Kunnen we geen waddeneiland ontruimen voor dit soort lui. Lekker met z'n allen op een eilandje en niemand anders die er last van heeft.
Dat hij ergens moet wonen begrijp ik... Wat ik echter niet begrijp is dat hij naast een middelbare school en tegenover een basisschool en een dagopvang voor gehandicapte kinderen is geplaatst. Daarbij kijkt hij uit op een waterspeelplaats en een kinderboerderij, gelegen in een park waar juist dit soort mensen in het verleden al zo vaak ongezien hun gang hebben kunnen gaan. En verder ligt er ook nog een zwembad op 5 minuten afstand van zijn huis. Ja dit soort mensen heb je natuurlijk overal zonder dat je het weet, maar ik ben van mening dat je degenen waarvan je het weet, ergens in the middle of nowhere moet plaatsen waar ze niemand kwaad kunnen doen. Nu ik er nog eens over nadenk, begrijp ik eigenlijk uberhaupt niet waarom dit soort mensen nog ergens in de maatschappij moeten wonen. Eigenlijk vind ik dat dit soort mensen voor altijd achter slot en grendel hoort... Zeker in zijn geval. Hij heeft zijn daden altijd gebagatelliseerd, wat al duidelijk maakt dat hij zelf niet inziet wat hij die kinderen (en ouders) heeft aangedaan. Nee, met dit soort mensen heb ik geen medelijden. Die horen gewoon pertinent niet in de maatschappij thuis.
Op de middelbare school zitten vooral kinderen/jongeren die doelwit zouden kunnen worden van een efebofiel, niet van een pedofiel...
Islah lekker boeiend, 12 jarigen vallen daar echt nog niet onder hoor. Hij heeft kinderen tot 16 jaar misbruikt. En dan nog neemt het niet weg dat hij tegenover een basisschool en een dagopvang voor gehandicapte kinderen woont. Zwakbegaafde, gehandicapte kinderen waren met name zijn slachtoffers. Dus ik vind dit de kat op het spek binden.
Wat 'lekker boeiend', er zit nou eenmaal een verschil in. Een pedofiel valt over het algemeen niet op kinderen vanaf 12 jaar... En een efebofiel (iemand die een seksuele voorkeur heeft voor pubers) valt over het algemeen niet op kleine kinderen. Vind het wel vreemd dat de meesten kennelijk niet eens dat verschil weten.
Ik las juist op het nieuws dat hij in een seniorenflat is geplaatst? Ik zou het ook niet accepteren. Het liefst zou ik willen dat dergelijke mensen op een eilandje bij elkaar geplaatst worden.
Zeg verder toch ook nergens dat ik het goed vindt dat hij in een kinderrijke buurt woont alleen dat kinderen die naar de middelbare school gaan waarschijnlijk niet onder de seksuele voorkeur van een pedofiel vallen.
Njah, uiteindelijk zijn het ook mensen. Ik denk dat ouders hun kinderen gewoon weerbaarder moeten maken, en de politie digitaal toezicht moet houden bij dat soort creeps.
Als ze kinderprno kijken, dan zijn daar toch ook kinderen voor misbruikt geweest. Vind dat pedoseksuelen sowieso niet gebruik mogen maken van het internet... Net alsof ze dan naar uitzendinggemist gaan kijken ofzo.
Ik vind het helemaal niks dat hij hier een paar straten verderop woont.. Ik wist eerst niet wat hij gedaan had en dat vroeg ik gisteren aan mijn vriend. Toen schrok ik wel aangezien ons zoontje hoogstwaarschijnlijk over een paar maanden naar die gehandicapten dagopvang gaat.... Ik ben ook van mening dat hij toch ergens moet wonen, maar ik heb hier zo'n slecht gevoel over.
Waarom denk je dat hij zich vergreep aan verstandelijk beperkte kinderen?! Juist,omdat zij zo enorm kwetsbaar zijn en vaak ook blijven;makkelijke prooi.
Zolang zat hij toch nog niet vast of wel? Hij moet ergens wonen maar waarom hier? Waarom zetten ze zulke mensen niet ergens op een onbewoond eiland, allemaal bij elkaar. Een eilandje van 5 vierkante kilometer is groot genoeg passen er 5000 op
Zo iemand zou toch gewoon nooit meer vrij mogen komen! En als hij zo nodig ergens moet wonen, dan gewoon op een onbewoond eiland waar hij nooit meer vanaf kan komen, maar zeker niet in de buurt van kinderen.
Dit dus! Er zijn nog zoveel kinderen met trauma's door hem! En ook plaatsing in een kinderrijke buurt snap ik niet... Is dat niet kat op het spek binden? Tuurlijk moet hij ergens wonen maar of dit nu de oplossing is...