Ligt er aan of het voor een heel Nederlands uitziend kindje is of voor een kindje met een donkerder/meer buitenlands uiterlijk, bv. Iraans (Iranees?) of Hindoestaans. In het eerste geval vind ik het niet leuk, in het tweede geval vind ik het best een leuke naam.
ik zou als ik het hoor eerder denken dat het een jongensnaam is en hem dan best oke vinden. Voor een meisje? nee...
Dit wordt toch wel de naam denk ik. Vind het ook echt niet passen bij een oerhollands meisje maar het is ook voor een turks meisje. Ik vind deze naam stoer en heel apart omdat het nauwelijks voorkomt. Bedankt voor de reacties
Inderdaad heel apart; ik heb hem nog nooit gehoord Ik vind Simay wel mooi klinken, maar ik kan me wel voorstellen dat de meeste mensen niet direct weten of het dan een jongen of een meisje is (maar dat is met veel niet-Turkse namen natuurlijk ook zo ). Ik dacht ook nog aan Dilay, Miray, Milay...(en ook nog aan een heleboel andere mooie Turkse namen), maar als deze het gaat worden, zijn zulke suggesties niet meer nodig neem ik aan. Leuk, gefeliciteerd met de naam en veel geluk met de kleine!