Dit idd. Ik vind Benjamin geweldig en ook heel leuk staan naast grote zus haar naam... maar waarschijnlijk wil je een naam die minder lettergrepen heeft en ik vind Benja het net niet...
Benja vind ik wel mooi, maar voor een meisje. Maar dat komt omdat t maar 1 letter verschilt met mijn naam, en andere namen eindigend op -enja zijn vrouwelijk. Zou dan voor Benjamin gaan, en dan kan je altijd kijken of je Ben of Benja als roepnaam doet? Met benja zal iedereen 10x de naam vragen en de spelling. Ik ben er aan gewend, ook dat mensen mij gewoon structureel anders noemen Otis vind ik niet zo. Daarnaast is het met initialen handig als t verschilt van de rest van de familie
Omdat t geen gang bare naam is en mensen denken dat de spelling ingewikkeld is met y etc. Ik spreek uit ervaring
Otis! En anders Benjamin. Vind benja ook onaf klinken, en op meerdere manieren uit te spreken. Wat iemand zegt denk ik ook dat je t vaak moet spellen.
Heb ook de associatie met Benja Bruining dus positief Maar puur naar de naam kijkend bekt het m.i. niet echt lekker. Otis heb ik nu wel gehoord, dat is nu zo'n gehypte naam (zegt de vrouw die haar dochter Sophie heeft genoemd)
Ik heb een O dus O natuurlijk. Al is B.enjamin een van de tweede namen van een van mijn kinderen dus dat vind ik ook leuk. Benja vind ik onaf.
Enerzijds snap ik je, want tegenwoordig lijkt het helemaal hip te zijn om zelfs de meest simpele namen te vern**ken ''Gewoon Kim'' wordt dan ineens Kyhmm ofzo Aan de andere kant snap ik het niet, want iedereen weet hoe je de alom bekende naam Benjamin schrijft dus iedereen weet ook hoe je Benja schrijft lijkt me..
Ik ben team Benja! Staat ook op mijn lijstje, al is die al afgeschoten door mijn vriend… Otis vind ik ook een leuke naam, maar wel erg populair nu.
Tussen deze twee namen zou ik voor Otis kiezen.. Maar vind het beide geen mooie namen. Associeer Benja dan weer niet met een meisje! Zijn wel beide jongensnamen vind ik