Benieuwd naar jullie typische werkgerelateerde ergernissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Milkyway7, 29 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik vind dat ook altijd zo lastig. Ook als kinderen uit school of sport komen met iets waar ik wel een huisarts naar wil laten kijken. Dat gebeurt natuurlijk maar sporadisch maar toch.. altijd weer dat bandje. Hier kun je alleen tussen 8 en 10 bellen en anders heb je pech.

Heb ook wel eens op m'n donder gehad omdat ik voor intercollegiaal overleg koos toen m'n vader s middags een grote jaap/winkelhaak had op z'n wang, waarvan ik dacht dat t misschien gehecht of gelijmd moest worden. Tsja, dat zijn geen dingen om tot de volgende ochtend mee te wachten, we kregen het bloeden niet gestelpt en het is wel zijn gezicht waar een stuk huid los hing..

Ik snap wel dat mensen soms tot net na vijven wachten en de hap bellen of naar de eerste hulp rijden met dingen die daar niet horen. Zo houden we met z'n allen een onbetaalbaar systeem in stand maar wat willen ze dan? Ik voel me net een kleuter door hoe er soms tegen me gepraat wordt, je moet je haast verdedigen waarom je belt en altijd dat gezucht en gesteun.. Als ik bel (ook als dat tussen 8 en 10 is) heb ik daar echt al enorm over zitten twijfelen en daar ben ik vast niet de enige in.

Sophy, Lola1982, Marsupilami en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wat een verschil he! Mijn eigen huisarts werkt solo en heeft 3 assistentes, er is altijd nog plek dezelfde dag (ook voor niet spoed) en ik sta er nooit lang in de wacht. Verbaas me er elke keer weer over hoe anders dat is :)

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ja soms is het echt gekkenhuis! Maar vooral op de maandag of na bijvoorbeeld pasen ofzo. Overigens zitten er soms ook korte vragen bij zoals: wanneer is ook alweer mijn afspraak? Of mag ik een herhaalrecept :)

Milkyway7 vindt dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.247
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, en een solopraktijk is zo leuk werken! Hier helaas niet meer altijd meer dezelfde dag terecht door de drukte, maar vaak wel, of in elk geval de dag erop.

5. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.838
    3.596
    113
    Vrouw
    Ik doe dat ook, vind het zelf ook heel vervelend van mezelf maar ik kan een afspraak maken en hem nog voor het ophangen vergeten:oops:

Vulpen vindt dit leuk.
  6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dit en mensen die een telefoon baan hebben maar moeilijk te verstaan zijn vanwege dialect of buitenlands accent. Laatst een duitse tandarts die behoorlijk nederlands sprak alleen vanwege mijn angst kon ik haar echt niet verstaan/volgen wat bij mij alleen maar meer angst en paniek veroorzaakte.

7. Yoshi83

Yoshi83 Actief lid

8 jun 2018
    128
    90
    28
    Vrouw
    Tussen 8 en 10 is wel heel erg kort.

Wij zijn van 10.00 tot 10.15 uur en van 12.30 en 13.30 uur niet telefonisch bereikbaar.
    Vanaf 16.30 uur alleen voor spoed. Verder zijn we de hele dag bereikbaar.

Afspraken maken is eigenlijk tussen 8 en 11 uur maar doen we de hele dag. Triage moet toch en zo nodig een afspraak plannen is sneller dan een discussie dat iemand morgen terug moet bellen. Scheelt de dag daarna ook weer een telefoontje.

8. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.168
    3.814
    113
    Nee :oops::roflmao:

Liekje81 vindt dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.201
    113
    Die heb ik sowieso nooit gesnapt, zo strak houden aan "alleen bellen voor vandaag afspraak". Blij dat het bij ons ook voor later de week kan. Heb 1x gehad dat het ruim een week later pas was. Werd 9 weken niet ongesteld zonder zwangerschap en toen ik besloot te bellen werd ik prompt ongesteld natuurlijk :roflmao: tich gebeld en gevraagd wat handig was. Toen afspraak gemaakt voor week later op de dag dat de vrouwelijke arts er was:thumup:

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.247
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, laatste helemaal eens. Dan maar die afspraak plannen.

