Benieuwd naar jullie mening

Discussion in 'De lounge' started by Tijger4, Apr 28, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tijger4

Tijger4 Actief lid

Sep 15, 2020
    190
    72
    28
    Female
    Klopt misschien wel een beetje...

2. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,865
    5,136
    113
    Home
    Ik zou me hier totaal niet druk over kunnen/willen maken

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik had gezegd: have fun op de wc. De wijn wacht niet. Heel eerlijk; ik vind dat je het opblaast door boos te worden maar wellicht zit hier ook gewoon een beetje wrok? Mijn man is met tijden ook erg veel met werk bezig. Dan zit ie met z’n snufferd op de telefoon terwijl hij de fles geeft of dan laat hij de hele boel hier als een tering zooi achter om dan aan te kondigen dat hij even wat moet doen voor werk. Ik laat hem altijd maar even op dat moment want ja, het zal nodig zijn maar leuk is het niet. Maar het werkt veel beter als ik dat gewoon een keer uitleg dan wanneer ik half boos/beledigd reageer. Ook als een grapje niet goed valt ;).
    Is de sfeer weer hersteld inmiddels. Zo nee, geef elkaar een dikke smakkerd en kom er later nog eens op terug als het je dwars blijft zitten

4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,224
    4,456
    113
    Female
    Oh als mijn man tegen mij zou zeggen dat ik dat op de wc zou moeten doen... Dan zou ik echt not amused zijn. Als het in een grappige setting zou zijn zou ik naar de wc vertrekken. Als het serieus bedoeld is zou ik echt inwendig ontploffen. Dan zou ik als er een jengelend kind is me terug trekken op het toilet. En als hij dan zou vragen waarom ik daar zo lang zit komt de mededeling "ik ben aan het werk". En mogelijk als hij op de wc zit en er komt een telefoontje... Dat ik dan vraag of hij mijn kantoor kan verlaten. Mega volwassen zou ik hem daar zeker een week aan herinneren :D:rolleyes:

Hij mag best aangeven "hey lieverd, ik vind het gezellig om even samen te koken. Zullen we onze telefoons aan de kant leggen?". Dan kan ik aangeven dat dat op dat moment echt niet kan ivm mogelijk spoed, of dat dat een goed idee is. Maar als het niet aan de voorkant uitgesproken is, kan het best zijn dat 1 van ons even een mail checkt tijdens een lunch, een appje beantwoord of iemand even te woord staat.

Ben benieuwd of het dan werk is waarom het je steekt, of dat het is dat hij niet met jou bezig is. Was het wel oke geweest als hij met z'n voetbalteam had zitten appen? Of een spelletje had gedaan?

NiVa0230 likes this.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Oh en wat hier goed werkt als man het mega druk heeft op werk en dus voor m’n gevoel nogal afwezig is. Hem ‘s ochtend een bakkie koffie op bed brengen en beginnen met de woorden: ik hoop dat we samen een relaxte dag hebben en dat we ook naar elkaar toe kunnen komen als ons wat dwars zit.

Klinkt kneuterig maar zo’n dag begint veel relaxter dan wanneer je je routine gewoon begint, de ergernissen zich opstapelen (het zal toch wel weer gaan zoals gisteren) en iedereen einde dag moe is.

Het zit ‘m in de kleine dingen hè. Af en toe even een kop koffie voor elkaar maken daar zit op dat moment natuurlijk een boodschap achter: ik wil geen gedoe maar het gewoon fijn hebben.

Ik weet niet of dat bij jou ook zo speelt maar het kan hier een wereld van verschil maken. Samen met een gezonde dosis humor en kunnen relativeren heeft dit heel wat gedoe bespaard die we in onze tienerjaren waarschijnlijk hadden laten escaleren.

Mamafiets likes this.
  6. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Mijn man zijn werk telefoon staat 24/7 aan, hij is dus thuis ook wel eens met zijn werk bezig, ik vind het helemaal prima en zou er niks van hebben gezegd.

Het enige waar ik mij soms aan erger is dat hij wel eens op zijn privé telefoon gebeld word door zijn werk. :oops::rolleyes:

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Haha dat laatste, dat doe ik dus ook! Maar ik kan me ook voorstellen dat men dit irritant zou vinden. Maar eerlijk: mijn telefoon staat ook altijd aan en ik check of reageer ook gewoon altijd direct op mailtjes of appjes. Ook al is dat 23u ‘s avonds.. ik moet er niet aan denken om kijk dag te starten met eerst 23 mails waar ik doorheen moet. Maargoed. Dat is een heel persoonlijke keuze, om altijd stand-by te staan..

Ysabella likes this.
  8. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Mijn man zijn werktelefoon IS zijn privetelefoon :o:. Hoe vaak ik al niet gezegd heb dat hij een werktelefoon moet aanschaffen. Hij wil het gewoon niet :roflmao:

Oilell likes this.
  9. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Dat zijn werk telefoon 24/7 aan staat vind ik helemaal oké, dat hij direct mailtjes beantwoord ook, dat hij gebeld word ook en dat hij geappt word ook. Sterker nog toen ik aan het bevallen was belde zijn baas dat hij een hogere functie kreeg en toen ik dat door kreeg moest hij maar snel terug bellen.:roflmao: (Ik had toen al persweeën die ik moest ophouden en hij had destijds nog geen werk telefoon) Dus ik vind dat ik best kan zeggen dat ik daar heel makkelijk in ben, maar iets triggert mij als hij gebeld word op zijn gewone telefoon dat betekend namelijk als hij even echt niet bereikbaar kan zijn hij alsnog gestoord kan worden.

