Hey meiden, Mijn vriend en ik krijgen een meisje, en zijn al even op zoek naar een leuke meisjesnaam. Probleem is; veel van de namen die we leuk vinden staan in de top 10. Denk aan Emma, Sophie, Lisa... Hebben jullie nog tips? Omdat we in het buitenland wonen willen we wel graag dat het een naam is die goed uit te spreken is in het Engels. Hoor ook graag van mensen die misschien vinden dat het helemaal geen probleem is zo'n populaire naam? Alvast bedankt!
Tsja ik denk dat het heel persoonlijk is. Ik ben ook helemaal gek op de populaire namen.De naam van onze dochter stond dus ook in de top 10. Al moet ik zeggen dat sommige namen per omgeving ook heel verschillend populair zijn hoor. Waar wij wonen hoor ik de naam Lieke amper. Maar je geeft een naam die je mooi vindt toch? Ik kan wel hele ingewikkelde namen gaan verzinnen maar dat is gewoon niet ons ding. Je zegt dat je in het buitenland woont dan zou ik me er helemaal niet zo druk om maken hoor.
Féline Julie Sarah Eva Jinthe Mira Maar toch zou ik me niet druk maken over hoe vaak de naam gegeven wordt. Als jullie de naam mooi vinden is het prima toch?
ik herken het helemaal ik vind de naam isa er mooi maar deze komt dus ook wel erg vaak voor maar kom maar geen andere leuke naam tegen moeilijk he
Lekker kiezen wat je mooi vindt. Helemaal als je in het buitenland woont, daar hebben ze toch weer een andere top 10, toch? (Oké, Sophie zal in veel landen hoog staan, maar andere namen weer niet.)
Ik vind Feline ontzettend mooi, maar zou ik niet voor kiezen als je in het buitenland woont (althans, als het een engelstalig gebied is). Letterlijk betekend het katachtig, maar wordt vaak gebruikt ipv het gezellige bitch... Maar het is natuurlijk ontzettend persoonlijk! Mijn dochters heten Maren en Lize, maar dat zijn ook geen namen voor in het buitenland (tenzij je in Scandinavië woont)
Ik heb ook een paar namen op de lijst staan die erg bekend zijn en dus veel voorkomen, maar dat weerhoud me er niet van voor 1 van die namen te kiezen! Het is dus heel persoonlijk en ik wil jullie graag heel veel succes wensen met het vinden van DE naam voor jullie dochter!
Thanks dames! Er zijn weer wat interessante opties langs gekomen, dus even verder brain stormen... Maar kan idd goed zijn dat we uiteindelijk een top 10 namen kiezen... dat is dan maar zo...
Als wij een tweede mogen krijgen en het is een meisje Dan hoop ik dat ik haar Liva mag noemen van mijn man zo prachtig!
Onze dochter heet Kyra. In het engels ook goed uitspreekbaar. Verder kan nog: - Noa - Julie/July/Julia - Amy/Aimee - Leah - Nova - Elena - Kylie - Jaimie/Jaimy - Lizzy
Ons meisje gaat ook Liva heten..zo mooi!! Verder hadden wij deze nog op onze lijst: Febe Jade Jule June Lenthe Mae Mare Noe Nova