Tja, de titel zegt het eigenlijk al Mijn man en ik zijn nog niet zo lang getrouwd (21-10-08 4 jaar) Nou zijn we toen kosteloos (niet echt maar goed ) getrouwd omdat we gewoon het geld niet hadden voor een groots huwlijk. We hebben gewoon een heel klein feestje thuis gehouden. Nou zijn we super gelukkig met elkaar en houden ontzetten veel van elkaar. Maar dat neemt niet weg dat ik altijd op een andere manier heb willen trouwen. In het stadhuis, officieele trouwringen ("trouwringen" die we nu hebben zijn officieel vriendschapsringen met daar de datum in van onze eerste verkeeringsdatum 10 jaar geleden), feestje op een mooie locatie enz... Ik zou het dus eigenlijk allemaal over willen doen...maar dan zoals we het eigenlijk hadden gewild. Nou zaten wij te denken aan volgend jaar....en dan op de exacte datum van ons officieele huwlijk. (zijn dan 5 jaar getrouwd) We zouden dan wel de datum van 5 jaar geleden in onze ringen laten graveren. We zijn toen tenslotte ook echt getrouwd. Maar is dit niet raar? Ik weet dat het hernieuwen van de huwelijksbeloften weleens gebeurd als mensen 25, 30 jaar getrouwd zijn. Maar we zouden het zo graag willen. Is er iemand die zoiets ook wil doen of heeft gedaan? Of er ervaring mee heeft? Is het raar om zoiets te willen doen wanneer je dan "nog maar" 5 jaar bent getrouwd? Iig bedankt voor het lezen! Liefs Linda
ikke niet hoor maar ik kan het me wel voorstellen... hier doen ze wel ooit eerst voor de wet en later nog een keer voor de kerk....
Je kan niet meer voor de wet trouwen. Dus je droom van naar het stadhuis gaan kan helaas geen werkelijkheid worden. Anders zou je eerst officieel moeten scheiden van je man en dat lijkt me nou net niet de bedoeling Je kan wel iemand uit de familie of een acteur jullie 'laten trouwen', maar door een ambtenaar kan dit dus niet. Dan zijn ze illegaal bezig en kunnen ze uit hun functie ontheven worden. Ik zou zeggen: geef er je eigen draai aan. Bij mn ouders heeft mn oom de 'trouwceremonie' gedaan, compleet met kostuum en alles. Echt een superdag geweest. Maar helaas niet met het officiele tintje wat ze zo graag wilden. Hoop dat je hier wat aan hebt (ook al is het helaas niet wat je graag wil horen denk)
@Dreamer83: Bedankt voor je antwoord! Ik had ook verder niet verwacht dat het officieel zou zijn hoor Maar als ik dit zo lees ga ik het denk ik toch anders doen. Ik wil zo en zo echte trouwringen. Denk dat ik er volgen jaar gewoon een groot feest van maak. Dus een zaaltje ofzo huren en dan gewoon ons 5 jarig huwlijk ga vieren Misschien nog een beetje een huwlijksreisje er aan plakken (als ik me ouders zo gek ga krijgen om een ruim weekendje op de kinderen te passen haha ) Want op huwlijksreis ben ik ook nog nooit geweest. Ach, ik zie het met de tijd dan wel
@Linda wij zijn ook heel klein getrouwd en ik zou het ook graag over willen doen. Wij hebben wel trouwringen maar ik had geen trouwjurk en we hadden ook geen feest alleen hapjes thuis en een taart. Ik zat ook te denken is dit niet raar maar ik ben dus niet de enige die het graag wil.
Een feest voor 5 jarig huwelijk vind ik niet raar hoor. Heb het al vaker meegemaakt. En sowieso, wie hoor je klagen als er een feestje is? Gewoon doen zoals je het zelf wilt. Zorg dat je een dag krijgt om nooit te vergeten!
niks raars aan. Feestje en beloften hernieuwen voor je 5e trouwdag is toch hartstikke leuk?Maarreh...ringen zijn toch ringen? Snap niet helemaal waarom je dan een andere ring zou moeten hebben. Tenzij je 'm gewoon niet leuk vind of zo. Maar met die ringen zijn jullie toch getrouwd? Dan zijn dat toch jullie trouwringen? Je kunt ook gewoon de datum in jullie ringen laten veranderen in jullie trouwdatum he? Succes met het plannen van jullie huwelijksfeest!