Sommige geeft het ook een bepaalde rust om altijd stand-by te staan. Mijn man heeft dat en dat is helemaal prima. Dus ik snap jou daarin heel goed hoor!

Nina Sanders likes this.
  10. artie

artie Fanatiek lid

Sep 27, 2021
    3,562
    3,896
    113
    Female
    Ja inderdaad :D

11. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

Apr 14, 2020
    2,453
    1,830
    113
    Overdreven? Nee!
    1. We reageren allemaal wel eens overtrokken. Ik denk TO dat je een bepaalde romantische gedachte hebt bij samen koken! Wanneer partner en ik samen koken staat hij ook op z'n telefoon te drukken. Helemaal goed, maar ik verwacht wel een soort aanbod te helpen. Ik haat samen koken omdat hij het anders doet. Ik wil controle.

Ik vermoed dat het te maken heeft met verwachtingen over jullie vrije dag. Ik kan ook soms zo reageren.
    Het gaat jou om interactie en gezelligheid.
    Ik hoop dat het ondertussen rustig is geworden:D

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Maar echt. Ik zie het probleem niet. Als mijn vriend zegt dat ik van m'n telefoon af moet terwijl ik net een reactie op zp aan t typen ben en hij zegt dat ik het anders op de wc moet doen zou ik zo die opmerking kunnen maken.

Dit denk ik dus ook.

Neuzeke and Iertje81 like this.
  13. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

Aug 5, 2019
    2,439
    4,367
    113
    Dan zou ik daar een gesprek over aan gaan, even denkend aan mijn eigen man zou de reactie op de grap totaal uit de lucht komen vallen, als hij niet op de hoogte is van de gevoelens die jij hebt.
    Maar misschien hebben jullie het er wel al over gehad, dan kan het helemaal een irritatiefactor zijn natuurlijk.

14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,952
    33,617
    113
    Onze halve relatie hangt aan elkaar van grappen, sarcastische opmerkingen etc.
    Daarom denk ik ook dat dit niet eens zozeer gaat om de openingspost an sich maar dat dit meer de welbekende druppel van iets is. Misschien was mijn reactie wat simpel. Komt ook omdat ik me, puur om de OP, het echt niet kan voorstellen dat je je om zoiets druk maakt. Als er meer aan ten grondslag ligt, tja, dan kun je hierom natuurlijk uit je vel springen.

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,579
    113
    Ik vind in het algemeen dat er best een duidelijker scheiding mag komen tussen werk- en privétijd. Met werktelefoon wordt die grens steeds vager. Ik laat mijn telefoon altijd in mijn werktas zitten. De volgende werkdag ben ik weer volledig voor ze. Ik denk dat dit belangrijk is om de balans goed te houden.

Liekje81 likes this.
  16. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,498
    8,421
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

Lies1611 likes this.
  17. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,673
    6,568
    113
    Female
    Ik ben er ook niet blij mee als mijn vriend op zijn vrije dag (of 's avonds laat) zegt "ik moet even inbellen" en vervolgens een uur in vergadering zit, maar werk is werk, hij wordt er voor betaald en het hoort bij zijn functie. Bij acute problemen moet hij helpen een oplossing te vinden.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je partner aan het doen was, of het had kunnen wachten tot na het weekend bijvoorbeeld.

Ik vraag nadien wel eens "moest dat nou?" Maar het antwoord is altijd dat het niet kon wachten.

Aangezien ik niet in loondienst werk en hij de kostwinner is, leg ik me daar maar bij neer.

Overigens vind ik samen koken een verschrikking. Blijf uit mijn domein haha... :roflmao: hij loopt toch alleen maar in de weg :rolleyes:

Vero0504 and suus1983 like this.
  18. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,267
    25,733
    113
    #38 Adje, Apr 28, 2023
    Last edited: Apr 28, 2023
    Ik vind het persoonlijk al raar dat hij niet even snel in de keuken op zijn telefoon mag, maar wel op de wc…
    Waarom in vredesnaam? Omdat je het dan niet ziet ofzo? Dus ik snap zijn grap eigenlijk wel.

Maar goed, dit zou hier thuis ook nooit een issue worden. Ik zie het probleem echt niet…
    Als het nou tijdens het diner was geweest, oké. Hier is een ongeschreven regel dat er geen telefoons aan tafel komen tijdens het eten. Tijdens het koken is daar gewoon vrijheid in. Dan hoeft man geen toestemming te vragen om zijn telefoon erbij te pakken of naar de wc te gaan. Sowieso verbied ik een volwassen kerel geen dingen die hij prima zelf kan beslissen.

Dubbelgeluk, Nellie4, Nummer4 and 2 others like this.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    Mijn man heeft dus geen werk mobiel en collega's hebben zijn privé nummer. Super irritant (en niet meer van deze tijd, snap helemaal niet waarom zo'n bedrijf geen mobiele werktelefoons heeft, maar goed) ! Heeft nu in zijn mail gezet dat hij alleen tijdens bepaalde tijden nog telefonisch bereikbaar is en dat heeft geholpen.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    Ja ik deed dat ook altijd hoor. Vond het ook niks op mijn vrije dag bereikbaar te zijn, maar niet alle functies zijn hetzelfde en niet iedereen denkt zo natuurlijk

Share This Page