Bijna 8 maanden, fles snachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sleepy, 26 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Hallo hallo

Graag even wat advies over het volgende:

Mijn zoon van bijna 8 maanden drinkt overdag 3 flessen en sochtends fruit en rond 17uur groente/yoghurt.
    Laatste fles krijgt hij om 19uur met bambix en dan komt hij tussen 23u en 4uur voor nog een fles. Ik vind het een beetje raar dat de tijden zo verschillen:(
    En tussen de middag moet hij eigenlijk brood eten maar dat gaat nog niet zo goed, misschien dat hij daarom snachts weer honger heeft..?

Wat zouden jullie doen? Net zoals nu als hij tussen 23u en 2 u komt een grotere fles geven en na 3uur een kleiner flesje en wachten tot dit ook weer eraf gaat? Of kan ik overdag iets doen om die nachtfles eraf te krijgen?
    Vind het niet erg die fles snachts (al slaap ik daarna moeilijk weer in...) maar ben soms bang dat het voor hem meer een gewoonte gaat worden.

2. Suusjeee

Suusjeee Actief lid

16 jan 2013
    238
    24
    18
    Lastig he! Ik heb tot 9 maanden borstvoeding gegeven en daarna overgestapt op kunstvoeding ivm heel veel allergieën.
    Maar mijn dochter 1 jaar en 4 maanden word nu nog iedere nacht nog minimaal 1x wakker voor de fles en ze heeft hem gewoon nog nodig. Lees anders word er niet geslapen. Kinderarts vind dit ook niet gek ofzo... ik zou willen dat ze door slaapt 😉
    Mijn zoontje heeft alleen maar borstvoeding gehad en die is net voor zijn 2de verjaardag gestopt met de nacht voedingen, is misschien anders dan met de fles maar ik houd de hoop dat mijn dochter er ook nog vanzelf mee stopt. Het lijkt hier geen gewoonte dus gaan we nog maar gewoon door.
    Misschien een optie voor minder poeder in de fles te doen als je denkt dat het een gewoonte is?

3. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Wordt hij s nachts zelf wakker om die fles te vragen?
    Je zou dan kunnen proberen hem, als hij wakker wordt voor zijn fles, hem even bij je te nemen. Je kan dan bijv. even op de rand van je bed gaan zitten of op de bank met hem op schoot. (Eerst eventueel luiertje verschonen) Gewoon met de lichten uit en dan verder niet praten of spelen. Wel lekker knuffelen met een speentje/duimpje in z'n mond. Dit doe je dan ongeveer 10 minuutjes (moet je een beetje aanvoelen) en dan leg je hem weer in bedje neer. Dan heb je kans dat hij gewoon weer gaat slapen.

Mijn dochtertje had rond de 10 maanden zo'n periode dat ze s nachts wakker werd voor een flesje en toen kreeg ik dit als tip. Ik hoefde het maar een paar dagen te doen en daarna sliep ze lekker door..

Succes!

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Geef je hem al pap in de ochtend? Dit kun je ook bv in de middag gaan doen ter voorbereiding van een broodje..

5. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Kan je overdag niet eens proberen een extra fles of extra keer fruit te geven? Misschien dat hij dan in de nacht minder honger heeft? Misschien ook niet hoor maar wie weet 😉

6. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Hier hetzelfde...
    Krijgt overdag 3 keer melk (2 flessen en 1 bordje pap) en verder fruit, groente en brood.
    Laatste fles rond 18.45...later lukt niet, is hij echt te moe.
    Nu drinkt hij deze fles ook niet leeg...hoe is dat bij jou?
    Hij krijgt in de nacht nu een fles van 120+3 maar ik merk dat als ik een vollere fles geef, hij sneller slaapt en langer slaapt...
    Denk dat hij er nog behoefte aan heeft maar twijfel ook aan gewoonte...

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier sinds afgelopen week weer een nachtfles, waarschijnlijk een groeispurtje denk ik. Brood eet onze dochter ook nog niet. Ik geloof niet dat voeding overdag iets veranderd aan de nachtflessen hoor, baby's slapen door als ze er aan toe zijn.

8. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Hier om 19uur laatste fles 210cc met 3 schepjes bambix. Wisselend qua drinken maar gaat vaak aardig leeg. Soms ook nog 100cc over en dankomt hij toch pas om 4 uur . Soms hele fles op en dan meldt ie zich om 0.00u alweer....
    ik geef em afhankelijk van het tijdstip snachts een grote of kleine fles maar heb niet et idee dattie langer slaapt na een vollere fles. Vaak max 6.30/45 wakker

Ik ga denk ik toch schepjes minderen in de fles snachts. Want de middagfles gaat vaak ook niet leeg....

9. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ohja hij heeft rond zes maanden een week zonder nachtfles gedaan (19-7) nadat we zn speen hadden weggehaald ivm onrust. Na 1 nacht bleren ineens dus doorslapen. Heb et idee dat de fles er weer es ingeslopen maar dus niet echt meer nodig is

10. Ballon

Ballon Niet meer actief

Maar krijgt hij nou wel of geen pap smorgens? Of geef je dat Savonds. Of rijstebloem?

11. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ik geef hem sochtends 1,5 schep bambix gecombineerd mer 1,5 schep JBPM omdat zonder dat laatste hij heel veel spuugt.savonds krijgt ie 3 schepjes bambix door zn fles

12. Ballon

Ballon Niet meer actief

Maar Bambix heb je verschillende soorten van. Fijne granen? Rijstebloem? Welke variant geef je?

13. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Haverpapje 6+ maanden (fijne ontbijtgranen)

14. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik had de gewone fijne granen, niet het haverpapje. Ik merkte daar al veel verschil in. Misschien kun je dat proberen? Je kunt gerust wat meer in de fles doen smorgens of bv in de fles van 12.00 ook al wat ter voor ereiding op de boterham :)
    Wanneer je nu even met fijne granen begint en straks wanneer hij 8 maanden is de pap voor 8 maanden gaat geven is de overgang ook niet zo groot.

15. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Om 17uur alleen maar groenten? Mss helpt het als hij om 17uur niet alleen groenten krijgt maar ook aardappel of rijst of pasta.

16. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Uiteraard dat dus, niet alleen groente :p

17. Haver

Haver Lid

24 jan 2017
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 8,5 maand en wil vanaf haar 5e maand weer nachtvoeding. Ze komt meestal tussen half 12 en half 1 en weer tegen half 4.
    Ze krijgt sochtends fruit
    Tussen de middag pap en brood
    Avond groente met aardappelen
    Daarnaast geef ik gemiddeld 7 x bv.

Het is balen dat ze snachts weer voeding wil maar ze zal het wel nodig hebben.
    Ben sinds deze week gestart met een slaappapje en afgelopen nacht heeft ze doorgeslapen!

Deel Deze Pagina