainstormen nog even verder..!
Zal ook wat opties opnoemen, heb niet alle namen nagelezen, kan dus dubbel zijn! Abel en David Abel en Ruben Abel en Benjamin Abel en Timo Abel en Levi Abel en Boaz Abel en Julian Abel en Pepijn PS - wat nog even door aan het brainstormen Abel en Hugo Abel en Faber Abel en Sam Abel en Silvijn Abel en Olivier / Oliver Abel en Jari Abel en Florian
Arne Brent Dean Alex Liam Bram Sjoerd Thijs Lars Wout(er) Rens Daan Casper Tycho Joppe Twan Nout Olaf Maarten