Hi meiden, Ik heb even jullie nuchtere mening nodig.. Wij hebben buren met kinderen en een hond.. en die hond die blaft.. Die blaft zodra er niemand thuis is en vaak ook 's nachts. Dat komt neer op eigenlijk de hele ochtend tot 12 uur en dan tussen 13 en 14 uur. Tussen 13 en 14 is precies het uurtje dat mijn jongste slaapt en ik ook even kan tukken wat dus niet lukt door het geblaf. Het is geen nieuw iets, hij doet het al jaren maar omdat ik nu meer thuis ben ivm zwangerschapsverlof heb ik er meer last van. De buren aan de andere kant hebben er ook last van en ze weten het maar kunnen er eigenlijk ook niet zoveel aan doen.. En dat snap ik ook wel maar het is zooooo irritant!! Weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik met dit topic wil hoor. Misschien al fijn dat ik het even kwijt ben nu ☺
Misschien toch even met je buren gaan praten. Ik denk dat je je alleen maar meer gaat irriteren als je het zo laat gaan. Hebben ze bv al eens een blafband geprobeerd? Misschien blijft hij wel stil (ler) als ze bv muziek aan laten staan. Succes!
Ah ik voel mij nu de buren haha. Onze hond blafte in het vorige huis amper. Maar sinds we hier wonen, gek worden we dr van. Zoda ik de deur uit ga begint hij en hij stopt als ik binnen kom. Diverse klachten gehad, en we zijn er hard mee bezig. Ik zou zeggen, ga eens met die buren om de tafel. Wat er mogelijk is. Want net zo goed dat het voor jou vervelend is, is het voor hen ook irritant. Bijv. Afplakken van de ruiten, muziekje aan. Sterkte!
Hier toen ik zwanger was van de jongste ook last van gehad, werd er echt knettergek van (mede ook door hormonen uiteraard ). Uiteindelijk heeft de buurman een blafband gekocht. Niet zo leuk voor het beestje misschien, maar het werkte wel, uiteindelijk is het niet de bedoeling dat je overlast veroorzaakt. Dus daar was ik erg blij mee!
Ik zou jouw buren kunnen zijn en mijn buurvrouw is met verlof dus misschien ben je het wel Hahaha Wij hebben al geprobeerd: belonen als ze stil zijn, oefenen, streng toespreken/straffen, een ‘sis’ apparaat voor ongewenst gedrag, gordijnen dicht, in de bijkeuken overdag, muziek aan, gedragstherapeut voor honden. Niks helpt! Wij overwegen nu een blafband, maar we hebben 2 honden. Als er dan 1 blaft krijgt de ander een stoot... ik lees mee voor tips want misschien heb ik er wat aan. En sterkte want ik vind het zelf al rete irritant laat staan als het niet mijn honden zouden zijn!
Bedankt voor de tips ladies! We hebben al vaak met de buren om tafel gezeten en elke keer beloven ze dat ze een blafband doen maar helaas is dat er tot nu toe nog niet van gekomen.. Erg lastig, wil ook niet blijven aandringen..
Wij zitten met exact hetzelfde alleen hebben onze buren 6 honden ik lees even tips mee. Woningbouw particulier doet vrij weinig en de buurman is niet zo toegankelijk om mee te praten helaas. Ontkend de overlast en os heel boos geworden dat wij ene klacht hebben ingediend.
Dat zou ik dus wel doen. Blijven aandringen. Komt er geen oplossing, dan de wijkagent inschakelen. Kijken of je er dan samen uit kan komen. Zit dat beestje alle doordeweekse dagen van de week alleen? Hier ook een hond die veel blaft. Persoonlijk ben ik geen hondenmens, maar mijn vriend had de hond al uit zijn vorige relatie. Omdat ik zelf buren heb gehad die fulltime werkte en de hond 5 dagen alleen lieten (en dat beest blafte echt van 8 uur 's ochtends tot 17.30 's avonds aan 1 stuk door) weet ik hoe vervelend het is. Onze hond is twee doordeweekse dagen alleen, dat vind ik eigenlijk al te veel. Ben toen we hier kwamen wonen gelijk naar de buren gegaan en gevraagd het ons te vertellen als de hond constant blaft. De buurman komt heel af en toe aan de deur om aan te geven dat de hond veel heeft geblaft. Wat wij iig doen is zorgen dat de hond niet kan zien wat er bij de voordeur gebeurd, hij is namelijk enorm waaks. En we zetten een muziekje aan. Ook hebben we een blafband. Maar die gebruiken we eigenlijk niet. Maar mocht het de spuigaten uitlopen dan kunnen we die altijd nog gebruiken.
