Advies gezocht UZ Gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nuage, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hallo lieve, lieve meiden,

Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen maar ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Een bevriend stel van ons probeert al 6 jaar zwanger te worden en zijn al 8 miskramen verder. Iedere keer wordt de zwangerschap afgebroken rond de 10-12 weken. In Nederland zijn ze onderzocht en de gyns hier zeggen dat er niks te vinden is. Ze staan dus ook niet onder behandeling en worden gewoon aan hun lot overgelaten! Zelf heb ik ook in de MMM gelopen in NL en gaan we nu ook weer onderzoeken in i.v.m. herhaalde miskramen. Maar ik heb over het algemeen geen hoge pet op van de ziekenhuizen in NL als het aankomt op fertiliteit.

Toen ik hun verhaal hoorde dacht ik dus direct aan Gent. Ik hoor zoveel goede verhalen hier over het UZ Gent. Ik heb de website al gevonden volgens mij www.vrouwenkliniek.be maar wie kan mij helpen aan informatie over wat er nu precies anders is in Gent in vergelijking met NL en hoe pak je het nou aan als je hiernaartoe wilt? En is het verzekerd?

Ik hoop dat ik hen dan alle informatie in 1 keer kan geven en ze kan laten zien dat Gent echt iets te bieden heeft voor ze zodat ze toch nog een kans krijgen om ouders te worden.

Zelf zitten ze niet zo op internet dus ze hadden er echt nog nooit van gehoord. Daarom wil ik ze graag een goed en compleet verhaal kunnen geven.

Mijn vragen zijn:

* Kun je Gent gewoon bellen voor een afspraak zonder doorverwijzing?
    * Vergoed de verzekering de behandeling?
    * Is er een arts waar je het beste naar kunt vragen?
    * Wat kunnen ze in Gent wat ze in NL niet doen?
    * Andere tips

Alvast heel erg bedankt!!

Deel Deze Pagina