Hallo dames, Ik had gister mijn 20 weken echo. Alles zag er gelukkig goed uit. Alleen ze kon het hartje en nieren niet goed beoordelen.. De gyn gaf aan dat het aan mijn overgewicht ligt. Dat mijn overgewicht het moeilijker maakt om een goede beoordeling te geven. Ik heb zelf hoge BMI. Ze zei dat ze mij zou doorwijzen naar de GUO. En dat zij uitendelijk beter kondde beoordelen. Maar de gyn herhaaldde steeds dat het voor de rest alles er goed uit zag en dat ze mij alleen voor de zekerheid doorstuurde. Dus we moetsen zsm een afspraak krijgen voor de GUO. Vrijdag heb ik mn afspraak.. Maar het duurt zo vreselijk lang Maar nu ben ik erg ongerust Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Nou, niet dit specifiek, ben wel doorverwezen voor een GUO om een andere reden (er leek iets mis met de placenta). Mij zat dat ook niet lekker, natuurlijk. Maar waarom ik toch reageer: de apparatuur die bij een GUO gebruikt worden is anders, het gaat erom bij jou dat ze het dan beter kunnen zien. Ik vond het beeld bij de GUO echt heel anders dan bij de SEO. Je zegt steeds gyn, loop je nu al bij een gyn? Ik zit verder gewoon bij een vk en de SEO is ook door een vk gedaan. Ik vond het verder van de GUO ook een prettig idee dat het een arts was die ernaar keek, en niet een vk. Die hebben een heel ander soort opleiding. Het is voor de zekerheid, omdat ze het niet goed genoeg kon zien, niet omdat ze denken dat wat ze gezien hebben, niet goed is. Ze zijn echt verplicht eerlijk te zijn hierover, ze zullen je heus niet om valse voorwendselen doorsturen en dat je opeens bij de GUO hoort dat ze op de SEO al iets alarmerends hadden gezien. Maar het blijft spannend, natuurlijk, omdat het hartje een heel belangrijk orgaan is. Ook nog zoiets, wat er in het hart bekeken moet worden luistert heel nauw. Dat gaat niet alleen om aantal kamers, maar ook om de aansluitingen van aorta en andere aderen. Daarvoor is goed beeld echt belangrijk. Ik ben zwanger van een enorme druktemaker en bij zowel de SEO als de GUO moest ik lopen om haar anders gepositioneerd en rustiger te krijgen zodat ze het hart beter in beeld konden krijgen. Vrijdag is nog maar een paar dagen! Bij mij zat er onverhoopt twee weken tussen door een fout van het zh met de planning Sterkte, het komt vast goed!
Mijn voorgangster omschreef het eigenlijk ook al; als ze iets hadden gezien op de SEO dan hadden ze dit echt verteld! Ze zijn dit verplicht. Zelfs als ze iets VERMOEDEN moeten ze het zeggen. Dus probeer je zorgen een beetje opzij te zetten! Echt waar.