Benieuwd, tips en ervaringen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LesleyS, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 LesleyS, 7 apr 2014
    Laatst bewerkt: 7 apr 2014
    Goedemorgen allemaal, mijn dochter is aankomende vrijdag 11 weken, krijgt sinds afgelopen dinsdag Nexium voor haar reflux en Friso Pepti voor haar KMA (moet nog getest worden). Mijn dochter slaapt de nacht door (zo dankbaar voor) maar de slaapjes op de dag gaan soms nog moeizaam, met uitzondering vanaf 19:00-20:00. Ze krijgt 6 flessen per dag, om de drie uur van 120 ml met vier schepjes. Bedje staat omhoog, geef haar in een zittende houding de fles en laat haar tijdens en na de fles (dr Brown) boeren, ze slaapt in haar eigen kamertje in een ledikantje. Negen van de tien keer valt ze in mijn arm in slaap dus daaruit concludeer ik dat ze moe is maar als ze dan eenmaal in haar Puck a baby ligt wordt ze weer wakker en begint het onrustige gedrag (gilletjes, hoofdje heen en weer, trappelen beentjes) dit is niet altijd zo maar wel vaak, zijn dit darmkrampjes?? Dit is globaal hoe onze dag eruit ziet: 7:00-7:30, wakker worden, verschonen, flesje, boeren, knuffelen en bij eerste vermoeidheidssignalen naar bedje (maar valt vaak in mijn arm in slaap) en zo niet maximaal uur later naar bedje en dit dan om de drie of 3,5 uur gedurende de rest van de dag. Ik kan haar niet direct na de fles op bed leggen ivm reflux en wil ook even met haar knuffelen. Komt het onrustige slapen dan doordat ze vanaf mijn arm in bed wordt gelegd? Zo ja hoe moet ik dit dan anders doen ivm reflux? Kan het zijn dat ik haar te vroeg in bed stop? Zo ja maar waarom valt ze dan op mijn arm in slaap? Hoe doen/deden jullie dat met jullie kleintjes als ze niet willen slapen? In box?? Heb haar om 10:30 de fles gegeven en om 11:15 in bed gelegd, ligt nu te mopperen/huilen. Heb haar weer laten boeren, luier is schoon, speentje gegeven...Ben geen hele dag draagdoek mama, zeg ik er alvast even bij hihi en laat mijn dochter ook niet lang huilen. Wil haar ook niet meerdere slaapplekken aanleren omdat ik toch wel bang ben dat ze daardoor niet meer in eigen bedje wilt slapen. Maar wil mijn dochter wel al het gemak en comfort van de wereld bieden. Heb haar net weer getroost, handje op haar hoofd en even blijven zitten. Is weer in slaap gevallen...maar wat nou als ze echt niet meer wilt slapen? Wandelen/draagzak? Toch weer troosten en terug in bedje leggen? Ben benieuwd naar tips!!

Deel Deze Pagina