Benieuwd naar wanneer het middagdutje stopt.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door PandaBeertje, 14 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ik zou haar gewoon lekker laten uitslapen hoor. Hier 3,5 en die slaapt ook gewoon uit. Als ze later dan 9 uur wakker word leg ik haar smiddags niet meer op bed (pas sinds een half jaar doe ik dit niet meer) en word ze voor 9 uur wakker dan slaapt ze smiddags nog 1 tot 3 uur ongeveer.

Op werkdagen moet ze vroeg op, 7 uur en dat gaat verder gewoon goed. Smiddags slaapt ze op kdv dan nog even. En op vrije dagen laat ik haar lekker liggen dan kan mama ook wat langer slapen:D

Hier gaat het dus gewoon goed Door sommige dagen uit te slapen en om sommige dagen vroeg op te staan.:)

2. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Hier is dat uitslapen geen optie ze is hier wakker om 6 uur en slaapt in de middag nog 2-3 uur zijn het nu aan het terugbrengen na 2 uur wakker maken, en om 18.30 gaat ze weer naar bed is ze echt moe, later naar bed heeft geen zin op het vroege opstaan en met school van de oudste heb ik de tijd ook hard zat nodig.

3. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ze gaat net haar 4 á 5de jaar pas naar school dat duurt dus nog wel even. En soms als het nodig is komt ze er wel vroeger uit hoor..
    En zoals ik al zij, nu slaapt de nog wel tussen de middag. 1 tot 2,5 uur maar was gewoon benieuwd hoelang dat ongeveer duurt.
    En verder heeft ieder z'n eigen regels. Als zij wil uitslapen doet de rat wss omdat de het nodig heeft. Nou wat led mi dan haar wakker te maken. Zo kan mama ook lekker uitslapen.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mijn idee ook hoor, als we geen afspraken hadden dan liet ik 'm lekker uitslapen...wat ie ook deed :D
    De twee ochtenden dat hij naar de psz ging maakte ik 'm wakker als ie nog sliep, nooit problemen mee gehad en met het uitslapen is het nu hij naar de kleuterschool gaat gedaan dus ik zeg geniet ervan...en het middagslaapje bekeek ik op een gegeven moment per dag, soms rustte hij alleen wat op bed en soms viel ie op de bank in slaap.

5. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Hier sliep de oudste tot haar 3e verjaardag. Toen wilde ze op zich nog wel naar bed tussen de middag maar het gevolg was savonds tot 21/22 wakker en in de ochtend moe/chagrijnig wegens korte nacht. Was wel even lastig want soms toch wel moe nog overdag..

De jongste begint nu te rommelen. Die wil af en toe niet meer slapen, maar wordt er niet gezelliger op. Gelukkig slaapt ze meeste dagen nog 1 a 1,5 uur dat is prima, savonds nog geen problemen dan..

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn kinderen probeer ik zolang ze nog niet naar school gaan wel regelmatig te laten slapen 's middags. Mijn oudste twee sliepen echt nog elke dag en heb ik de eerste weken ook nog wel eens thuisgehouden toen ze al naar school gingen.

Mijn jongste slaapt nu nog ca 5 x per week 's middags 2 uur. Hij kan het ook wel overslaan zo nu en dan, als we bijv. een dagje weg zijn. En in het weekend slaapt hij uit tot 9 uur, dan heeft hij ook geen middagslaapje nodig eigenlijk.
    Maar ik hou het er wel in, want ik vind het zelf ook wel lekker, even niet dat gekwetter om me hee, haha.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier slaapt hij soms ook nog heerlijk uit hoor als dat kan. Het heeft trouwens geen invloed op zijn middagdutje. Evenmin als dat 's morgens vroeg wakker maken (als ik moet werken maak ik hem om 6.00 wakker) invloed hierop heeft. Hij gaat altijd rond 13.00 naar bed en slaapt dan 2-3 uur.

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik vraag me dat ook wel eens af, volgens mij hebben wij een redelijk bovengemiddelde leeftijd. Onze meid is vijf en slaapt sommige dagen nog steeds in de middag. Toch zeker 1 tot 3 dagen per week wel. Ik voelde me een beetje schuldig omdat ik het ook wel fijn vindt, lekker een paar uurtjes stil. Maar als ze niet slaapt heeft ze er echt last van, wordt ze bleek en humeurig, krijgt ze kringen onder haar ogen. Misschien komt het ook wel omdat ze altijd voor 200% gaat als ze wakker is 😉. Ze kan dus wel zonder, maar niet de hele week.

(Nog meer mama's met oudere kindjes die nog graag even gaan liggen?)

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Oudste is 3 en begint nu in het weekend over te slaan. Doordeweeks is ze moe van de psz.
    De jongste wordt over 2 weken 2 en slaapt nog erg graag.

Deel Deze Pagina