Poeh ik kan me voorstellen dat je daar helemaal gek van wordt. Zo te lezen is de hond vaak overdag alleen? En werken je buren? Wellicht, als het echt zoveel overlast veroorzaakt, kunnen ze overwegen om de hond op dagen dat ze werken naar de hondenopvang te brengen? Zo voelt het beestje zich niet alleen en hebben jullie er geen last van.
Ow zo herkenbaar! Wij hadden ook buren met zowat een hele hondenkennel in huis! Ze hadden 4 grote honden en om de haverklap een nestje met pups. Heel schattig allemaal maar als je er nachten van wakker ligt is het allemaal niet meer leuk. Vaak aangegeven en toen uiteindelijk de politie gebeld. Dit hadden meerdere mensen gedaan mede omdat ze de honden niet aanlijnde terwijl veel kinderen buiten aan het spelen waren. Ze kregen officiële waarschuwingen en uiteindelijk boetes. Wij zijn inmiddels verhuisd dus ik weet niet hoe het verder is afgelopen. Sterkte
Thanks! Ja hij werkt hele dagen en zij alle ochtenden. Maar ze gaan ook vaak dagjes weg in het weekend en uit eten en dan blaft hij dus echt nonstop.. Politie of wijkagent gaan we niet doen.. we zijn sowieso beetje voorzichtig want het zijn mensen die zich ook nogal apart afreageren. Hebben ook weleens spullen (lees auto) van mensen vernield waar ze ruzie mee hadden. Dit hebben ze ons in betere tijden verteld. Nu houden we het contact wat korter. Maarja die hond dus.. Denk dat ik vd week toch maar weer even langsga..
Uitnodigen op de koffie. Dan kunnen ze hun hond gelijk horen en kun je het aanschaffen van een blafband bespreken op een manier die niet zo vijandig over komt
Nee hoor. Gewoon een blafband kopen die op trillingen van de stembanden gaat. De meeste blafbanden reageren echt op de bewegingen van de keel van de hond die hem im heeft. Gaat dus alleen af als DIE hond blaft.
Er wordt hier wel heel laks over blafbanden gesproken. Een hond die zoveel blaft doet dit 9 van de 10 keer omdat het beest bang is door verlatingsangst. Die honden moeten goed getraind oid worden, en een blafband is wel het laatst wat ik zou doen. Echt kansloos zulke eigenaren die dus meer weg dan thuis zijn en geen opvang regelen voor hun hond. Vind het echt zielig.
Die van ons niet hoor. Ze doen het gelukkig ook niet de hele dag door... maar ze reageren oo de deurbel, een hond die voorbij loopt, de waterontharder die aanslaat dat soort dingen. Voor de rest zijn ze stil. Maar aangezien er hier regelmatig iemand voor de deur staat en een hondrijke buurt is gebeurt het wel te vaak. Of we er zijn of niet maakt niet eens uit. Ik kan me iig voorstellen dat het voor de buren vervelend kan zijn...