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.150
    113
    Home
    We zijn laatst zonder afspraak naar de dokterswacht gereden
    Ik belde en hoorde op het bandje een wachttijd van een uur voordat ik een medewerker aan de lijn kreeg
    Doei ik weet dat ik niet voor niks bel dus dochter in de auto en gegaan
    Medewerker zei er niks van en als ze wel wat had gezegd dan had ik m’n antwoord al klaar

Een uur in de wacht ontzettend lang
    Vraag me dan echt af of die mensen die bellen spoed zijn

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik vraag me regelmatig af hoe het moet indd als je belt en je hoort een wachttijd van 30-60 minuten (heel gebruikelijk hier als je wat later belt). Maar stel je kind heeft dan net een kraaltje in zijn neus gediend. Is dat spoed? Spoed is volgens de dokter levensbedreigend. Dus wat moet je dan? Een uur wachten?

13. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik vind wel meer dingen spoed dan enkel levensbedreigend.

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Klopt maar toen mijn man een keer de spoedoptie koos was dat het antwoord. Dus ik vraag het me echt af. Wanneer mag ej de spoedoptie kiezen bij de huisarts?

15. tuc

tuc Niet meer actief

Met een kraaltje in de neus zou ik die kiezen, mijn kind heeft een keer een hap wit waspoeder op, advies daarover vind ik ook spoed.
    En dochter heeft eens met dr been tussen de spaken gezeten, was al tijdens HAP tijd, maar gebeurd dat overdag dan kies ik daarvoor ook de spoed optie. Kind kon alleen nog maar kruipen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Maar als het probleem (uitblijvende menstruatie) opgelost was (je was immers ongesteld geworden) is de hele afspraak toch niet meer nodig?

17. Yoshi83

Yoshi83 Actief lid

8 jun 2018
    128
    90
    28
    Vrouw
    Als het niet wachten tot ze weer bereikbaar zijn.
    Kan dus na de lunchpauze zijn maar ook dag daarna of na het weekend.

18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.150
    113
    Home
    Kraaltje zou ik ook spoed bellen het kan niet wachten tot de volgende dag

19. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Patiënt voor de nacht op bed gebracht met een lift. Het loopt tegen het einde van de dienst. Voeten ingezalfd, houding van de cliënt meerdere keren aangepast voordat het goed is. Drinken gebracht, kussen opgeschud en in de nek gelegd, extra deken gebracht en dan na 5 minuten bellen: " ik denk dat ik toch nog wil proberen om te plassen"

Na de zoveelste x bellen voor ditjes en datjes weer bellen en dan zeggen oh nee verkeerde knop gedruk

Cliënten die vinden dat ze te lang moeten wachten met hun mobiel rechtstreeks de afdeling bellen.

Diciplines die bij de dienstoverdracht iets willen vragen of vertellen

Collega's die taken doorschuiven.....
    Collega's die dingen zelf niet uitvoeren, maar wel de moeite nemen om het in de agenda van de cliënt te zetten voor de volgende collega dus.

Als je iets opmaakt niet bijvullen
    Als iets kapot is er een briefje op plakken met stuk ipv acties uitzetten.

Etc etc etc

Zuul vindt dit leuk.
  20. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Callcentre/klachtenafhandeling/balie.

- oh je bent maar een typemiep, je snapt er niks van.
    - je maakt het maar in orde! Tja ik kan ook toveren he?
    - 2x rekening niet ontvangen, 2x aanmaning niet ontvangen, maar de brief waarin staat dat het naar de deurwaarder gaat tja die ontvangen ze wel. Ahum tuurlijk.
    - ik wil nu je baas spreken! Nu! Met een hoop gevloek. Prima, even in de wacht, collega naast mij aankijken en doorschakelen. Die vertelt vervolgens precies hetzelfde verhaal en klant is ineens poeslief.
    - slaan op de balie, intimidatie.

Toen ik er 25 jaar geleden ging werken waren de mensen nog veel beleefder.

Deel Deze Pagina