Naam 1 Naam 3 vind ik er qua letters heel mooi bij (I én E erin) maar vind ik ook wat te zeurderig klinken. (Ik zou het zonder -le schrijven trouwens) Naam 4 vind ik ook mooi maar wat minder 'sierlijk' dan de namen van je dochters. Naam 2 doet me teveel denken aan dat Chinese hondenslachtfestival, ook al schrijf je dat met een Y.
Ik vind naam 3 het mooiste bij de namen van je dochters passen omdat hij ook eindigt op -e. Vind het ook gewoon een mooie naam. Alleen snap ik de è of -le niet zo goed, afhankelijk van de uitspraak. Zelf vind ik 1 veruit de mooiste naam. Naam 2 ook mooi. 4 vind ik wat minder. Uiteindelijk naam 3 gestemd.
Denk ook dat de derde naam zonder streepje wordt inderdaad, was ik al van plan, maar autocorrect heeft er toch een streepje opgeplaatst nu zie ik.
In eerste instantie ging ik voor Bodil maar na een paar keer hardop zeggen vind ik Iselle steeds mooier worden...
Lastig, ze hebben allemaal wel iets. Qua klank vind ik 2&3 het mooiste, al heb ik met naam 2 dezelfde associatie als maansneeuw, en bij naam 3 vraag ik me ergens ook weer af of je de -ab- (of zelfs de G, ik ben nou eenmaal fan van enchanted ) bent vergeten. Toch denk ik dat dat wel zou wennen en dit een eerste indruk is omdat ik de naam nog niet eerder heb gehoord, en ik denk dat ik toch voor 3 ga stemmen. Zeker ook vanwege de eindletter die overeenkomt.. Ja, ik ben eruit, ik kies voor nummer 3
Maar hoe spreek je naam 3 dan uit? Als IE-selluh? of ie-SEL? Ik vind dat laatste mooier. Dat eerste (IE-selluh) klinkt wat lompig / half, alsof je Michelle uitspreekt zonder M en j-klank.
Ik heb op Julin gestemd, maar ik vind Iselle ook heel mooi en origineel, inderdaad zonder accent grave dan. Lorin vind ik ook nog wel wat hebben. Bodil persoonlijk niet.