Benieuwd naar jullie typische werkgerelateerde ergernissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Milkyway7, 29 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Nou sorry hoor, door al te beginnen met 'in Nederland' ben je heel denigrerend bezig. Dan had ze moeten zeggen we werken op afspraak. Maar beter was geweest gewoon te vragen wat de naam was en dan kijken of ze staat ingepland.

Gewooniemand, Mammavan5, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    In de situatie die citroenrasp bracht is het zeker niet netjes nee, maar ik doelde alleen op het feit dat soms een bepaalde achternaam verrassend is bij iemand.

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Oke dat snap ik inderdaad.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je hebt helemaal gelijk hoor, maar mij bellen omdat je gebeld wordt dat je kind moet halen, want koorts. En je dan nog niet eens bij je kind bent. Daar kan ik weinig mee, want alleen temperatuur zegt me weinig. Ik heb doodzieke kinderen gezien met een beetje verhoging, en kiplekkere kinderen met koorts. Ik wil graag het algehele plaatje, juist om te kunnen beoordelen. Bellen mag altijd hoor!

Zuul en Mapje vinden dit leuk.
  5. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    In mijn geval was het gewoon dicht, maar asociaal is het zeker. Je weet toch zelf wel wat je hebt gekocht en waar je het in de koelkast ligt? Iedereen mag cup A soup, melk etc gewoon pakken, maar als het om iets anders gaat.. blijf er gewoon vanaf:evil:
    Ik ben redelijk duidelijk geweest hoop ik en mijn afkorting gaat overaaaal op:p

Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ja het komt zo bizar vaak voor dat wil je niet weten. Mensen reageren maar op huizen omdat ze bang zijn geen bezichtiging in te kunnen plannen en dan schijt hebben en gewoon niet komen.

7. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ik heb ook een keer zo'n collega gehad. Na een paar keer was ik het zo zat, dat ik alles in een trommel deed met een slot erop. Werd ze nog boos op mij ook!

Gewooniemand, Vulpen, smax en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Dit meeeeen je niet?!:eek::eek::eek::eek:

9. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ja, serieus. Omdat zij overwerkte en trek had, roofde ze de koelkast leeg. En daar hadden meer collega's wat in staan. Alleen ik had het lef om het in een afgesloten trommel op te bergen .

Gewooniemand vindt dit leuk.
  10. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ah gelukkig haha.

Ja in dat stukje van je post kan ik me helemaal verplaatsen qua irritatie. Dat is ook wel heel erg onlogisch.

Liekje81 vindt dit leuk.
  11. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Even nog een toevoeging voor dit topic: ik irriteer me ook aan mensen die het beter weten dan ik. Ook weer pedicuretechnisch. Dan hebben ze van die vergroeide tenen door smalle schoenen, zoals zoveel mensen hebben. “Maar de likdoorn komt steeds weer terug!” Dan leg ik uit dat ik het probleem kan verhelpen, maar dat de oorzaak vaak vooral bij schoeisel ligt. “Ja maar ik ga naar die en die speciaalzaak en die schoenen zijn hartstikke duur, dus dat kan het niet zijn hoor! En ze hebben wijdte K, dùs.”

De wijdte wordt vaak gemeten bij de voetwreef en niet bij de tenen. Ik irriteer me er trouwens ook dood aan dat speciaalzaken dit dus verkopen als brede schoen en dat ik al die likdoorns, ingegroeide nagels en smetplekken tussen de tenen als resultaat zie.

Barefoot schoenen zijn de toekomst, let maar op. Maar dan loopt mijn klandizie wel terug :rolleyes:

Zo fijn even, dit :roflmao:

12. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw

13. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Ook eens bij de hap meegemaakt. Arts bleef 10 min doorhameren dat het misschien mijn galblaas kon zijn. Ik zei dat dit niet zo was. En vroeg herhaaldelijk of hij mijn dossier had bekeken.
    Na 10 min vertelde ik dat hij eerst nogmaals en dit keer heel goed mijn dossier moest lezen en daarna na moest denken of het inderdaad mijn galblaas kon zijn.

Zwaar geïrriteerd las hij, zuchtend en steunend. Om vervolgens te zeggen. Oh ik lees nu dat het uw galblaas niet is.

Goh dat zeg ik al 10 min!!

14. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Maar echt.. ik raak het niet eens aan:roflmao:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Voorbeelden? :D

16. GossipGirlxoxo

bij mijn huisarts krijg je eerst een bandje te horen. 1 voor spoed, 2 voor herhaalrecepten, 3 voor medisch collega, dan een verhaal over urine inleveren voor 10 uur in de ochtend in steriel potje, dan een verhaal over Corona, dan de tijden dat je kunt bellen voor uitslagen, voor het maken van afspraken zijn we bereikbaar tot 12.00 uur en dan krijg je te horen als je de assistente wilt spreken blijft u aan de lijn let op we zijn telefonisch bereikbaar tussen 8 en 15 uur, na 15 uur zijn we alleen bereikbaar voor spoedgevallen. Dus bij klachten als buikpijn de hele dag en om 16.50 uur bellen is er eigenlijk niet bij (tenzij ondraaglijk maar in mijn ogen is alles wat de hele dag al speelt en niet veel erger is geworden na 15 uur niet ineens spoed dus is de huisarts daar niet bereikbaar voor).

17. GossipGirlxoxo

hier op school kreeg vorig jaar de hele school een groene Dopper kado en er zijn buiten extra drinkwater kranen geplaatst zodat kinderen de hele dag en met buiten spelen altijd hun Dopper kunnen vullen. Heel handig tijdens Corona een kleuterklas allemaal dezelfde Dopper geven. Ik heb dochter dus expres een roze gegeven met haar naam erop zodat ze zich niet kan vergissen en per ongeluk uit de Dopper van een ander drinkt. Vind het idee ook super vies dat ze dan met haar mond aan een Dopper zit waar daarvoor een ander met zijn mond aan heeft gezeten. Hoe verspreid je bacteriën en virussen onder kleuters!? Echt slecht over nagedacht naar mijn idee. Hoewel het idee erachter om de kinderen veel water te laten drinken wel echt goed is.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

Nooit geweten!

19. GossipGirlxoxo

Ik maak me daar ook soort van schuldig aan. Wij wonen aan de speeltuin (kan vanuit het raam de speeltuin helemaal zien). M. Mag sinds ze 4 is alleen naar de speeltuin. Maar als er geen kinderen zijn vind ze dat niet leuk, ook niet met mij alleen. Die loert dus regelmatig uit het raam of ze iemand ziet. Of het nou grote kinderen zijn, leeftijdsgenoten of peuters met moeders. Als er iemand is weet ze niet hoe snel ze haar jas en schoenen aan moet doen om naar de speeltuin te gaan.

20. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik ook. Mijn oudste mocht pas met 6 ofzo (nu 7,5)maar zijn broertje (4,5)is niet meer te stoppen. Ze willen soms de hele middag samen de speeltuin in maar zeker met een baby erbij kan ik niet mee. Nu gaan ze vaak zelf. Kom ik wel altijd even kijken om het kwartier of ga er even bij zitten. Ik vind het maar lastig op die leeftijd (overigens ik ben hier altijd de enige ouder in die speeltuin er spelen hier kinderen nog kleiner buiten en er zijn zelden ouders. Dat vind ik dan wel verbazingwekkend. Loop ik er altijd als een soort van stress kip steeds te kijken :roflmao:)

NiVa0230 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina