Vocht verliezen bij niezen of lachen.

Discussion in 'Zwangerschap' started by kwekkie4u, Dec 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Hallo allemaal,

in het weekend ben ik erg verkouden geweest en merkte bij het niezen dat ik veel vocht verloor, waardoor ik continue een natte broek had.

Wat kan ik hier het beste voor doen? Tena lady ofzo gebruiken?
    Ik vind het namelijk erg onhygienisch en weet uit ellende niet meer wat ik moet doen.

2. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Je kunt er niets aan doen, tena lady is goed te doen en goed verschonen! Ik heb zelfs dat ik regelmatig urine verlies.. en kan er niks aan doen! Als de kleine in mn blaas stampt loopt t zo mn onderbroek binnen.. :) Ach ja.. kleinigheidje blijf je houwen;)

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Alldays heeft ook inlegkruisjes speciaal voor urineverlies, misschien dat die fijn zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee (nog niet iig), maar het is inderdaad niet vreemd dat je hier tijdens je zwangerschap last van krijgt. Je kunt wel proberen je bekkenbodemspieren te trainen, je verloskundige kan je daar tips over geven.

4. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik heb maar een proefpakket aangevraagd bij Tena.
    En als het straks niet meer regent, ren ik ff naar buiten om een pakje te kopen. Vind het echt niet fijn.

5. syrae

syrae Fanatiek lid

May 14, 2011
    2,685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    meid, je bent neit de enige! hebe r ook al enige tijd last van.... Probeer wel zo min mogelijk inlegkruisjes te dragen, die dingen broeien toch altijd een beetje en dat verergerd uiteindelijk je afscheiding wat ook niet fris is... ik slaap dus nog steeds zonder, dan maar een keertje vaker mn onderbroek verwisselen 'snachts... ik ga toch 3 keer naar de plee, dat kan dan ook makkelijk. Ik gebruik nu trouwens die van libresse maar ben er niet super tevreden over...

6. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    haha ik heb er ook last van 'helaas'... erg irritant en op het eind word het alleen maar erger tenminste bij mij!

heb het soms al als ik alleen maar opsta... :O idd een tena lady oid en goed vaak je bekkenbodem oefenen (spieren aanspannen) dat helpt wel!

7. Minnie78

Minnie78 Actief lid

Jan 16, 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb hier ook last van gehad.
    Mijn verloskundige adviseerde mij om niet te vaak inlegkruisjes te gebruiken, omdat je dan weer een verhoogde kans op een schimmelinfectie hebt.
    Ze heeft me doorverwezen naar een (bekken)fysiotherapeut en daar ben ik 3 keer geweest. Ze heeft me oefeningen gegeven om de spieren te trainen en dat werkt heel erg goed!

8. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Ik heb er ook last van... Ook bij overgeven (ja, dat doe ik nog steeds een aantal keren per week) en bij hard niezen en hoesten. Maar het valt wel heel erg mee. Gelukkig drink ik veel water, dus mijn urine stinkt niet en ziet eruit als water :)

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Je hebt trouwens ook inlegkruisjes van puur natuurlijke materialen, dus geen broeierig plastic bijvoorbeeld. Ben de naam even vergeten, maar drogisten hebben het. Dat kan je rustig gebruiken zonder bang te zijn voor gebroei, extra afscheiding en schimmelinfectie. Ze hebben volgens mij ook een versie voor licht urineverlies. Wel duurder dan gewoon alldays of kotex oid, maar uiteindelijk wel beter als je niet zonder kan!

10. ecl

ecl Niet meer actief

Hoi,

Ook hier iemand die helaas af en toe een beetje urine verliest, vooral bij hoesten.

Wat bij mij wel helpt is mijn bekkenbodemspier aanspannen voor ik moet hoesten. Dus voel je een hoest of nies aankomen, je bekkenbodemspier aanspannen, en dan pas hoesten. Het helpt bij mij niet altijd, vooral niet als mijn blaas echt vol is en ik eigenlijk moet plassen.

Bij zijn het wel druppels, dus het komt alleen in mijn ondergoed en die verschoon ik dan direct(als ik thuis ben).

11. ecl

ecl Niet meer actief

Oh bij mij is het trouwens niet erger geworden door het vorderen van de zwangerschap. Waarschijnlijk ook omdat ik wat vaker naar de wc ga.

Share This Page