Hoi Linda, Ik zou ook heel graag "opnieuw" willen trouwen.Mijn man en ik zijn volgend jaar 10 jaar getrouwd en toen wij trouwde was het ook heel sober. Je bent dus zeker niet de enige! Heel veel plezier met het plannen van jullie 2de huwelijksdag en ik hoop dat het een mooie bijzondere dag mag worden. Groetjes,Monique (ps:wel ffies laten weten hoe het geweest is,he?)
ook wij willen graag opnieuw trouwen, we zijn gewoon voor de wet getrouwd ik had ook geen jurk en onze ringen zijn ook die van toen we verkering hadden alsonze kindjes oud genoeg zijn om er van mee te kunnen genieten gaan we het over doen.
Ik vind het helemaal niet raar hoor. Mijn zusje trouwt dit jaar alleen voor de wet, ook vanwege het financiele plaatje. Volgend jaar, als ze het ruimer hebben, gaan ze voor de kerk trouwen en een feest en alles erop en eraan.
het is helemaal niet raar ! ik zou het zeker doen ! vind het een goud idee , zeker omdat je nog geen officiele trouwringen hebt en het klein hebt gehouden , en het is nu zeker leuk met je kindjes er bij !
Wij zijn vandaag precies twee jaar getrouwd Het had bij ons ook nogal wat voeten in de aarde omdat wij al een geregistreerd partnerschap hadden. We wilden graag in de geboorteplaats van mijn man het partnerschap officieel om laten zetten in een huwelijk, maar wij hadden ons niet gerealiseerd dat het partnerschap alleen maar of in de gemeente waar een van ons woonde of waar het partnerschap was gesloten kon worden omgezet. Uiteindelijk hebben we toen toch een ambtenaar bereid gevonden om een soort van nephuwelijk te sluiten (dus ceremonieel, in het trouwzaaltje, met ringen e.d.) en ons partnerschap een dag van tevoren in de gemeente waar we beiden woonde om laten zetten in een huwelijk. Voor het nephuwelijk moesten we overigens ook wel gewoon het volle pond betalen, maar goed... daar konden wij dan dus niet zo mee zitten. We hadden zelf iets in elkaar geflanst om te ondertekenen en dat hadden we onze 'getuigen' (die we dus eigenlijk ook niet meer hadden) ook laten ondertekenen. Dus wellicht als je het geld ervoor over hebt, kun je in je eigen gemeente misschien ook een ambtenaar vinden die bereid is iets dergelijks voor jullie te doen.
vind het ook helemaal niet gek, wij zeggen altijd tegen elkaar: "trouwen kan iedereen, getrouwd blijven is moeilijker" las nog een tekstje op internet een poos terug: Een bruiloft is een gebeurtenis, Een huwelijk een prestatie. Wij willen tzt ook een feest geven als we 5 jaar getrouwd zijn. Lijkt ons leuker dan de gewone bruiloft omdat je dan ook alle spanningen hebt van die dag.
Wij gaan het ook zo doen. Van de zomer gaan we een keer naar het gemeentehuis op een maandagochtend. Roepen 'ja, ik wil' hupsen weer naar buiten en gaan ergens picknicken ofzo met alleen onze ouders, broers en zussen erbij. Dan over 5 of 10 jaar (ligt eraan wanneer het geld begint te stromen hier) dan willen we een knalfeest geven voor vrienden en familie. En dat zowel hier als in Zuid Afrika (omdat mijn vriends familie daar woont). In Engelstalige landen is het al heel normaal om opnieuw te trouwen en elkaar weer de liefde te verklaren.
Ik zou het gewoon doen hoor, leuk toch! Je kan ook onoffieel trouwen, maar dan wel met een babs erbij, dan maakt de locatie ook niks uit! Een feestje geven kan altijd toch. Ik vind jullie reden juist heel mooi, echt niet raar!