Je hebt diverse banden en zoals gezegd werken sommige banden zeker niet op geluid maar op trillen. Wij hadden ook een (dove) hond die zo nu en dan periodes had van blaffen. Na verhuizen hierheen ( vorig jaar ) werd het ineens weer aangewakkerd op 1 of andere manier. Wij hebben alles geprobeerd, jaren lang.. en een blafband is echt je allerlaatste strohalm om te proberen. Wij hebben helaas afgelopen oktober de hond laten inslapen ivm oa het blaffen. Het was onhoudbaar geworden. Voor de hond, de buurt en onszelf. Toen wij hier zijn komen wonen hebben we aan beide buren verteld dat ze doof was en dat ze periodes had waarin ze weer blafte als we weg waren, en of ze dit direct wilden aangeven als ze het hoorden zodat we weer actie konden ondernemen. In januari was er weer een opvlamming merkte ik zelf en toen zijn we in overleg met de dierenarts begonnen met een lage dosis clomicalm ( tabletjes ) dit heeft geholpen tot oktober ongeveer en toen is ze weer begonnen. Wat ik heel erg jammer vond is dat de buren niet gewoon aan de bel hebben getrokken om te melden dat ze blafte als ik werkte ( ik werk 2.5 dag) dit kon ik zelf namelijk niet weten omdat ze stil was als ik weg ging en stil was als ik terug kwam. Meerdere malen per week zeiden we gewoon goedenmorgen of goedendag tegen de buren als we ze buiten zagen, maar er is nooit wat gezegd. Tot het bij hun zo belachelijk hoog zat omdat ze blijkbaar steeds aan het blaffen was, dat de bom barsten en het voor mij uit de lucht kwam vallen. Je schaamt je dood en je bent radeloos ( dat was ik tenminste ) maar ik was ook boos, héél boos dat de buren niet eerder naar me toe zijn gekomen ondanks dat we dat hebben aangegeven. Wij hebben uiteindelijk helaas echt een rot keus moeten maken, ik had het heel erg gewaardeerd als mijn buren gewoon naar me toe waren gekomen om er over te praten. Zoals we zelf vanaf het begin hebben aangegeven. Ik heb nu 2 mnd later nogsteeds een boos gevoel naar hen toe, ik vind het oneerlijk gegaan en hoef de buren verder niet meer te zien of te spreken. Wat ik hiermee wil zeggen ts, laat het je niet opvreten. Wellicht willen jou buren het ook heel graag oplossen en kunnen jullie dit wellicht samen doen ( bvb doordat jij kunt aangeven of het werkt of niet. Omdat je nog geblaf hoort of juist niet. ) nodig ze uit op de koffie en probeer met elkaar te praten.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Wat een nare situatie en een moeilijke beslissing om je hond in te moeten laten slapen. Wij hebben het er met onze buren echt al heel vaak over gehad dus ze weten ervan. Het speelt ook al jaren. We hebben aangeboden het hondje bij ons in huis te laten als zij een dagje weggaan zodat hij zich niet alleen voelt. Dit hebben ze een paar keer gedaan maar is ook weer verwaterd en eerlijk gezegd vind ik het ook geen oplossing. Zelf hebben ze al meerdere malen benoemd dat ze het een 'rotbeest' vinden en er verder weinig lol aan beleven omdat ze constant moeten corrigeren. Dat beestje is waarschijnlijk ook doodongelukkig daar maar goed dat is speculeren. Zelf hebben ze meermaals zo'n blafband geopperd, wij hebben voorgesteld het te betalen maar dat hoefde allemaal niet.. Vorige maand heeft ie wel ruim 4 uur lang in de nacht geblaft en niemand daar is er wakker van geworden.. Ik snap er niks van, wij horen het alsof het bij ons is.. Het is echt heel vervelend. Buurvrouw had teveel uren gewerkt en nu de rest van de maand vrij las ik net op facebook. Halleluja! Maar we moeten er zeker iets mee..
He wat balen dat ze er zo laks in staan. En niet wakker worden van je eigen blaffende hond... hoe dan?! Ik zat rechtop in bed als ik wat hoorde. Willen ze wel graag de hond houden? Want zoals het nu klinkt lijkt het of ze de hond liever kwijt dan rijk zijn.. Ik zou nog 1 maal proberen in gesprek te gaan. Is het een huur of koophuis? Je zou anders bij de woningbouw kunnen informeren. Wellicht dat een brief van een politie/woningbouw/dierenpolitie wel ineens indruk maakt om er iets aan te gaan doen. Structureel overlast kan en mag niet de bedoeling zijn natuurlijk.
Ik betwijfel of ze hond willen houden maar denk ook niet dat ze hem wegdoen hoor. En overige instanties wil ik er niet bij halen, had ik al eerder iets over geschreven.. Ze zijn nogal apart en deinsen niet terug om iets kapot te maken van een ander als ze ruzie hebben. Heb ik allemaal geen zin in. Hoe dan ook, we moeten gewoon weer in gesprek.. Dankjewel voor het meedenken.