Ik ben dus absoluut geen keukenprinses. En toch heb ik beloofd een taart te maken voor de sinterklaas viering. Bijna alles in huis gehaald, taart net uit de oven.. en nu kom ik erachter dat je botercreme nodig hebt voordat je de taart bekleed met fondant .. Dat heb ik dus niet in huis en kan ook niet meer naar de winkel. Ik heb bijna de neiging om het erop te plakken met superlijm.. Iemand een tip hoe ik dit het beste kan oplossen?
De makkelijkste manier is boter met poedersuiker opkloppen. Dat duurt wel heel lang, want de suiker moet oplossen en de boter enigszins luchtig worden. Even uit mijn hoofd, kan je gelijke delen gebruiken. Dus bv. 250 gram boter en 250 gram poedersuiker. Edit: ik zou wel roomboter gebruiken Edit 2: en de boter op kamertemperatuur!
Jep gewoon boter met poedersuiker 1 op 1. Wel een gewaagde onderneming fondant voor de eerste keer haha.
Ik weet het Ik snap gewoon niet waarom ik het überhaupt probeer! Maar als het me wel lukt, ben ik eeuwig trots! Maakt het nog uit wat van boter? Smeerbare boter ook prima?
Heb je poedersuiker wel? Dan misschien glazuur maken. Veel poedersuiker met heel weinig water en papje maken. Echt per lepel het water toevoegen, anders wordt het snel te nat.
Heb je chocolade en nog ingeklopt slagroom in huis? Zo ja , genache maken en anders gewoon gesmolten chocolade erop. Chocopasta beetje warm maken en dan erop kan ook. Al gaat dat wel vlekken en word de genache wat plakkerig van.
Je kan ook een naked dripcake maken Taart lekker vullen en ganache maken als je nog chocolade en slagroom hebt. Je laat dat langs de rand drupsgewijs eraf lopen. En de bovenkant van de taart ook compleet bedekken met ganache. Decoreren met kruidnoten en schuimpjes ed.