17 maanden sprong

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door speentje2012, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Nu heb ik gelezen over de 17 maanden sprong en ik denk waarschijnlijk dat dat het is waar mijn dochter zo last van heeft.

Driftbuien
    alleen maar bij mama willen zijn. ( als ze mij niet ziet begint ze al te huilen)
    Hangerig
    Gooien met eten

En het aller ergste totaal niet willen slapen.

Nu al een week dat ze overdag niet slaapt en er moe is waardoor het allemaal nog een tikkeltje erger word.

's avonds naar bed is ook een drama.
    Totaal niet in eigen bed willen slapen. Ik heb echt alles geprobeerd. Er bij blijven en geen aandacht geven. Elke 10 minuten kijken.
    En uiteindelijk beland ze dan in het grote bed (van ons) dan wieg ik haar is slaap. Want moe is ze echt wel.

Hoe gingen jullie hier mee om en hoe lang gaat dit duren? Ik vind dit echt niet leuk meer en elke dag is een drama hier. Ik ben zelf ook wel een beetje op ondertussen.

2. Niekje1

Niekje1 Lid

20 feb 2012
    21
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee. Hier precies hetzelfde. Erg aanhankelijk naar mij, slecht slapen overdag, en s' nachts uiteindelijk bij mij in bed belanden. Ze is echt doodop van de weinige slaap en dat maakt het niet gezelliger.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb sowieso nooit naar sprongen gekeken, maar hier hetzelfde. Ik noem dat gewoon peuterpuberteit :)

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ah, er bestaat een 17-maandensprongetje! Dat verklaart een hoop.
    Hier drama met slapen alweer een week of 3 a 4. Ze wordt midden in de nacht wakker en slaapt niet weer in. Blijft gerust úren wakker! Tot vorige week aan toe kon ze zich redelijk zelf vermaken in haar bed, maar de laatste paar nachten lijkt het opnieuw op verlatingsangst, want als er niemand bij haar is, is het brullen. Als ik er naast zit, is het al goed. Ik hoef niets te doen, niets te zeggen, ze kijkt alleen af en toe of ik er nog zit.
    Pfff zo vermoeiend!
    Ze slaapt 1x overdag, soms is dat 3 uur, soms een half uur. Ook geen pijl op te trekken...
    Gelukkig is haar humeur voor de rest prima.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Vreselijk he? Hier net de 13m achter de rug, ook zo erg!
    Ik ben eigenlijk ook niet van de sprongetjes maar ik heb de app van oei ik groei en verrek: het schema klopt toch echt!

Ik ben blij dat ze er weer uit is want ik had het ook helemaal gehad. Werk drie dagen maar ik had er wel 7 willen werken, zo gestoord werd ik er van. Ik heb haar ook wel eens laten doen als ze 's middags of 's avonds niet wou slapen maar wel doodmoe was. Dan ging ze maar ff huilen/krijsen. Uiteindelijk viel ze toch wel in slaap. Ik kon ff niet meer hoor.

6. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    die sprongen liepen bij ons ook door elkaar heen. hij is nu 20 maanden maar nog steeds driftig als hij iets niet mag. vooral slaan, en krabben vind hij leuk :-s
    maar als hij wakker werd dan ging hij niet bij ons in bed. gewoon in eigen bed. toch nog een fles gegeven zodat hij kalmeerde (waarschijnlijk tegen de regels van het consultatiebureau) maar dat was het enige wat hem rustig hield.

Deel Deze Pagina