Hier ook een mannetje met veel honger, altijd al zo geweest. Ik geef hem daarom extra's als in rauwkost (komkommer, paprika, olijven, radijsjes, (cherry) tomaatjes etc) vind ie erg lekker. Of gewoon een extra stuk fruit. Zijn dag menu: 2 boterhammen met beleg (korstjes gaan hier ook op) 1 glas melk en soms nog een rijstwafeltje met kaas of gewoon een stuk komkommer. 2 (a 3) stuks fruit Qua lunch heb ik vaak soep. Dit eet hij met een sneetje brood, op dagen dat ik geen soep maar eet hij gewoon een boterham. Tussendoor vaak een plaid met rauwkost, kaasjes/rolletje kipfilet. Daar zijn ze hier beide dol op. Of bijvoorbeeld soepstengel, crackertjes, doosje rozijnen, gedroogd fruit of een koekje Avondeten eet ie met de pot mee, het is echt een alles eter en er gaat zeker wel een flinke bord in. Als toetje Griekse of Turkse yoghurt. Zo nu en dan vla of een danoontje als ik dat in huis heb. Voor het slapen gaan drinkt ie nog een beker melk. Drinken staat altijd in een rietjesbeker op tafel. Water, aanmaaklimonade, thee.. Het maakt eigenlijk niet uit. Hij drinkt het.
Hier smorgens flinke portie pap Tussendoor een cracker met boter Lunch een boterham Na het slapen fruit Flink bord avondeten en kwark Soms ergens nog een doosje rozijntjes of een soepstengel Fles warme hv melk voor het slapen gaan.
Vandaag een ongezonde dag.... - broodje kaas (bolletje) bijna op -mandarijntje, cupcakeje -1/2 bolletje pate, stukje kaas -schatkistje snoepjes (op visite) -handje friet, twee kipnuggets, danoontje Als drinken versgeperste jus, water limonade Op 'normale' dagen boterham met beleg of pap s morgens Kaakje en drinken Boterham, soms anderhalf met beleg Fruit/smoothie Mn man vaak laat met eten, snoepen we tussendoor een keer extra, stukje kaas/plakje worst/spekje/augurk/paprika/komkommer Prakje groenten,aardappels en vlees Toetje wil hij niet 20 maanden nu
1 a 2 boterhammen of stukje ontbijtkoek, met een beker melk. ontbijt is niet zijn favoriet. 1 stuk fruit met wat sap, water, etc. 2 boterhammen met een beker melk Tussendoortje koekje/rozijntje/fruit etc. Met wat sap, water, etc. Aardappelen/groenten/vlees en een toetje na, uiteraard met een beker melk haha En hij snoept hier en daar wat mee over de dag van mama en papa. Hij is 18 maanden.
onze zoon is nu bijna 2, maar zo eet hij al van voor zn eerste verjaardag: ontbijt 1a 2 boterhammen en 1 a 2 crackers met beker drinken tussendoor: 2 stuks fruit (mandarijntje telt hier als half stuk) en beker drinken lunch: zelfde als ontbijt tussendoor: 2 stuks fruit en rozijntjes of rijstewafel ofzo rond 5 uur: bakje rauwkost avondeten: 1-2 kinderbordjes vol en bakje yoghurt
hier ruim 11mnd, op een dag eet ze fles (180+6) broodje (1, korstjes vaak niet ivm dr door komende tandjes) fruit (1 a 2 stuks, of potje) avondeten (hoeveelheid van een potje) soms een toetje (yoghurt) fles 210+7 ze drinkt, naast dr flesjes, water en soms verse jus ze doet het hier prima op, meer krijgen we er niet in! ze zit nu op +/-80 cm en net onder de10kilo, maatje 80/86.